Naprawa lampy Xenon

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
darov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: śr sty 22, 2014 12:44
Lokalizacja: Kielce

Naprawa lampy Xenon

Post autor: darov » sob wrz 27, 2014 19:29

Panowie temat wygląda następująco. mam Ori Xenon Boscha ale ktoś w między czasie w nim sporo pogrzebał co jakbym go dorwał druciarza to bym mu nogi powyrywał :-x

Prawa lampa jest w pełni Ori, ale za to Lewa jest "tuningowana" :/
Czyli jakiś bandyta wsadził tam chińską przetwornicę, wywalił silniczek regulacji, pociął instalację... Panowie gdzie idzie niebieski kabelek i czerwony z gniazda 4-ero pinowego?? resztę rozkminiłem...
Foty:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Moja VR6-ka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6607264" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Naprawa lampy Xenon

Post autor: miskieusz » sob wrz 27, 2014 21:29

Masz tutaj przeklejkę starą, chyba od kamel dostałem :)

Kod: Zaznacz cały

	Tak więc dla instalacji lamp nowszego typu to będzie tak:

STRONA LEWA
T12/1 - szary - idzie do T20/13
T12/2 - fioletowy i czarny – fioletowy idzie do T20/12, czarny idzie do pinu 1 wtyczki silniczka
T12/3 - niebieski - idzie do postojówki (+12V)
T12/4 - zielony - idzie do kierunkowskazu (+12V)
T12/5 - żółty gruby - idzie do T20/4
T12/6 - czerwony - idzie do drogowych (+12V)
T12/7 - podwójny brązowy - gruby idzie do T20/5, cienki idzie do pinu 3 wtyczki silniczka
T12/8 - podwójny brązowy - gruby idzie do drogowych, cienki idzie do kierunku i postojówki
T12/9 - zielony cienki - idzie do T20/6
T12/10 - niebieski cienki - idzie do T20/15
T12/11 - żółty cienki - idzie do T20/8
T12/12 - żółty cienki - idzie do T20/9

T20/1 - czerwony - idzie do wtyczki 3-pinowej startera
T20/2 - czarny - idzie do wtyczki 3-pinowej startera
T20/3 - zielony - idzie do wtyczki 3-pinowej startera
T20/4 - żółty gruby - idzie do T12/5
T20/5 - brązowy gruby - idzie doT12/7
T20/6 - zielony - idzie doT12/9
T20/7 - brązowy - idzie do T4/3
T20/8 - żółty - idzie do T12/11
T20/9 - żółty - idzie do T12/12
T20/10 - puste
T20/11 - niebieski - idzie do T4/4
T20/12 - fioletowy - idzie do T12/2
T20/13 - szary - idzie do T12/1
T20/14 - puste
T20/15 - niebieski - idzie do T12/10
T20/16 - zielony - idzie do T4/2
T20/17 - czarny - idzie do pinu 2 wtyczki silniczka
T20/18 - puste
T20/19 - puste
T20/20 - puste

T4/1 - puste
T4/2 - zielony - idzie do T20/16
T4/3 - brązowy - idzie doT20/7
T4/4 - niebieski - idzie do T20/11

STRONA PRAWA
T12/1 - szary - idzie do T20/13
T12/2 - fioletowy i czarny – fioletowy idzie do T20/12, czarny idzie do pinu 1 wtyczki silniczka
T12/3 - niebieski - idzie do postojówki (+12V)
T12/4 - zielony - idzie do kierunkowskazu (+12V)
T12/5 - żółty gruby - idzie do T20/4
T12/6 - czerwony - idzie do drogowych (+12V)
T12/7 - podwójny brązowy - gruby idzie do T20/5, cienki idzie do pinu 3 wtyczki silniczka
T12/8 - podwójny brązowy - gruby idzie do drogowych, cienki idzie do kierunku i postojówki
T12/9 - puste
T12/10 - niebieski cienki - idzie do T20/15
T12/11 - puste
T12/12 - żółty cienki - idzie do T20/16

T20/1 - czerwony - idzie do wtyczki 3-pinowej startera
T20/2 - czarny - idzie do wtyczki 3-pinowej startera
T20/3 - zielony - idzie do wtyczki 3-pinowej startera
T20/4 - żółty gruby - idzie do T12/5
T20/5 - brązowy gruby - idzie doT12/7
T20/6 - zielony - idzie doT20/11
T20/7 - puste
T20/8 - puste
T20/9 - puste
T20/10 - puste
T20/11 - zielony - idzie doT20/6
T20/12 - fioletowy - idzie do T12/2
T20/13 - szary - idzie do T12/1
T20/14 - puste
T20/15 - niebieski - idzie do T12/10
T20/16 - żółty - idzie do T12/12
T20/17 - czarny - idzie do pinu 2 wtyczki silniczka
T20/18 - puste
T20/19 - puste
T20/20 - puste



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Naprawa lampy Xenon

Post autor: Kamel » sob wrz 27, 2014 21:45

darov pisze:Panowie gdzie idzie niebieski kabelek i czerwony z gniazda 4-ero pinowego??
darov w Boschach do gniazd 4-pinowych podpinasz przetwornice zewnętrzne (montowane pod zakolami).
Jeśli chodzi o pinout tych gniazd to z pamięci nie powiem Ci po numerach pinów, ale wygląda to tak:
1) brązowy i żółty idą do wtyczki 12-pinowej - w Twoim przypadku masz tam dolutowane przewody czerwony i czarny od dołożonej przetwornicy
2) niebieski i czerwony idą do startera/zapłonnika z wtyczką 2-pinową - który w które miejsce mogę Ci jutro napisać, bo powinienem jeszcze gdzieś mieć instalkę z Boschów.

A do kompletu potrzebujesz jeszcze startera 2-pinowego, przykładowa aukcja (wg mnie bardzo dobra oferta jak za nówki): http://allegro.pl/cewka-starter-al-xeno ... 82240.html" onclick="window.open(this.href);return false;


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
darov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: śr sty 22, 2014 12:44
Lokalizacja: Kielce

Naprawa lampy Xenon

Post autor: darov » sob wrz 27, 2014 22:01

Kamel Z tego co wiem to muszę też do tej lamy dokupić pod spód lampy wpinany czujnik samopoziomowania ??
w Boschach do gniazd 4-pinowych podpinasz przetwornice zewnętrzne (montowane pod zakolami).
Muszę oblukać czy tam jest jakaś przetwornica choć mi się wydaje że ktoś po to włożył zwykłego HID'a w miejsce czujnika pod lampą, lub jestem w błędzie :)
1) brązowy i żółty idą do wtyczki 12-pinowej - w Twoim przypadku masz tam dolutowane przewody czerwony i czarny od dołożonej przetwornicy
Ktoś tam wpiął zasilanie do zwykłego chińskiego HID'a :?

Co do startera i reszty zastanawiam się czy jest sens zbierać graty i ratować lampę czy kupić całą... :kac:


Moja VR6-ka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6607264" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Naprawa lampy Xenon

Post autor: Kamel » sob wrz 27, 2014 23:16

darov pisze:Kamel Z tego co wiem to muszę też do tej lamy dokupić pod spód lampy wpinany czujnik samopoziomowania ??
Nie tyle czujnik co sterownik samopoziomowania - nr OEM 1J0 941 651.
Czujniki samopoziomowania powinieneś mieć przy lewych kołach.
Tu masz przykładowe aukcje ze sterownikiem:
http://allegro.pl/vw-golf-iv-przetworni ... 44027.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przetwornica-vw-golf- ... 71083.html" onclick="window.open(this.href);return false;
darov pisze:Muszę oblukać czy tam jest jakaś przetwornica choć mi się wydaje że ktoś po to włożył zwykłego HID'a w miejsce czujnika pod lampą, lub jestem w błędzie
Jeśli xenon miałeś w oryginale to przetwornice powinieneś mieć zamontowane pod lewymi osłonami zakoli.
A do lamp dochodzą CI przewody z wtyczkami 4-pinowymi?
Bardzo prawdopodobne, że przetwornica lewej lampy padła i ktoś w jej miejsce wstawił chińczyka.
Sprawdź czy masz pod zakolem przetwornicę z mocowaniem i czy idzie od niej instalacja. Jeśli masz te elementy to pozostaje kwestia czy padła przetwornica czy też starter - i co było powodem pójścia w chińszczyznę.
Jako, że nie masz startera to po jego dokupieniu będziesz i montażu będziesz już wiedział czy przetwornica jest sprawna.

A tu masz przykładowe aukcje z przetwornicami:
http://allegro.pl/przetwornica-bosch-13 ... 33447.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przetwornica-xenon-al ... 42901.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przetwornica-vw-golf- ... 84637.html" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S.
Przetwornice z Audi TT również pasują. Różnią się jedynie mocowaniami i przewodem (w TT jest krótszy):
http://allegro.pl/przetwornica-lewa-aud ... 61492.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przetwornica-xenon-13 ... 66454.html" onclick="window.open(this.href);return false;


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
darov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: śr sty 22, 2014 12:44
Lokalizacja: Kielce

Naprawa lampy Xenon

Post autor: darov » ndz wrz 28, 2014 10:16

Kamel, już mówię jak u mnie temat dokładnie wygląda z tymi Xenonami :)

Lewa lampa ma dwie kostki z pinami dużą 12pinową i poniżej mniejszą 4pinową... W środku brak silniczka i tzw przetwornicy (ona powinna być zamocowana pod tym dekielkiem przykręcanym zaraz za żarnikiem- tak jest w prawej lampie) Kamel u mnie jest nie w nadkolach montowana tylko w lampach chyba :) Do tego mam uszkodzony jeden mechaniczny regulator odbłyśnika. Dokładne fotki Lewej lampy poniżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Natomiast prawa lampa ma tylko to złącze 12pinowe a tego małego 4pinowego już nie ma.... i w środku silniczka też brak (ktoś pewnie zdemontował). Za to jest przetwornica zamontowana na swoim miejscu i pod spodem ten sterownik (na zdjęciach też się znajduje z ori numerami)

Obrazek

Obrazek

Jak macie jakieś informacje jak ewentualnie naprawić ten regulator też dawajcie znać :D


Moja VR6-ka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6607264" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Naprawa lampy Xenon

Post autor: miskieusz » ndz wrz 28, 2014 10:47

darov pisze:Jak macie jakieś informacje jak ewentualnie naprawić ten regulator też dawajcie znać :D
miałem ten sam problem, czasem idzie kupić części z lampy, więc wymieniłem tą regulację na nową ale trzeba lampę rozklejać. Ogólnie zabawy z xenonem jest zawsze od groma i jest ona super nieopłacalna :/ Ogólnie wygląda na to, że masz 2 różne lampy, prawa to AL ze sterownikiem pod lampą, a lewa to BOSCH, który też powinien mieć sterownik (masz dziurę od spodu pewnie na wyjście). Tak więc prawa jest 'prawie kompletna', tylko bez silniczka. Lewa potrzebuje silnika, startera i sterownika. Na szybko silniczek 50, starter 150, sterownik 250 :los2: Przy czym, w związku z tym, że lewa to BOSCH to starter powinien być mocowany pod nadkolem. Ogólnie to najwygodniej by Ci było przerobić lewą lampę na taką nowszego typu albo po prostu kupić 'kompletną' :) bawiłem się ze swoim xenonem bardzo długo aż w końcu kupiłem dwie kompletne lampy BOSCHa i przerobiłem na nowszy 'model' i od tamtego czasu staram się ich kompletnie nie dotykać...



Awatar użytkownika
darov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: śr sty 22, 2014 12:44
Lokalizacja: Kielce

Naprawa lampy Xenon

Post autor: darov » ndz wrz 28, 2014 13:10

Tak wychodzi na to że ktoś wcześniej wymienił lampę...
Tak prawa lampa to AL i ma ona sterownik pod lampą oraz wbudowaną przetwornicę pod dekielkiem w lampie [czyli w niej tylko brakuje silniczka]

Co do lewej:
(masz dziurę od spodu pewnie na wyjście)
Tak dokładnie jest tam wyprowadzona pod spodem kostka (Zaznaczona na foto):
Obrazek
przerobić lewą lampę na taką nowszego typu
Czyli przerobić tak aby lewa miała starter w lampie tak? :)
Przynajmniej tak mi się wydaje będzie najłatwiej ;)


Moja VR6-ka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6607264" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Naprawa lampy Xenon

Post autor: Kamel » ndz wrz 28, 2014 13:24

No niestety sytuacja troszkę się komplikuje, bo - tak jak napisał miskieusz - masz dwie różne lampy (prawa nowszy typ z przetwornicą na lampie i lewa starszy typ z przetwornicą pod zakolem).
darov pisze:Czyli przerobić tak aby lewa miała starter w lampie tak?
W obu przypadkach startery są w lampach, różnica polega na ich rodzaju (AL ma 3-pinowe, Bosch ma 2-pinowe) oraz na rodzaju przetwornic (AL ma na lampie, Bosch ma pod zakolami).

Obrazek Obrazek

W Twoim przypadku chyba byłoby przerobić lewą lampę, tj. dokupić przetwornicę montowaną na lampie i starter/zapłonnik na 3 piny - czyli zestaw taki, jaki masz w prawej lampie.
Jedyny zgrzyt jest taki, że do przetwornicy jest inna wtyczka niż do sterownika samopoziomowania, który był oryginalnie (ta żółtawa wtyczka).

Tylko jeszcze jedno podstawowe pytanie - czy Ty masz fabrycznie xenony?
Tzn., czy masz ori samopoziomowanie itd.?
Bo jeśli tak, to wtedy trzeba już szukać przetwornicy po numerze, żeby wszystko działało jak należy.
Jeśli natomiast masz dokładane xenony to wtedy numery nie mają większego znaczenia.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
darov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: śr sty 22, 2014 12:44
Lokalizacja: Kielce

Naprawa lampy Xenon

Post autor: darov » ndz wrz 28, 2014 13:36

Tylko jeszcze jedno podstawowe pytanie - czy Ty masz fabrycznie xenony?
Tzn., czy masz ori samopoziomowanie itd.?
Auto kupiłem już z takimi lampami, więc nie wiem czy był tu Xenon fabryka i ktoś zmienił lampę czy jest w całości dokładany... :)
W Twoim przypadku chyba byłoby przerobić lewą lampę, tj. dokupić przetwornicę montowaną na lampie i starter/zapłonnik na 3 piny - czyli zestaw taki, jaki masz w prawej lampie.
I tak chciałbym zrobić :)
Jedyny zgrzyt jest taki, że do przetwornicy jest inna wtyczka niż do sterownika samopoziomowania, który był oryginalnie (ta żółtawa wtyczka).
Czyli tutaj musiałbym zmieniać także wtyczkę (tą żółtawą) do tej przetwornicy co się montuje pod spodem lampy i wiązkę wewnątrz ?

Lampa już rozdziewiczona :grin:

Obrazek

A tutaj widać część regulatora która została w środku :) Ciężko dostać taki regulator, więc myślę żeby kupić śrubę o takim samym gwincie i wstawić ją zamiast tego plastikowego. Skleić ładnie z tym plastikiem a na zewnątrz ładnie skontrować podkładką koło "łba" śruby :) Przy okazji "łeb" będzie działał jako regulator do kręcenia :)

Obrazek


Moja VR6-ka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6607264" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Naprawa lampy Xenon

Post autor: Kamel » ndz wrz 28, 2014 21:49

darov pisze:Auto kupiłem już z takimi lampami, więc nie wiem czy był tu Xenon fabryka i ktoś zmienił lampę czy jest w całości dokładany...
Sprawdź jaki masz regulator na desce (czy pojedynczy, tj. tylko regulacja jasności świecenia czy podwójny z regulacją wysokości świecenia).
Sprawdź również czy przy lewych kołach (wahacz przód, belka tył) masz czujniki poziomu z dźwigienkami.
darov pisze:Czyli tutaj musiałbym zmieniać także wtyczkę (tą żółtawą) do tej przetwornicy co się montuje pod spodem lampy i wiązkę wewnątrz ?
Dokładnie tak. Wtyczka do przetwornicy z reguły jest czarna - a przynajmniej ja się z innymi nie spotkałem. Wtyczka od przetwornicy ma troszkę inny rozkład pinów niż ta od sterownika i nic a nic nie pasują zamiennie.
darov pisze:Ciężko dostać taki regulator, więc myślę żeby kupić śrubę o takim samym gwincie i wstawić ją zamiast tego plastikowego. Skleić ładnie z tym plastikiem a na zewnątrz ładnie skontrować podkładką koło "łba" śruby Przy okazji "łeb" będzie działał jako regulator do kręcenia
Tu zapodałem mini fotoporadę jak sobie poradzić z tymi połamanymi śrubami regulacyjnymi: viewtopic.php?f=14&t=323942" onclick="window.open(this.href);return false;


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
darov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: śr sty 22, 2014 12:44
Lokalizacja: Kielce

Naprawa lampy Xenon

Post autor: darov » pn wrz 29, 2014 08:18

Sprawdź jaki masz regulator na desce (czy pojedynczy, tj. tylko regulacja jasności świecenia czy podwójny z regulacją wysokości świecenia).
Na desce mam pojedynczy regulator tylko do podświetlania deski :)
Sprawdź również czy przy lewych kołach (wahacz przód, belka tył) masz czujniki poziomu z dźwigienkami.
Z przodu nie sprawdzałem, sprawdzę jak wrócę z pracy, ale z tyłu to wiem że mam wyprowadzoną wiązkę i wtyczkę oraz jest obejma na belce, tak samo i uchwyt do czujnika na tyle... [ktoś wcześniej znowu chyba do tego przyłożył rękę i zapier.olił :banghead: ]

czyli reasumując mam prawą lampe jako nową, lewą też bym tak chciał zrobić i teraz jak z doborem sterowania czujników i reszty aby to wszystko działało jak trzeba??


Moja VR6-ka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6607264" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości