Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrocznikoV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 14, 2014 21:19
Lokalizacja: Gliwice

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: MrocznikoV » wt wrz 23, 2014 06:44

Witam od dwóch dni usiłuje się uporać z problemem bezpiecznika numer 15 od elektryki silnika.
Dwa dni temu mi się spalił pierwszy raz, wymieniłem na nowy i było ok. Wczoraj wróciłem do domu zgasiłem. Po chwili chciałem przestawić i już nie odpaliłem bez dodania Gazu. Sprawdziłem, znowu ten sam bezpiecznik. No to wziąłem wymieniłem i zaraz po włączeniu zapłonu bezpiecznik znowu się spalił.
Nawet włożenie mocniejszego nic nie daje. Pali każdy bezpiecznik jaki mu się włoży zaraz przy włączeniu zapłonu.
Golf 3 Silnik 2.0 GTI ABF 16V.
Przez tą usterkę nie da się samochodu odpalić bez dodania mu gazu, i nie ma to różnicy czy to zimny czy ciepły silnik, spala ten cholerny bezpiecznik nr 15 i silnik nie utrzymuje nawet wolnych obrotów.
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2014 09:45 przez MrocznikoV, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problez z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: Qto » wt wrz 23, 2014 07:35

MrocznikoV pisze:[mk4] Problez z Bezpiecznikiem nr 15
zmień na mk3...

Bezpiecznik 15 zasila N71, N79, N80 oraz sterownik silnika na pinie 38. Kabelek koloru czarnego.



Awatar użytkownika
MrocznikoV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 14, 2014 21:19
Lokalizacja: Gliwice

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: MrocznikoV » wt wrz 23, 2014 09:50

Qto. Jest przecież na mk3.

I sprawdzić czy nie ma tam gdzieś zwarcia na kabelku czarnym? :)



tomek9309
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn paź 22, 2012 14:24
Lokalizacja: PL

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: tomek9309 » sob paź 04, 2014 13:45

Kolego, prawdopodobnie masz zwarcie na kablach do grzałki w sondzie, bądź gdzieś przy pompie paliwa. Pod ten bezpiecznik jest podpięta pompa wraz sondą i jej grzaniem.


Kupię wygłuszenie maski do mkIII GTI 16v

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: jeryk10 » pn paź 06, 2014 20:07

tomek9309, pompa i grzałka to bezp 18 ,Qto, własnie wytłumaczył co się znajduje na bezp 15 .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

tomek9309
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn paź 22, 2012 14:24
Lokalizacja: PL

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: tomek9309 » czw paź 09, 2014 18:14

Wybacz, mój błąd pod 15 jest sterowanie silnika (komputer)??


Kupię wygłuszenie maski do mkIII GTI 16v

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: killah » wt lip 21, 2015 09:43

Witam,

Wczoraj nie mogłem odpalić swojego ABF'a. Szybka diagnoza, że chodzi o coś z elektryką. Podmiana kompa - nie ma rezultatu. Zajrzałem do skrzynki i zauważyłem że coś z bezpiecznikiem 15 jest nie tak. Jakby nie spalony ale dziwnie wyglądał - zmieniłem i auto ożyło.

Wcześniej ktoś pisał że 15 odpowiada za N71, N79, N80

Które z tych czujników występują w ABF?

Pytam bo jestem dość podejrzliwy i nie wierzę że bezpiecznik spala się bez przyczyny, więc może któryś z tych czujników nawala u mnie i zaczyna palić bezpiecznik?


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: Qto » wt lip 21, 2015 10:09

killah pisze:Które z tych czujników występują w ABF?
wszystkie? Temat dotyczy ABF...więc u Ciebie w ABF też będzie tak samo
killah pisze:jestem dość podejrzliwy i nie wierzę że bezpiecznik spala się bez przyczyny
nie trzeba być podejrzliwym...bezpiecznik bez przyczyny się nie pali



killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: killah » wt lip 21, 2015 10:20

Dzięki za życzliwą odpowiedź.

Czy mogę prosić o info co oznacza ten czujnik N79? Resztę odnalazłem w internecie.


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: Qto » wt lip 21, 2015 10:43

N 79 – Heizwiderstand (Kurbelgehäuseentlüftung)



killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: killah » śr lip 22, 2015 21:48

Bezpiecznik zmieniony, kilka dni spokoju i znowu się spalił.

VAG wywalił takie błędy:

Obrazek

Nie wiem jednak czy nie mają związku z tym że podmieniałem komputer na włączonym aku. Jak skasowałem je to nie wróciły po odpaleniu silnika.

Jakaś podpowiedź za co najlepiej się zabrać?


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

Awatar użytkownika
ccmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:09

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: ccmaniak » czw lip 23, 2015 18:15

Oxygen sensor - to nie przypadkiem sonda lambda?


Obrazek

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

Post autor: killah » czw lip 23, 2015 19:22

na 95% problem rozwiązany.

Z racji tego że mam customowy dolot nie miałem podpiętego jednego czujnika. Okazało się, że to był właśnie ten N79. Kostka od niego wcześniej była dobrze zabezpieczona ale widocznie po wymianie sprzęgła spadła i dotykała kolektora. Kable się przepaliły, kostka stopiła. Teraz już wiadome czemu paliło się w randomowych momentach - gdy kostka rozhuśtała się na tyle by dotknąć kolektora to powstawało zwarcie.

Obrazek

Dla sprawdzenia włączyłem zapłon i sprawdziłem napięcie na kostke - 12v. Po odpięciu bezpiecznika 15 spada niemalże do 0 więc to jest na bank ten mistyczny N79.

Dzięki za odpowiedzi.


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości