ESP/Silnik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ESP/Silnik
Witam wszystkich
Przejrzałem całe forum jednak nie znalazłem nic związanego z moim problem.
Otóż jadąc wczoraj przy prędkości ok 80km/h pojawił się dziwny dźwięk (buczenie) dobiegający z komory silnika i zaraz po paru sekundach zapaliła się kontrola ESP. Zauważyłem że ten dźwięk zanika po przekroczeniu 1900 obrotów natomiast przy bardzo niskich obrotach jest to wręcz metaliczny stukot.
Dodam że ten dźwięk jest również na postoju - zatem raczej nic związanego z układem jezdnym tylko związany bezpośrednio z prędkością obrotową
Generalnie samochód jeździ ale martwi mnie ten dźwięk mam nadzieje że to nie jest żadna pompa wspomagania?
Oprócz tego ABS działa bez zarzutów ale wolałbym to szybko zdiagnozować nie tylko z powodu bezpieczeństwa ale i nie chciałbym aby przez to nie rozsypało się coś dalej.
Dodam że samochód golf IV 2002 90 KM 1,9tdi, silnik ALH
Będę wdzięczny za pomoc lub przynajmniej wskazówki gdzie szukać przyczyny
Przejrzałem całe forum jednak nie znalazłem nic związanego z moim problem.
Otóż jadąc wczoraj przy prędkości ok 80km/h pojawił się dziwny dźwięk (buczenie) dobiegający z komory silnika i zaraz po paru sekundach zapaliła się kontrola ESP. Zauważyłem że ten dźwięk zanika po przekroczeniu 1900 obrotów natomiast przy bardzo niskich obrotach jest to wręcz metaliczny stukot.
Dodam że ten dźwięk jest również na postoju - zatem raczej nic związanego z układem jezdnym tylko związany bezpośrednio z prędkością obrotową
Generalnie samochód jeździ ale martwi mnie ten dźwięk mam nadzieje że to nie jest żadna pompa wspomagania?
Oprócz tego ABS działa bez zarzutów ale wolałbym to szybko zdiagnozować nie tylko z powodu bezpieczeństwa ale i nie chciałbym aby przez to nie rozsypało się coś dalej.
Dodam że samochód golf IV 2002 90 KM 1,9tdi, silnik ALH
Będę wdzięczny za pomoc lub przynajmniej wskazówki gdzie szukać przyczyny
ESP/Silnik
Podłącz pod komputer i zobacz jakie błędy daje.
2010 - 2012 Ford Fiesta MK3 1994 Pb 60 KM
2013 - 2014 Opel Astra F 1994 Pb + LPG 90 KM
2014 - ???? Golf IV Trendline 2002 TDI 130 KM
2015 - ???? Audi A4 B8 Avant 2010 TDI 143 KM
2013 - 2014 Opel Astra F 1994 Pb + LPG 90 KM
2014 - ???? Golf IV Trendline 2002 TDI 130 KM
2015 - ???? Audi A4 B8 Avant 2010 TDI 143 KM
Re: ESP/Silnik
Sprawdzałem na Autoboss V30 kody błędów i trochę mnie to zmartwiło:
Poniżej błędy jakie wyskoczyły:
01314 - jednostka kontrolna silnika status 13
o dalej:
P1256 - Engine coolant Temperature (ECT) sensor G62 Open circuit/short circuit to B+ - Status 163
P1557 - Stan przeładowania turbosprężarki doladowującej Limit kontrolny przekroczony - status 35
P1248 - Kontrola pompy wtryskowej (A) Sygnał poza zakresem/wydajność - Status 163
Niestety nie miałem bardziej szczegółowego VAGa aby podpiąć i sprawdzić dokładne wartości
Odnośnie czujnika płynu dodam że wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu, rzeczywiście był uszkodzony jednak od tego czasu wskazywał ok - no chyba że ot przez to że nie wykasowany był błąd który pojawił się jeszcze sprzed wymiany. Jednak z pozostałymi sprawami nie wygląda to ciekawie
Ktoś wie co może być tego przyczyną?
Poniżej błędy jakie wyskoczyły:
01314 - jednostka kontrolna silnika status 13
o dalej:
P1256 - Engine coolant Temperature (ECT) sensor G62 Open circuit/short circuit to B+ - Status 163
P1557 - Stan przeładowania turbosprężarki doladowującej Limit kontrolny przekroczony - status 35
P1248 - Kontrola pompy wtryskowej (A) Sygnał poza zakresem/wydajność - Status 163
Niestety nie miałem bardziej szczegółowego VAGa aby podpiąć i sprawdzić dokładne wartości
Odnośnie czujnika płynu dodam że wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu, rzeczywiście był uszkodzony jednak od tego czasu wskazywał ok - no chyba że ot przez to że nie wykasowany był błąd który pojawił się jeszcze sprzed wymiany. Jednak z pozostałymi sprawami nie wygląda to ciekawie
Ktoś wie co może być tego przyczyną?
Re: ESP/Silnik
I jak - ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną
Wczoraj rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem który sugerował że to może być przestawiony rozrząd - stąd ten odgłos na niskich obrotach (spalanie stukowe) i przestawiona kontrola pompy. Jednak gdyby tak było, to dlaczego powyżej ok 1700 obrotów ten odgłos zanika? - inny kąt wtrysku powyżej tej prędkości obrotowej?
Wczoraj rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem który sugerował że to może być przestawiony rozrząd - stąd ten odgłos na niskich obrotach (spalanie stukowe) i przestawiona kontrola pompy. Jednak gdyby tak było, to dlaczego powyżej ok 1700 obrotów ten odgłos zanika? - inny kąt wtrysku powyżej tej prędkości obrotowej?
ESP/Silnik
Co było robione w aucie ?
Pompa do korekty ktoś miał bujną wyobraźnie ustawiając ja poza zakresem.
Pompa do korekty ktoś miał bujną wyobraźnie ustawiając ja poza zakresem.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: ESP/Silnik
Właśnie sek w tym że póki co nic nie było robione - znaczy się od ostatniej wymiany rozrządu (2 lata temu) nikt pompy nie dotykał ani nie ustawiał
Dodam że wcześniej nie było problemu z pompą - a to co teraz wyskoczyło możliwe że przez przestawienie się rozrządu np na wale? Bo mam wrażenie że ten dźwięk właśnie pochodzi z okolic rozrządu
Dodam że wcześniej nie było problemu z pompą - a to co teraz wyskoczyło możliwe że przez przestawienie się rozrządu np na wale? Bo mam wrażenie że ten dźwięk właśnie pochodzi z okolic rozrządu
ESP/Silnik
Ustaw pompę i wtedy zobacz co będzie się działo.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
ESP/Silnik
Chyba znamy już powód błędu
Po zdjęciu obudowy rozrządu okazało się że jedna z rolek napinacza paska była uszkodzona (w ogóle nie trzymała) stąd błąd na pompie bo pasek chodził luźno
Dzisiaj będzie wymieniony rozrząd - i mam nadzieje że ten luźny pasek nie spowodował większych uszkodzeń
Po zdjęciu obudowy rozrządu okazało się że jedna z rolek napinacza paska była uszkodzona (w ogóle nie trzymała) stąd błąd na pompie bo pasek chodził luźno
Dzisiaj będzie wymieniony rozrząd - i mam nadzieje że ten luźny pasek nie spowodował większych uszkodzeń
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości