Pacjent golf mk2 2.0 16V ABF
Wszystko spod maski zrobione dodatkowo: nagrzewnica, wiązka, sterownik climatronika, sterownik wiatraków, presostat z jednego auta golf mk4 (przed demontażem wszystko sprawne)
Problem:
1. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu włączają się wentylatory. I aby je wyłączyć należy: ściągnąć klemę, lub wypiąć bezpiecznik wentylatorów ze skrzynki bezpieczników (wpiąłem zasilanie z 14-sto pinowej kostki sterownika wentylatorów pod oryginalny bezpiecznik wentylatorów w mk2), bądź wypięcie 14-sto pinowej wtyczki ze sterownika wentylatorów.
Podejrzewałem, że przez pomyłkę wpiąłem kabelek z pinu 1 (14-sto pinowej wtryczki wentylatorów) a według schematu jest to: zasilanie dla pompy chłodziwa która działa przez 10 minut od zgaszenia auta bez względu na temperaturę. Ale jednak kabelek jest obcięty przy samej kostce.
Ma ktoś jakiś pomysł?
2. Czy po włączeniu klimy np. na full nadmuch powinny włączyć się wentylatory?
3. Po podpięciu VAG-a wyskoczyły następujące błędy:
792 Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji-F129
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1206 Sygnał zapłonu (obrotów) - brak
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Z tego co czytałem to jeżeli brak jest czynnika chłodzącego te błędy to norma (jeszcze nie nabiłem klimy)
4. Po podpięciu VAG-a i zrobieniu testu wyjść nadmuch ładnie wieje na nogi, na szybę i w twarz. Lecz jak przełączam poszczególne opcje to nie czuć nic by wiało na nogi i na szybę wieje tylko na twarz tak samo jeżeli przełączę na ciepło/zimno. (wcześniej gdy miałem podpiętą nagrzewnicę bez całej wiązki tj. jako sam nadmuch taki problem nie występował.)
Dodatkowo czy ważne jest podpięcie poszczególnych kabli:
Od nagrzewnicy:
WTYCZKA T14a:
zielony
i niebiesko- czerwony obydwa kabelki z wtyczki T10a idą do ECU a w ABF jest tylko jeden pin pod klimatyzację w
zielono brązowy (sygnał obrotów silnika) wpiąłem go pod ECU idący do obrotomierza
sygnał odłączenia klimatyzacji (nie podłączałem)
Wtyczka T12a:
żółto-niebieski sygnał czasu postoju (można nie podłączać)
biało niebieski sygnał prędkości ( u mnie prędkościomierz jest na linkę więc nie da rady podłączyć)
Bardzo liczę na Waszą pomoc. Z góry dziękuję za zainteresowanie.
climatronik - wentylatory i pozostałe kabelki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
climatronik - wentylatory i pozostałe kabelki
Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903
MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146
Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW
ABF - Ale Będzie Frajda
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię
MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146
Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW
ABF - Ale Będzie Frajda
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię
climatronik - wentylatory i pozostałe kabelki
oj Crayzol - faktycznie z Ciebie crayzol ^^
co do punktu 1- nie pomogę bo z góry założyłem sobie że zrobię sterownik na przekaźnikach by nie pchać się w problemy jakie mają ludzicha przy seryjnie zamontowanym tym sterownikiem, a co dopiero po takim zmodzeniu. przekaźniki bez problemu robią robotę z tym że konieczne było użycie nie 3 a 4 pinowego presostatu.
pkt 2 - regulacja prędkością nawiewu nie ma nic do seryjnego sterownika wentylatorów, to osobne i całkowicie odseparowane układy.
ad 3 - owszem, jak ma nie wywalić błędu czujnika skoro informuje on ze nie ma ciśnienia, gdy go nie ma no chyba ze go mostkujesz - pozbywasz się tak krytycznego błędu i wówczas panel nie miga po odpaleniu. (opcja przy obejściu sterownika wentylatorów). Sygnał obrotów nie jest błędem krytycznym, można swobodnie go pominąć.
ad 4. w pierwszej chwili po odpaleniu nawiew kieruje powietrze na nogi celem odprowadzenia zebranej w kanałach wilgoci w nogi. - może to Cię myli.
co do reszty wtyczek sygnał z ABS o zatrzymaniu pojazdu daje tylko tyle że gdy auto stoi nie jest uaktualniana temperatura zewnętrzna gdyż mogła by być przekłamana przez promieniujące ciepło z silnika i chłodnic.
Co do prędkości, hmm gdybyś miał licznik z MFA wówczas masz wyjśćie z czujnika halla w liczniku na przewód sygnału GALA(pin 11 czarnej wtyki) . można przystosować, jednak nie do końca wiem ku czemu ta opcja miała by służyć prócz wyświetleniu prędkości w bloku 16 diagnozy.
zresztą oba te sygnały jak pamiętam podawane są raczej "cyfrowo" (we wstępnych pomiarach tak wychodziło jednak że ostatecznie oba w moim projekcie zostały pominięte gdyż i tak nie odgrywały by żadnej roli).
pozdrówka, stawiasz piwko bo widzę to kolejny Twój post gdzie pytania nie doczekały się odpowiedzi
co do punktu 1- nie pomogę bo z góry założyłem sobie że zrobię sterownik na przekaźnikach by nie pchać się w problemy jakie mają ludzicha przy seryjnie zamontowanym tym sterownikiem, a co dopiero po takim zmodzeniu. przekaźniki bez problemu robią robotę z tym że konieczne było użycie nie 3 a 4 pinowego presostatu.
pkt 2 - regulacja prędkością nawiewu nie ma nic do seryjnego sterownika wentylatorów, to osobne i całkowicie odseparowane układy.
ad 3 - owszem, jak ma nie wywalić błędu czujnika skoro informuje on ze nie ma ciśnienia, gdy go nie ma no chyba ze go mostkujesz - pozbywasz się tak krytycznego błędu i wówczas panel nie miga po odpaleniu. (opcja przy obejściu sterownika wentylatorów). Sygnał obrotów nie jest błędem krytycznym, można swobodnie go pominąć.
ad 4. w pierwszej chwili po odpaleniu nawiew kieruje powietrze na nogi celem odprowadzenia zebranej w kanałach wilgoci w nogi. - może to Cię myli.
co do reszty wtyczek sygnał z ABS o zatrzymaniu pojazdu daje tylko tyle że gdy auto stoi nie jest uaktualniana temperatura zewnętrzna gdyż mogła by być przekłamana przez promieniujące ciepło z silnika i chłodnic.
Co do prędkości, hmm gdybyś miał licznik z MFA wówczas masz wyjśćie z czujnika halla w liczniku na przewód sygnału GALA(pin 11 czarnej wtyki) . można przystosować, jednak nie do końca wiem ku czemu ta opcja miała by służyć prócz wyświetleniu prędkości w bloku 16 diagnozy.
zresztą oba te sygnały jak pamiętam podawane są raczej "cyfrowo" (we wstępnych pomiarach tak wychodziło jednak że ostatecznie oba w moim projekcie zostały pominięte gdyż i tak nie odgrywały by żadnej roli).
pozdrówka, stawiasz piwko bo widzę to kolejny Twój post gdzie pytania nie doczekały się odpowiedzi
climatronik - wentylatory i pozostałe kabelki
rozumiem że napięcie na kablu czerwono/szarym z bezpiecznika jest (w mk4 jest to z bezpiecznika nr 16)Crayzol pisze:1. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu włączają się wentylatory. I aby je wyłączyć należy: ściągnąć klemę, lub wypiąć bezpiecznik wentylatorów ze skrzynki bezpieczników (wpiąłem zasilanie z 14-sto pinowej kostki sterownika wentylatorów pod oryginalny bezpiecznik wentylatorów w mk2), bądź wypięcie 14-sto pinowej wtyczki ze sterownika wentylatorów.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 28 gości