Szybko- gaśnie na zimnym, więcej pali. Na blacie pokazuje temp ok, po podłączeniu VAG i w wejściu w bloki 003 wskazania różnią się od tych z deski rozdzielczej więc obstawiam czujnik do wymiany.
Ale zanim kupię spytam się jak bardzo mogą się różnić. Po rozgrzaniu silnika na ok 10km trasy kiedy już dawno na desce pokazuje 90 stopni drugi czujnik skacze 70- 77.
Raz po zgaszeniu wskoczył na 80 stopni. To różnice niepokojące(do wymiany) czy ujdą jeszcze? Jutro jeszcze rano zmierzę na zimnym dla pewności.
Gdzie jest drugi czujnik? Dobrze rozumiem, że pod wylotem z filtra powietrza? (1,8 AGN).
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
wskazania na VAGu mogą różnić się minimalnie... jeżeli porównujesz wskazania ze sterownika silnika na VAGu i wskaźnika na liczniku to nie ma to sensu...na liczniku 90* jest już od 75* w rzeczywistości - należy porównać na VAGu obydwa wskazania, w ECU i w liczniku, jeżeli znacznie się różnią to kable do sprawdzenia - jak ok to czujnik do wymiany
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
Ok, czyli mam porównać temp na VAG-u z silnika na kodzie 007 i z instrumentów na kod w blokach 003 jak poniżej?
Z forum:
Z forum:
Dobrze?Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
Czegoś nie kumam: wpisuję 007 w blokach silnika i pokazuje mi lambdę. Cos nie tak robię? Pomiar w 17 instruments pokazał 12 stopni jak było na zewnątrz 23 czyli chyba coś nie tak jest. Jak zmierzyć drugą temp?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
nie pamiętam teraz bloków...ale jak nie ma w 007 to zerknij na inne
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
Witem, podepnę się pod temat. Też chcę sprawdzić czy czujnik czy termostat.
W moim przypadku mam taką sytuację: Wskazówka bardzo wolno dochodzi do 90 stopni. Gdy jadę poza miastem raczej jest na 80 st. ale są częste przypadki że wskazówka spada do zera (powoli), czasem jest na na 20-30 st. a gdy zatrzymam sie leci na 90. Na dłuższym postoju dobija do 90 st. Sprawdzałem na VAG gdy miałem na wskazówce 90 st. i VAG pokazał mi jakieś 83 st. Podobno tak ma być. Sprawdzałem czujniki na zimnym i ciepłym:
Zimny: (w garażu temeratura około 23 stopni).
Grupa 003: Temperature: 30 st.
Grupa 007: Fuel temp: 28,8 st.; Intake Air: 26,1 st.; Coo (Pewnie chodzi o Coolant): 26,1 st.
Ciepły:
Grupa 003: Temperature: 80 st.
Grupa 007: Fuel temp: 53,1 st.; Intake Air: 41,4 st.; Coo (Pewnie chodzi o Coolant): 83,7 st.
Kiedyś w zimie VAg parę razy pokazał pokazywał błąd:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
ale teraz po skasowaniu już nie.
Druga sprawa gdy wskazówka nie jest całkowicie na 90 stopniach dolny wąż jest wyraźnie ciepły a nawet gorący. Spalanie w trasie około 4.8 l/100. Nie gaśnie, czasem dłużej kręci ale pali chyba w normie.
Od czego zacząć? dzięki za pomoc.
W moim przypadku mam taką sytuację: Wskazówka bardzo wolno dochodzi do 90 stopni. Gdy jadę poza miastem raczej jest na 80 st. ale są częste przypadki że wskazówka spada do zera (powoli), czasem jest na na 20-30 st. a gdy zatrzymam sie leci na 90. Na dłuższym postoju dobija do 90 st. Sprawdzałem na VAG gdy miałem na wskazówce 90 st. i VAG pokazał mi jakieś 83 st. Podobno tak ma być. Sprawdzałem czujniki na zimnym i ciepłym:
Zimny: (w garażu temeratura około 23 stopni).
Grupa 003: Temperature: 30 st.
Grupa 007: Fuel temp: 28,8 st.; Intake Air: 26,1 st.; Coo (Pewnie chodzi o Coolant): 26,1 st.
Ciepły:
Grupa 003: Temperature: 80 st.
Grupa 007: Fuel temp: 53,1 st.; Intake Air: 41,4 st.; Coo (Pewnie chodzi o Coolant): 83,7 st.
Kiedyś w zimie VAg parę razy pokazał pokazywał błąd:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
ale teraz po skasowaniu już nie.
Druga sprawa gdy wskazówka nie jest całkowicie na 90 stopniach dolny wąż jest wyraźnie ciepły a nawet gorący. Spalanie w trasie około 4.8 l/100. Nie gaśnie, czasem dłużej kręci ale pali chyba w normie.
Od czego zacząć? dzięki za pomoc.
1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041
Czujnik temperatury silnika- wskazania.
U mnie przestało gasnąć. Zdjąłem klemę, wykasowałem błędy i działa(czasem przy przejściu na lpg przygaśnie ale przynajmniej po odpaleniu działa bdb).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości