Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: Eyk88 » czw sie 07, 2014 22:07

Szybko- gaśnie na zimnym, więcej pali. Na blacie pokazuje temp ok, po podłączeniu VAG i w wejściu w bloki 003 wskazania różnią się od tych z deski rozdzielczej więc obstawiam czujnik do wymiany.

Ale zanim kupię spytam się jak bardzo mogą się różnić. Po rozgrzaniu silnika na ok 10km trasy kiedy już dawno na desce pokazuje 90 stopni drugi czujnik skacze 70- 77.
Raz po zgaszeniu wskoczył na 80 stopni. To różnice niepokojące(do wymiany) czy ujdą jeszcze? Jutro jeszcze rano zmierzę na zimnym dla pewności.

Gdzie jest drugi czujnik? Dobrze rozumiem, że pod wylotem z filtra powietrza? (1,8 AGN).



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: Qto » pt sie 08, 2014 00:02

wskazania na VAGu mogą różnić się minimalnie... jeżeli porównujesz wskazania ze sterownika silnika na VAGu i wskaźnika na liczniku to nie ma to sensu...na liczniku 90* jest już od 75* w rzeczywistości - należy porównać na VAGu obydwa wskazania, w ECU i w liczniku, jeżeli znacznie się różnią to kable do sprawdzenia - jak ok to czujnik do wymiany



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: Eyk88 » pt sie 08, 2014 00:18

Ok, czyli mam porównać temp na VAG-u z silnika na kodzie 007 i z instrumentów na kod w blokach 003 jak poniżej?

Z forum:
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI


G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.

- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.

- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Dobrze?



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: Eyk88 » pt sie 08, 2014 14:10

Czegoś nie kumam: wpisuję 007 w blokach silnika i pokazuje mi lambdę. Cos nie tak robię? Pomiar w 17 instruments pokazał 12 stopni jak było na zewnątrz 23 czyli chyba coś nie tak jest. Jak zmierzyć drugą temp?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: Qto » pt sie 08, 2014 16:31

nie pamiętam teraz bloków...ale jak nie ma w 007 to zerknij na inne



rcrolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr gru 13, 2006 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: rcrolek » czw sie 14, 2014 12:12

Witem, podepnę się pod temat. Też chcę sprawdzić czy czujnik czy termostat.

W moim przypadku mam taką sytuację: Wskazówka bardzo wolno dochodzi do 90 stopni. Gdy jadę poza miastem raczej jest na 80 st. ale są częste przypadki że wskazówka spada do zera (powoli), czasem jest na na 20-30 st. a gdy zatrzymam sie leci na 90. Na dłuższym postoju dobija do 90 st. Sprawdzałem na VAG gdy miałem na wskazówce 90 st. i VAG pokazał mi jakieś 83 st. Podobno tak ma być. Sprawdzałem czujniki na zimnym i ciepłym:

Zimny: (w garażu temeratura około 23 stopni).
Grupa 003: Temperature: 30 st.
Grupa 007: Fuel temp: 28,8 st.; Intake Air: 26,1 st.; Coo (Pewnie chodzi o Coolant): 26,1 st.



Ciepły:
Grupa 003: Temperature: 80 st.
Grupa 007: Fuel temp: 53,1 st.; Intake Air: 41,4 st.; Coo (Pewnie chodzi o Coolant): 83,7 st.

Kiedyś w zimie VAg parę razy pokazał pokazywał błąd:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent

ale teraz po skasowaniu już nie.
Druga sprawa gdy wskazówka nie jest całkowicie na 90 stopniach dolny wąż jest wyraźnie ciepły a nawet gorący. Spalanie w trasie około 4.8 l/100. Nie gaśnie, czasem dłużej kręci ale pali chyba w normie.

Od czego zacząć? dzięki za pomoc.


1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Czujnik temperatury silnika- wskazania.

Post autor: Eyk88 » czw sie 14, 2014 23:23

U mnie przestało gasnąć. Zdjąłem klemę, wykasowałem błędy i działa(czasem przy przejściu na lpg przygaśnie ale przynajmniej po odpaleniu działa bdb).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości