Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
avs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob sie 05, 2006 07:37
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: avs » ndz lip 13, 2014 01:06

Witam.
Jak w temacie w moim golfie 3 którego mam od paru dni zauważyłem dziwną przypadłość a mianowicie po odpaleniu silnika wskaźnik od poziomu paliwa najpierw nie drgnął potem gdy uderzyłem z góry w kokpit dos mocno lekko sie podniósł, pojechalem zalałem auto za 100 zł wskazówka doszła do około połowy baku. Po przejechaniu około 150 km minimalnie opadła. Na drugi dzień zauważyłem, że opadła trochę mocniej ale po chcwili pomimo iż nie tankowałem znów się podnosiła i opadała. Nie chciałbym kiedyś stanąć na drodze z powodu braku paliwa. Nie wiem czy winy szukać przy pływaku czy bardziej przy liczniku. Dodam, że temperatura cieczy chłodzącej też zatrzymuje się przed 80C Nie wiem czy jedna przypadłość może mieć powiązanie z drugą.
Z góry dzięki za pomoc


avs

Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 510
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: Klaudek » ndz lip 13, 2014 11:15

Powiedz jeszcze jaki licznik i który rok.



Awatar użytkownika
avs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob sie 05, 2006 07:37
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: avs » ndz lip 13, 2014 18:44

Dzieki kolego za odzew golf 3 1.9 tdi 1996 rok licznik vdo
Poniżej zdjecia w załączniku
ObrazekObrazekObrazek


avs

Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 510
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: Klaudek » ndz lip 13, 2014 19:05

Licznik starego typu. Na pewno przed 95 rokiem, ba jeżeli ten co na zdjęciu jest Twój to masz licznik ze stycznia 94, czyli ktoś tu już coś przekładał.

Ale wracając do tematu to masz stary licznik który ma prawo się tak zachowywać jak piszesz i tak się zachowuje... nie ma silniczków we wskaźnikach temp wody i poziomu paliwa i te wskaźniki wstają bardzo leniwie i są niedokładne. Co do temp. cieczy to tak będzie, 90 stopni wskoczy CI tylko podczas upału lub stojąc w korku.

Jeżeli Ci to przeszkadza to szukaj zegarów skalowanych od 0 po 95 roku gdzie już wszystko pracuje na silnikach i jest bardziej dokładne. :okej:

Albo przyzwyczaj się bo ten typ licznika tak ma.



Awatar użytkownika
avs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob sie 05, 2006 07:37
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: avs » ndz lip 13, 2014 20:19

dzieki kolego:)


avs

dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: dawidk92 » pn lip 14, 2014 15:19

Częściowo zgodzę się z kolegą, ale nie do końca. Oczywiście licznik nie będzie tak dokładny jak licznik nowszy (na silniczkach), ale miałem identyczną sytuację u siebie (w takim samym liczniku jak wyżej) i pomogło przelutowanie wszystkich punktów lutowniczych na płytce licznika. Po drodze znalazłem kilka zimnych lutów, ale dla pewności poprawiłem wszystkie. Problem jak ręką odjął, wskazówka pokazywała odtąd równe ~88-90 stopni i stan paliwa też był bardziej realny. Dodam, że prędkościomierz i obrotomierz działały bez zarzutu. Nie wiem czy u Ciebie zimne luty są problemem, ale jest duże prawdopodobieństwo, że tak jest.



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 510
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: Klaudek » pn lip 14, 2014 21:13

dawidk92, może być tak jak mówisz, ten licznik posiadałem jeszcze za czasów jak miałem golfa 2.0 8v i nigdy nie pokazywał poprawnie temperatury - dopiero w korkach lub na ostrym upale wskazówka stawała pionowo. Mało wtedy się znałem na elektronice, inne liczniki były bardzo drogie wtedy i nawet nie próbowałem tego rozbierać. Golf już dawno zezłomowany, teraz tylko siedze w nowszych licznikach VDO, a to co napisałem w poprzednim poście tyczy się moich dawnych doświadczeń z autopsji :bigok: Ale może być tak jak mówisz, teraz najnowszy taki licznik ma już okrągłe 20 lat więc wszystko może się dziać :jezor:

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury

Post autor: KamilP » pn lip 14, 2014 22:51

Co do temperatury to jest chyba inaczej, miałem licznik VDO tylko bez obrotka, teraz zmieniłem na motometer. I tak, w starym, w korku miewał ciut ponad 90 stopni, w trasie 80-90. A nowy czy mam ~80 stopni czy 100 wskazóweczka stoi równo na 90, żeby nie denerwować kierowcy, nawet widzę że mi niby dużo szybciej temp roboczą łapie (bo już przy ciut ponad 70 stopni wędruje sobie na 90) :) Jedni wolą wiedzieć jak jest a inni lubią jak jest dobrze :D W Golfie mk4 też tak jest (wystarczy porównać temp na vag a na desce) Fakt, na silniczkach krokowych są dokładniejsze wskazania (głównie paliwa) i szybko się podnoszą ale starszy pokazywał to co jest bez korekcji (chyba że był rozregulowany) ale był bardzo leniwy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości