Przeróbka z kierownicy multifunkcyjnej pod R32

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

papik91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 30, 2014 23:37

Przeróbka z kierownicy multifunkcyjnej pod R32

Post autor: papik91 » wt lip 01, 2014 00:12

Siema wszystkim ,

krótko zwięźle i na temat. Jestem posiadaczem Golfa 4 1.9 Tdi ASZ 2001r który został juz przez poprzednika zrobiony stylistycznie (zew i wew prawie!) na R32. Wisienką na torcie jest jak w temacie kierownica z R32.
Samochód posiada (oryginalnie) kierownice multifunkcyjną. I jazda zaczyna się przy przekładaniu kierownicy na R32. Ponieważ w multi funkcyjnej jest sterowanie tempomatu + podgłaśnianie radia i na lewej manetce (tempomatu) jest włącznik ON OFF. Zaś kompletując graty kupując kierownice i air bag R32 + ori manetka tempomatu z R32, gdzie na której jest z boku ustawianie SET i "-" oraz patrząc od przodu włącznik ON OFF i "+". PROBLEM : na pierwszej przymiarce przełożono mi kierownice wraz z manetka z R32 i objaw ? Brak "titka" i nie działający tempomat - kontrolka działa tylko nie działa ustawianie go na określoną prędkość czy jej zwiększanie czy zmniejszanie. Zagłębiając się w to dalej okazuje się, że już niemcy poszli na tyle do "przodu" że przyciski + tempomat są połączone cyfrowo a nie analogowo (tyle z tego ja zrozumiałem). PYTANIE : Jest na to jakiś sposób ? Patent ? Operacja ? Żeby to wszystko ze sobą współgrało na gratach z R32. Podobno potrzebuje jakieś schematy z ELZY z typu jak jest multi funkcyjna kierownica i taki jak jest w r32. Osobiście wydaje mi się, że musi to być łatwiejsze do przerobienia niż ja to wam "naszkicowałem".
Przepatrzałem "całego" wujka GOOGLE i tematy na tym forum i nie znalazłem nic podobnego.



Awatar użytkownika
G4rcU
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt sie 16, 2011 21:09
Lokalizacja: Amsterdam / Wroclaw

Przeróbka z kierownicy multifunkcyjnej pod R32

Post autor: G4rcU » śr lip 02, 2014 19:00

papik91 pisze:Zaś kompletując graty kupując kierownice i air bag R32 + ori manetka tempomatu z R32, gdzie na której jest z boku ustawianie SET i "-" oraz patrząc od przodu włącznik ON OFF i "+"
manetka starego typu
Obrazek


a Ty chcesz tę nowego typu:
Obrazek


dlaczego sobie po prostu nie zostawisz tej co miałeś? Tym bardziej, że działa. No i po co w ogóle zmieniać manetkę przy wymianie kierownicy :?
Jeśli o mnie chodzi, to pewnie ta "nowa" manetka jest walnięta.
Możesz to sprawdzić podłączając VCDS i zrobić bloki pomiarowe grupy 006.
Zobaczysz wtedy, czy komputer "rozpoznaje" wszystkie sygnały związane z tempomatem (włączony, wciśnięty "+", wciśnięty "-", wciśnięty hamulec, wciśnięte sprzęgło).
U mnie przy montażu pierwszej manetki też nie działał "+" i okazało się, że manetka uszkodzona. Wymieniłem na nową i śmiga.
Przedwczoraj zmieniałem manetkę starego typu na tę nowego typu i wszystko działa plug&play. Nie ma tu żadnej fizyki kwantowej. Jeśli miałeś w aucie tempomat (i wcześniej działał) to po przełożeniu manetki też musi. Chyba, że padł Ci czujnik sprzęgła/hamulca - wtedy tempomat nie będzie reagował na "+" (bo wciśnięcie hamulca / sprzęgła wyłącza tempomat a padnięty czujnik będzie oszukiwał komputer, że pedał jest wciśnięty)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości