Siema wszystkim ,
krótko zwięźle i na temat. Jestem posiadaczem Golfa 4 1.9 Tdi ASZ 2001r który został juz przez poprzednika zrobiony stylistycznie (zew i wew prawie!) na R32. Wisienką na torcie jest jak w temacie kierownica z R32.
Samochód posiada (oryginalnie) kierownice multifunkcyjną. I jazda zaczyna się przy przekładaniu kierownicy na R32. Ponieważ w multi funkcyjnej jest sterowanie tempomatu + podgłaśnianie radia i na lewej manetce (tempomatu) jest włącznik ON OFF. Zaś kompletując graty kupując kierownice i air bag R32 + ori manetka tempomatu z R32, gdzie na której jest z boku ustawianie SET i "-" oraz patrząc od przodu włącznik ON OFF i "+". PROBLEM : na pierwszej przymiarce przełożono mi kierownice wraz z manetka z R32 i objaw ? Brak "titka" i nie działający tempomat - kontrolka działa tylko nie działa ustawianie go na określoną prędkość czy jej zwiększanie czy zmniejszanie. Zagłębiając się w to dalej okazuje się, że już niemcy poszli na tyle do "przodu" że przyciski + tempomat są połączone cyfrowo a nie analogowo (tyle z tego ja zrozumiałem). PYTANIE : Jest na to jakiś sposób ? Patent ? Operacja ? Żeby to wszystko ze sobą współgrało na gratach z R32. Podobno potrzebuje jakieś schematy z ELZY z typu jak jest multi funkcyjna kierownica i taki jak jest w r32. Osobiście wydaje mi się, że musi to być łatwiejsze do przerobienia niż ja to wam "naszkicowałem".
Przepatrzałem "całego" wujka GOOGLE i tematy na tym forum i nie znalazłem nic podobnego.
Przeróbka z kierownicy multifunkcyjnej pod R32
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przeróbka z kierownicy multifunkcyjnej pod R32
manetka starego typupapik91 pisze:Zaś kompletując graty kupując kierownice i air bag R32 + ori manetka tempomatu z R32, gdzie na której jest z boku ustawianie SET i "-" oraz patrząc od przodu włącznik ON OFF i "+"
a Ty chcesz tę nowego typu:
dlaczego sobie po prostu nie zostawisz tej co miałeś? Tym bardziej, że działa. No i po co w ogóle zmieniać manetkę przy wymianie kierownicy
Jeśli o mnie chodzi, to pewnie ta "nowa" manetka jest walnięta.
Możesz to sprawdzić podłączając VCDS i zrobić bloki pomiarowe grupy 006.
Zobaczysz wtedy, czy komputer "rozpoznaje" wszystkie sygnały związane z tempomatem (włączony, wciśnięty "+", wciśnięty "-", wciśnięty hamulec, wciśnięte sprzęgło).
U mnie przy montażu pierwszej manetki też nie działał "+" i okazało się, że manetka uszkodzona. Wymieniłem na nową i śmiga.
Przedwczoraj zmieniałem manetkę starego typu na tę nowego typu i wszystko działa plug&play. Nie ma tu żadnej fizyki kwantowej. Jeśli miałeś w aucie tempomat (i wcześniej działał) to po przełożeniu manetki też musi. Chyba, że padł Ci czujnik sprzęgła/hamulca - wtedy tempomat nie będzie reagował na "+" (bo wciśnięcie hamulca / sprzęgła wyłącza tempomat a padnięty czujnik będzie oszukiwał komputer, że pedał jest wciśnięty)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości