Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Witam.
Po wymianie licznika w moim autku na licznik z Ibizy 1.9 TDI AFN + MFA zaczęła migać kontrolka oleju. Problem był jeszcze z kontrolką hamulca ale poradziłem sobie podając masę na 14 pin licznika (zużycie klocków hamulcowych do którego nie posiadam instalacji w moim samochodzie).
Ciśnienie oleju jest ok, na starym liczniku jest wszystko ok. Co robić?
Po wymianie licznika w moim autku na licznik z Ibizy 1.9 TDI AFN + MFA zaczęła migać kontrolka oleju. Problem był jeszcze z kontrolką hamulca ale poradziłem sobie podając masę na 14 pin licznika (zużycie klocków hamulcowych do którego nie posiadam instalacji w moim samochodzie).
Ciśnienie oleju jest ok, na starym liczniku jest wszystko ok. Co robić?
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2014 14:30 przez Klaudek, łącznie zmieniany 1 raz.
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Nie pamietam dokladnie, ale bodajze roznica jest w czujnikach cisnienia oleju i licznik izy 'uwaza' ze nie masz cisnienia. Prawdopodobnie czujnik do wymiany, ale spytaj sie w sklepie jakie czujniki montowali w jednym i drugim aucie.
No albo nowy licznik jest walniety, ale nie spotkalem sie zeby ibizowe mialy jakies wady.
No albo nowy licznik jest walniety, ale nie spotkalem sie zeby ibizowe mialy jakies wady.
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
- Damiano GTi
- GOLF MK2 lover
- Posty: 809
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:09
- Lokalizacja: Wolsztyn PWL
- Kontakt:
Re: Odp: Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Jest to możliwe też w golfie dwójce? Na Starym liczniku z zegarkiem było ok a jak zmieniłem na wersje z obrotomierzem to miga kontrolka oleju i brzeczyk..
☆★☆ XPERIA S ☆★☆ - tapatalk
☆★☆ XPERIA S ☆★☆ - tapatalk
Moja GOLFINA : viewtopic.php?f=87&t=527245" onclick="window.open(this.href);return false;
SPRZEDAM ! viewtopic.php?f=119&t=554274" onclick="window.open(this.href);return false;
KUPIĘ GOLFA MK1 firmy WADER !!!
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Mario83, okej zgoda, ale jest jeszcze taki bajer.
Brzęczyk nie brzęczy tylko sobie miga ta kontrolka ciągle. (tak się dzieje jak byś podłączył licznik od mk3 na stole bez wpiętego obwodu czujnika).
Po podłączeniu na stole pod zasilacz, w moich zegarach oryginalnych kontrolka od oleju gaśnie (bez podłączonego czujnika), a w tych od Ibizy dzieje się to samo co w samochodzie czyli miga sobie na stole tak samo jak i w samochodzie...
Licznik raczej nie jest walnięty tylko jakoś inaczej w tym samochodzie jest rozwiązana sprawa kontrolki ciśnienia oleju. Mam jeszcze kilka liczników od mk3 i na każdym występuje ten problem tylko na tym oryginalnym nie.
-------
Muszę jeszcze dodać to że chodzi o samochód VW Caddy mk2 '02r. AYQ - 1.9 SDI.
Brzęczyk nie brzęczy tylko sobie miga ta kontrolka ciągle. (tak się dzieje jak byś podłączył licznik od mk3 na stole bez wpiętego obwodu czujnika).
Po podłączeniu na stole pod zasilacz, w moich zegarach oryginalnych kontrolka od oleju gaśnie (bez podłączonego czujnika), a w tych od Ibizy dzieje się to samo co w samochodzie czyli miga sobie na stole tak samo jak i w samochodzie...
Licznik raczej nie jest walnięty tylko jakoś inaczej w tym samochodzie jest rozwiązana sprawa kontrolki ciśnienia oleju. Mam jeszcze kilka liczników od mk3 i na każdym występuje ten problem tylko na tym oryginalnym nie.
-------
Muszę jeszcze dodać to że chodzi o samochód VW Caddy mk2 '02r. AYQ - 1.9 SDI.
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Musisz wgrać wsad odpowiedni dla ibizy i ustawić kodowanie.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Wsad jest oryginalny wgrany od tego licznika, zmieniłem tylko numer WGSZ pod mój silnik, ustawiłem przebieg taki jak w starych i zegarek na 24 godzinny bo był 12
Spróbuje wgrać wsad z tamtych moich starych zegarków i zobaczymy czy to wina wsadu czy inne rozwiązanie w obwodzie czujnika.
Jak na złość etka online nie działa żebym sobie sprawdził te czujniki...
Spróbuje wgrać wsad z tamtych moich starych zegarków i zobaczymy czy to wina wsadu czy inne rozwiązanie w obwodzie czujnika.
Jak na złość etka online nie działa żebym sobie sprawdził te czujniki...
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Ale wsad nie ma być oryginalny od tego licznika tylko odpowiedni do twojej ibizy, podaj oznaczenie starego i nowego licznika.
Jeżeli liczniki są identyczne to cały wsad po prostu skopiuj ze starego.
Jeżeli liczniki są identyczne to cały wsad po prostu skopiuj ze starego.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Licznik od Ibizy to standard z AFNa 6k0 919 033 Z46, a mój oryginalny to to samo tyle że bez wyświetlacza wielofunkcyjnego i ze skalą do 200 km/h k0 919 033 HP.
Etka działa już i zauważyłem że mam różniące się czujniki ciśnienia. W silniku mam tylko jeden czujnik 0.55-0,85 bar na jeden styk brązowy, a AFN miał dwa czujniki ciśnienia na obudowie filtra oleju: u góry 0,15-0,35 bar jeden styk, a na dole 0,75-1,05 bar szary na jeden styk, u mnie w miejscu tego górnego jest wkręcony korek zaślepiający i to pewnie jest przyczyną.
Drugi problem który się pojawił to nie zapalająca się kontrolka rezerwy, w starym liczniku (tym oryginalnym bez MFA) zapalała się tak jak powinna, w tym nowym pomimo sprawnej żarówki ciągle ciemność pomimo pustego zbiornika. Wskazówka natomiast pokazuje poziom idealnie tak samo jak w starym.
----
Kontrolka rezerwy już zrobiona - spalona była żarówka, licznik też udało mi się oszukać - juz jest wszystko tak jak być powinno.
W związku z tym że w Caddy jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju (zwierajacy do masy przy prawidłowym ciśnieniu), a przy liczniku były od niego doprowadzone dwa zmostkowane kabelki na piny 8 i 9 w liczniku. Odłączenie 9 pinu od licznika (w liczniku ibizy jak i w golfie 3 to czujnik rozwierający mase przy prawidłowym ciśnieniu) spowodowało wygaśnięcie kontrolki.
Teraz tylko miga na włączonym zapłonie, po odpaleniu ładnie gaśnie jak powinna. Licznik poprostu na zapłonie nie widzi tego czujnika z 9 pinu który na właczonym zapłonie powinien być zwarty do masy i przez to miga.
W przyszłości dokupię drugi czujnik, pociągnę wiązkę i zrobię tak jak się należy, miejsce na czujnik jest przewidziane w podstawie filtra oleju tak jak w silniku AFN.
Do zamknięcia
Etka działa już i zauważyłem że mam różniące się czujniki ciśnienia. W silniku mam tylko jeden czujnik 0.55-0,85 bar na jeden styk brązowy, a AFN miał dwa czujniki ciśnienia na obudowie filtra oleju: u góry 0,15-0,35 bar jeden styk, a na dole 0,75-1,05 bar szary na jeden styk, u mnie w miejscu tego górnego jest wkręcony korek zaślepiający i to pewnie jest przyczyną.
Drugi problem który się pojawił to nie zapalająca się kontrolka rezerwy, w starym liczniku (tym oryginalnym bez MFA) zapalała się tak jak powinna, w tym nowym pomimo sprawnej żarówki ciągle ciemność pomimo pustego zbiornika. Wskazówka natomiast pokazuje poziom idealnie tak samo jak w starym.
----
Kontrolka rezerwy już zrobiona - spalona była żarówka, licznik też udało mi się oszukać - juz jest wszystko tak jak być powinno.
W związku z tym że w Caddy jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju (zwierajacy do masy przy prawidłowym ciśnieniu), a przy liczniku były od niego doprowadzone dwa zmostkowane kabelki na piny 8 i 9 w liczniku. Odłączenie 9 pinu od licznika (w liczniku ibizy jak i w golfie 3 to czujnik rozwierający mase przy prawidłowym ciśnieniu) spowodowało wygaśnięcie kontrolki.
Teraz tylko miga na włączonym zapłonie, po odpaleniu ładnie gaśnie jak powinna. Licznik poprostu na zapłonie nie widzi tego czujnika z 9 pinu który na właczonym zapłonie powinien być zwarty do masy i przez to miga.
W przyszłości dokupię drugi czujnik, pociągnę wiązkę i zrobię tak jak się należy, miejsce na czujnik jest przewidziane w podstawie filtra oleju tak jak w silniku AFN.
Do zamknięcia
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
A no to juz na pw nie musisz odpisywac. Zmylilo mnie, albo zle przeczytalem iz pytales o czujni ktemp oleju, a nie cisnienia;/ Nie bede sie rozwodzil, bo juz wiesz o co chodzi z tymi czujnikami:)
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.
Witam mam podobny problem w golfie 4 1,4b 98r. zmienilem licznik na taki sam od tego samego samochodu bo stary nie mial podświetlenia. i teraz nagle zaczyna piszczec kontrolka ciśnienia oleju przy 1900 obr i potem stale mruga na czerwono. poradzcie coś.
Stary licznik:
0 263 604 001 v11
1j0919 860 mmo
Nowy licznik:
0 263 611 020 v16
1j0919 881 mmo
Stary licznik:
0 263 604 001 v11
1j0919 860 mmo
Nowy licznik:
0 263 611 020 v16
1j0919 881 mmo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości