Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
Jadąc sobie wczoraj w nocy nagle mi wszystko zgasło m.in światła, wycieraczki nie działały o raz dmuchawa nie działała na żadnym biegu. Trochę przerażony zjechałem na pobocze i zacząłem główkować. Bezpieczniki tak nagle wszystkie ? Deszcz pada, 200 km od domu. Przez przypadek trąciłem ręką manetkę od świateł długich i o dziwo coś się zapaliło, wycieraczki się włączyły i dmuchawa. Czyli tak, trzymając ręką ta manetkę wszystko miałem, jak ją puściłem to oczywiście światła się wyłączały, wycieraczki przestały chodzić oraz dmuchawa też się wyłączyła. Zwarcie jakieś się zrobiło czy coś ? Pomóżcie panowie. Silnik 1,8 benz + gaz. 1989 rok.
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
Manetka może ma zwarcie , spróbuj ją podmienić . Bezpieczniki również warto sprawdzić profilaktycznie .
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
kodino08, problemem może być kostka stacyjki , warto też sprawdzić przekażnik 18
- metalfishu
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: śr sty 30, 2013 23:31
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
miałem podobną sytuację. Sprawdź jak wyglądają przekaźniki, wymontowywuj każdy po kolei i sprawdź "nóżki'. Jeśli są na nich jakieś osady, brud czy coś innego, to zeskrob to delikatnie nożem albo papierem ściernym.
U mnie problem wyglądał tak, że po pokonaniu około 150 km przestawały działać wycieraczki, dmuchawa i grzanie tylnej szyby. Zrobiłem tak jak powyżej i problem zniknął.
U mnie problem wyglądał tak, że po pokonaniu około 150 km przestawały działać wycieraczki, dmuchawa i grzanie tylnej szyby. Zrobiłem tak jak powyżej i problem zniknął.
..death is all around!!..
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
Ogólnie to tak coś tu jest pokombinowane. Przyjrzałem sie instalacji i dostrzegłem że z przekażnika 18 z pinu 85 był pociągnięty kabel do bezpiecznika 16 który się po prostu przepalił. Więc wsadziłem następny kabel ale z bezpiecznikiem (25 bo taki tylko miałem). Wszystko zaczęło działać. Po przejechaniu 2 km złapałem za kabel a on był ciepły, więc coś jest chyba nie tak. Po wyjęciu tego kabla nie ma świateł miajania, wycieraczek oraz dmuchawy. AAAA i jeszcze jedno, mam 4 lampy z przodu po załączeniu świateł drogowych święcą 4 lampy, ale po dociągnięciu manetki jeszcze do kierownicy światła robią się mocniejsze o co może tu chodzić ? dodam jeszcze że wsadziłem już 3 sztuki przekaźników i jest to samo.
- metalfishu
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: śr sty 30, 2013 23:31
- Lokalizacja: Olsztyn
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
z tego co czytałem to fabryczna instalacja golfów jest słaba i nie zawsze jest w stanie uciągnąć 4 lampy na światłach drogowych (długich). W jaki sposób masz podłączone dodatkowe reflektory dłogowe? jeśli masz takie "śmieszne przejściówki, które wsadza się w zwykłe lampy i z nich jest wyprowadzenie do dodatkowych, to może to za bardzo obciążać instalacje. Nie potwierdze Ci tego z autopsji, ponieważ jedyne z czym miałem problem to obluzowane przekaźniki w skrzynce.
na chłopski rozum biorąc jak dociągasz manetke długich do siebie i mocniej świeci może być spowodowane tym, że jak dociągasz manetke- blaszki się zwierają, długie palą, puszczasz - zapadka blokuje zwarte blaszki długich, ale daje im troche więcej luzu po odpuszczeniu manetki (mniejsze pole styku - mniejszy płynący prąd).
Powyższe to tylko moje luźne rozważania bazujące na informacjach znalezionych w sieci i własnych doświadczeniach z zabawami z prądem.
Ja u siebie mam również 4 lampy na grillu, z powodu braku jakiegokolwiek fabrycznego kabla/przejściówki w warsztacie kumpel "dorobił" mi kawałek instalacji z przekaźnikiem i bezpiecznikiem. Prąd bezpośrednio z akumulatora, sterowanie dolutowane do kabla lampy od strony kierowcy. Z taką instalacją Gofer jeździ od października 2013, i nie miałem z tym żadnych jaj, a w nocy widoczność jest przepotężna.
na chłopski rozum biorąc jak dociągasz manetke długich do siebie i mocniej świeci może być spowodowane tym, że jak dociągasz manetke- blaszki się zwierają, długie palą, puszczasz - zapadka blokuje zwarte blaszki długich, ale daje im troche więcej luzu po odpuszczeniu manetki (mniejsze pole styku - mniejszy płynący prąd).
Powyższe to tylko moje luźne rozważania bazujące na informacjach znalezionych w sieci i własnych doświadczeniach z zabawami z prądem.
Ja u siebie mam również 4 lampy na grillu, z powodu braku jakiegokolwiek fabrycznego kabla/przejściówki w warsztacie kumpel "dorobił" mi kawałek instalacji z przekaźnikiem i bezpiecznikiem. Prąd bezpośrednio z akumulatora, sterowanie dolutowane do kabla lampy od strony kierowcy. Z taką instalacją Gofer jeździ od października 2013, i nie miałem z tym żadnych jaj, a w nocy widoczność jest przepotężna.
..death is all around!!..
- kryniu1973
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz lis 24, 2013 20:12
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
Jak dociągniesz manetkę do kierownicy to włącza się blinda czyli krótkie + długie dlatego świeci jaśniej.
Brak świateł, brak wycieraczek, oraz dmuchawy.
Wielkie dzięki chłopaki za informacje, problem już rozwiązany. Winna była kostka w stacyjce. A co do lamp to muszę zainstalować przekaźniki bo różnica w ich świeceniu jest dużo pomiędzy moim golfem a mamy vento. Cześć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości