Witam, borykam się z problemem z elektryką w moim MK4. W ostatnich dniach wymieniłem ECU, ponieważ auto przestało palić. Pojawił się jednak problem z dwoma wskaźnikami:
- wskaźnik temperatury cieczy - zaniża swoje wartości. Na VAGu temperatura z czujnika G2/G62 (świeżo wymienionego) pokazuje 90' gdy na zegarach jest 50-60 (w tym samym momencie na VAGu w sekcji Instruments 66') Gdy odłącze G2/G62 to w VAGU jest -46,5'. Problem ten był na starym wskaźniku jak i na nowym.
- wskaźnik poziomu paliwa - zawyża swój odczyt. Wskazówka praktycznie cały czas stoi w pionie (wskazuje 1/2 baku) a rezystencja bardzo się chwieje od 150 ohm do 170 ohm i wskaźnik równo żwawo pracuje.
Wszystko to nastąpiło po wymianie komputera. Gdzie szukać przyczyny? Błedów na VAg zero.
zaniżone/zawyżone wskazania na liczniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: zaniżone/zawyżone wskazania na liczniku
Im dłużej auto jest odpalone tym rezystencja wskaźnika poziomu paliwa i co za tym idzie jego poziom na tacho rośnie.
Dziś podłączyłem dodatkową mase pod licznik - pin 9 i 24 - nic to nie dało. Wskazania są takie same.
Rezystencja na pławiku 73-74 ohm a na VAGu ze wskazań z grupy Instruments 135-140ohm. Gdzie przyczyna takiej różnicy?
Rezystencja na czujniku temperatury G2/G62 przy 9' była: pin 1+3 - 450ohm, pin 2+4 270ohm.
Czy mam licznik do wymiany?
//////////////////////////////////////////
Tak, odpowiedziałem sobie sam Pod 'pławik' w zbiorniku paliwa podłączyłem opornik 100ohm - na vagu pokazywało w tym samym momencie 140ohm - w ten sposób doszedłem że jest machnięty licznik. Czujnik temperatury sprawdziłem w ten sam sposób. Robinie oporów na przewodach nic nie daje - jedyne co można próbować zmienić/zedytować eeprom licznika lecz mój (motometer) jest nieedytowalny w tym zakresie - wymieniłem licznik i jak ręką odjął.
Dziś podłączyłem dodatkową mase pod licznik - pin 9 i 24 - nic to nie dało. Wskazania są takie same.
Rezystencja na pławiku 73-74 ohm a na VAGu ze wskazań z grupy Instruments 135-140ohm. Gdzie przyczyna takiej różnicy?
Rezystencja na czujniku temperatury G2/G62 przy 9' była: pin 1+3 - 450ohm, pin 2+4 270ohm.
Czy mam licznik do wymiany?
//////////////////////////////////////////
Tak, odpowiedziałem sobie sam Pod 'pławik' w zbiorniku paliwa podłączyłem opornik 100ohm - na vagu pokazywało w tym samym momencie 140ohm - w ten sposób doszedłem że jest machnięty licznik. Czujnik temperatury sprawdziłem w ten sam sposób. Robinie oporów na przewodach nic nie daje - jedyne co można próbować zmienić/zedytować eeprom licznika lecz mój (motometer) jest nieedytowalny w tym zakresie - wymieniłem licznik i jak ręką odjął.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości