Jako że w aucie o silniku ASZ mam sporo car audio postanowiłem wstawić altek 220A od 3.0tdi, kupiłem od znajomego ze szrotu go o numerze 059903230C:
Z założeniem nie było problemów, wystarczy zmienić rolkę od starego altka do 220A, napotkałem problem, alternator ładuje elegancko, ale nie ma jednego pinu w gnieździe gdzie zaznaczyłem na zdjęciu a w wiązce auta mam 2 piny i zawsze po 10 minutach wywala błąd na ecu:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
oraz wyłacza się ESP i pokazuje bład:
01314 - Engine Control Module,
W necie wyczytałem że to przez brak sygnału DF z pinu jest powodem tych błędów, zacząłem szukać alternatora 220A z dwoma pinami, znalazłem o numerze 059903230J:
alternatory te różnią się tylko regulatorami, przewaliłem cały net nie mogłem oddzielnie znaleźć nowego regulatora z altka 059903230J więc na szrocie dobrze pogadałem i znalazłem alternator 059903230J i wykręciłem z niego regulator, wstawiłem w alternator co miałem już w aucie i nadal wywala mi błędy po 10 minutach od dopalenia, nie wiem jak to ogarnąć, podam jeszcze numery jakie były na regulatorach:
ten z dwoma pinami: 261064905119 oraz D02492B1912A
ten z jednym pinem: 261065505010 oraz H736522D1812J
Może ktoś ogarnięty w te tematy mi tu pomoże,
większy alternator 220a - duży problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
większy alternator 220a - duży problem
odpiąłem wtyczkę od alternatora odpaliłem auto i alternator ładuje na poziomie 14,20 volta, chyba nie powinien wystartować na odpiętej wtyczce? zmierzyłem też na odpiętej wtyczce wiązki auta jakie ona ma napięcie, ma ktoś jakieś pomysły jak to ogarnąć? w kanale 16 w vcds obciążenie aktka na podpiętej wtyczce na odpalonym jest 0%, napięcie na odpiętej wtyczce:
większy alternator 220a - duży problem
zrobiłem zdjęcia regulatora z jednym pinem który siedział w alternatorze co mam w aucie teraz, może uda się jakiś dobrać inny z linią df której mi brakuje bo ten z altka 059903230J co wstawiłem chyba nie podaje sygnału skoro wywala bład, może altki są inaczej skonstruowane ale na wygląd są identyczne
większy alternator 220a - duży problem
dzięki wszystkim za pomoc temat ogarnięty, w nowych alternatorach jest cyfrowe wyjcie com i dlatego nie miałem info o obciążeniu alternatora, kupiłem regulator za 70zł co ma analogowe wyjścia L i DFM i wszytko działa,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości