TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: RUMBA » ndz sty 26, 2014 13:51

Witam koledzy, potrzebuję waszej pomocy. Pacjent Golf III TDI 1Z 94r. Problem jest taki, że na zawór pompy wtryskowej nie dochodzi + i auto nie zapala. Po podaniu + na krótko z akumulatora auto normalnie zapala i chodzi. Jeśli ktoś jest w stanie to proszę was o pomoc gdzie przy skrzynce bezpieczników dokładnie znajdę kabel na który jest podawany + po włączeniu zapłonu na pompę? Która kostka, pin, jaki kolor kabla? Próbowałem rozwiązać to po swojemu, a mianowicie kabel żółto-czarny od stacyjki na którym na zapłonie pojawia się + pociągnąłem bezpośrednio pod zawór jednak okazało się, że to rozwiązanie nie działa... Wydaje mi się, że podczas kręcenia rozrusznikiem prąd na tym kablu zostaje odłączony bo nie chce zapalić, a gdy podam na krótko z akumulatora na czas rozruchu i odłączę kabel to auto chodzi póki go nie zgaszę. Muszę zobaczyć czy na jakimś innym kablu na stacyjce jest jeszcze po zapłonie + który będzie cały czas nawet podczas rozruchu. Może ktoś z was wie gdzie znajdę źródło zasilania pod które można się podpiąć aby po zapłonie podać ten + na zawór?



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: matisim » ndz sty 26, 2014 14:22

sam zawór jest sterowany z ECU 53pin. Może to immo Ci jakoś odcina jeśli masz...



Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: RUMBA » ndz sty 26, 2014 14:38

matisim pisze:sam zawór jest sterowany z ECU 53pin. Może to immo Ci jakoś odcina jeśli masz...
Czyli w kabinie nigdzie nie znajdę, aby sprawdzić czy gdzieś coś nie łączy... A wiesz może jaki kabel idzie z kabiny do ECU odpowiedzialny za ten sygnał? Czy może nie ma jakiegoś osobnego kabla od tego? Myślałem, że ten zawór po prostu dostaje napięcie prosto ze stacyjki po zapłonie. Jeśli nie znajdę innego sposobu to muszę podłączyć to tak, aby po przekręceniu stacyjki prąd dochodził na zawór... Idę jeszcze raz sprawdzić na jakich przewodach w kostce stacyjki pojawia się + na zapłonie i czy faktycznie podczas rozruchu na kablu pod który podłączyłem zawór napięcie zostaje odcięte



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: matisim » ndz sty 26, 2014 14:42

Ja bym stawiał na immo, ew kostkę w stacyjce.Ale sprawdź ciągłość przewodu j.w napisałem.



Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: RUMBA » ndz sty 26, 2014 15:02

matisim pisze:Ja bym stawiał na immo, ew kostkę w stacyjce.Ale sprawdź ciągłość przewodu j.w napisałem.
Z tym przewodem to dłuższa historia tylko staram się streścić co się dzieje obecnie... Generalnie na głównej okrągłej kostce przy bloku silnika był przepalony kabel od tego zaworu oraz jeszcze jeden (zwarcie u poprzedniego właściciela, były przetopione kable i zaśniedziałe styki w kostce) więc kostka została ominięta i wszystko polutowane jak trzeba i od tamtej pory zaczął się problem... + na tym kablu zanikł. Wszystko sprawdzane kilkakrotnie, kable nie zostały pomylone, nie wiem co jest dlatego szukam sposobu na ominięcie tego na krótko... Immo może mieć z tym coś wspólnego skoro po podaniu z aku wszystko działa?

Mała aktualizacja:

Właśnie wróciłem z garażu :) Tak jak myślałem... Kabel pod który podłączyłem zawór to była linia "X" na której pojawia się napięcie przy włączonym zapłonie, jednak zostaje ono odcięte na czas rozruchu :jezor: Znalazłem już kabel na którym jest stały + po przekręceniu zapłonu, podłączyłem pod niego zaworwek i wszystko chodzi jak trzeba :grin: Dzięki za rady :pub:



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: Custom2Garage » pn sty 27, 2014 10:01

Może ktoś z was wie gdzie znajdę źródło zasilania pod które można się podpiąć aby po zapłonie podać ten + na zawór? Tzw styk (50)


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: RUMBA » pn sty 27, 2014 12:46

Custom2Garage pisze:Może ktoś z was wie gdzie znajdę źródło zasilania pod które można się podpiąć aby po zapłonie podać ten + na zawór? Tzw styk (50)
Ja podpiąłem się pod przewód czarny z niebieskim paskiem, znajdziesz go w skrzynce bezpieczników od tyłu bodajże w trzeciej kostce od prawej strony. W tej kostce są dwa takie same kable czarne z niebieskim paskiem na których jest + po włączeniu zapłonu. Jest tam także grubszy czerwony i czarno żółty i jeszcze jakieś tam...



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

TDI lokalizacja + na zawór pompy wtryskowej

Post autor: Custom2Garage » pn sty 27, 2014 13:02

:pub:


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości