Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53

Post autor: krazorek » czw sty 09, 2014 23:28

Witam! Po zainstalowaniu kierownicy multi nie działa mi klakson. Pozostałe funkcje kierownicy działają bez zarzutu dlatego od razu przeszedłem do zbadania przekaźnika 53.
Podczas instalacji zgodnie z instrukcjami zrównolegliłem kabel idący z pinu 9 przekaźnika 452 z pinem 6 przekaźnika 53. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik 53 załącza się na sekundę, może dwie i kończy pracę. Po naciśnięciu klaksonu na kierownicy cisza. Bezpiecznik 40 - OK. Po wyjęciu przekaźnika pomiar wykazał, że na pinie 6 jest 12V.

Jaka jest zasada działania tego przekaźnika i klaksonu w kierownicy? Bo ja zawsze rozumowałem tak, że w przekaźniku są styki sterujące i robocze. Po pojawieniu się napięcia na tych pierwszych przekaźnik zwiera te drugie. A tu na styku sterującym cały czas jest 12V?

Myślicie że jak bym rozebrał ponownie kolumnę kierownicy i dostał się do kabla, który fabrycznie był na pinie 3 wtyczki T5 taśmy airbag (w trakcie instalacji kierownicy został odcięty i zaizolowany, a jego miejsce zajął kabel idący z bezpiecznika 5 przez pin 12 przekaźnika 452) i jego podpiął pod kabel z pinu 9 przekaźnika 452, to to by coś zmieniło? Kolega, który pisał poradę twierdzi, że ten kabel idzie na pin 6 przekaźnika 53 - czyli tam gdzie się wpiąłem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53

Post autor: grg474 » pt sty 10, 2014 20:36

jak dobrze pamietam to ja nie łączyłem kabli tylko ciąłem i zamieniałem - kurcze - musiałbym popatrzeć po schemacie albo w aucie bo u mnie po wykonaniu - działa prawidłowo


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53

Post autor: krazorek » pt sty 10, 2014 22:00

Szkoda że zdjęcia nie cyknąłem. Pierwotnie dochodziły do przekaźnika 4 kable - dwa grube niebieskie i teraz nie jestem na 100% pewien: cienki fioletowy z paskiem i średni brązowy z paskiem. Wpiąłem się w ten brązowy.

Mam całą instalacje elektryczną z Passata w którym była multifunkcja sterowana z 452. Dorzucam zdjęcie na którym jest totalnie inne podłączenie tego przekaźnika. Jak u siebie próbowałem zrobić taki mostek jak na zdjęciu (na wyłączonym zapłonie) to przekaźnik cykał (w trakcie podłączania/rozłączania mostka). Jednakże po włączeniu zapłonu klakson cały czas był martwy...
Zauważ też że na pin 6 (85 przekaźnika) i 8 (87 przekaźnika) idą dwa kable a nie jeden. Rozumiesz jaka idea przyświecała temu podłączeniu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53

Post autor: grg474 » sob sty 11, 2014 14:49

krazorek, nie wiem czemu sobie tak życie utrudniasz i dajesz jakieś przekaźniki z passata, wtyczki passata itede. Po pierwsze - nie wiem czy jest to podstawka i przekaźnik od klaksonu - bo sygnał wyjścia z klaksonu powinien iść w kolorze czarno/żółtym a tu masz czerwono/czarny. s W związku z tym nawet nie mam zamiaru dumać na ch... dajesz te fotki a tym bardziej dlaczego idą 2 przewody brązowo/białe

Patrząc na schemat samochodu vw golf mk4 dla multifunkcji i bez - należy przeciąć przewód w pinie 1 wtyczki 6 pinowej odpowiedzialnej za klakson przy skrzynce przekaźników (przekaźnik pole 1) - kolor kabla brązowo/niebieski ( 1 przewód) - ten przewód który wchodzi do wtyczki pin1 przedłużasz i dajesz do pinu 9 wtyczki przekaźnika multifunkcji, natomiast ten co został odcięty i idzie dalej w wiązkę przedłużasz i dajesz do pinu 12 multifunkcji (tam już powinieneś do tego podciągnąć zasilanie z bezpiecznika 5. To wykonujesz z jednego powodu pin 3 wtyczki tasmy airbag był kiedyś powrotem sygnału dla klaksonu a teraz będzie zasilaniem dla przycisków multifunkcji. Wszystkie informacje od przycisków multifunkcji oraz klaksonu idą z kierownicy do przekaźnika multifunkcji 1 przewodem a z przekaźnika idą dalej do urządzeń osobnymi kablami czyli 1 do klaksonu, innymi np po can do radia itede


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53

Post autor: krazorek » ndz sty 12, 2014 20:49

grg474, masz rację, że z tym przekaźnikiem od Passata wprowadziłem zamieszanie...ale mniejsza o niego.

Zrobiłem według Twojego schematu - tak jak się mogłeś spodziewać wszystko działa jak należy :grin: Podziękował!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości