Brak ładowania i wspomagania

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Brak ładowania i wspomagania

Post autor: dr.house » czw sty 02, 2014 13:13

Witam,

Pojawił mi się w trasie problem. Zgasiłem samochód na postoju, zdążył ostygnąć i chciałem jechać dalej. Odpalam a tu kontrolka aku się świeci i brak wspomagania. Czy walnięty alternator(bo tak pewnie jest) może spowodować brak wspomagania?

Macie jakieś pomysły?

Golf IV 1.4 16V AKQ


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Brak ładowania i wspomagania

Post autor: Qto » czw sty 02, 2014 13:17

a pasek nie strzelił ??



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Brak ładowania i wspomagania

Post autor: dr.house » czw sty 02, 2014 14:56

Sprawa jest o tyle ciężka, że ten samochód jest oddalony ode mnie, bo najzwyczajniej go pożyczyłem. Czy jeśli strzelił pasek to może kontynuować jazdę jeszcze przez jakiś czas po prostu bez ładowania i wspomagania?

Jak wygląda sprawa z ew naprawą? Wystarczy założyć nowy pasek czy mogło się coś poprzestawiać?

EDIT:

OK, już wszystko wiem, strzelił pasek (kolega Qto jak zwykle ma rację :pub: ). Do dojechania jest ok 50km, dobrze, że jest zima to jakoś schłodzi ten silnik bardziej.
Orientuje się może ktoś z Was, czy droga jest wymiana, ew czy dam radę zrobić to sam?


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Brak ładowania i wspomagania

Post autor: jhosef » czw sty 02, 2014 15:49

dr.house pisze:Czy jeśli strzelił pasek to może kontynuować jazdę jeszcze przez jakiś czas po prostu bez ładowania i wspomagania?
Pompa wody na rozrządzie więc nie przegrzeje się.
Będzie jechał aż sie prąd skończy.
dr.house pisze:Jak wygląda sprawa z ew naprawą? Wystarczy założyć nowy pasek czy mogło się coś poprzestawiać?
Jeśli pasek pękł ze starości to zapewne sama wymiana wystarczy. Gorzej jak pękł przez przeciążenie od któregoś z napędzanych agregatów.



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Brak ładowania i wspomagania

Post autor: dr.house » czw sty 02, 2014 23:27

Myślałem, że pękł ze starości, ale mechanik po obejrzeniu stwierdził, że do wymiany jest napinacz i jego łapa, policzył 200zl za napinacz i łapę 40zł za pasek + robocizna...


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości