Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
Szybkie pytanie - skąd wziąć sygnał sterujący do zamykania szyberdachu z kluczyka/pilota (czyli razem z szybami) Po dwóch godzinach szukania i czytania doszedłem do wniosku, ze jeszcze nigdzie o tym nie wspomniano.
W skrócie dołożony oryginalny szyberdach elektryczny do Octavii 1 (czyli chyba elektrycznie różnic być nie powinno z MK4 (?)). Wszystko działa idealnie poza tym, że nie domyka się razem z szybami. Oczywiście przewód sterujący z dachu jest wyprowadzony, po podaniu plusa zamyka się z każdej pozycji prawidłowo.
Według >> TEGO SCHEMATU << modułu komfortu:
pin 10/23 (czyli brązowa kostka) łączy się ze sterownikiem szyberdachu, więc obstawiałem, że to nasz poszukiwany sygnał domykania będzie
niestety ten pin zajęty jest sygnałem otwarcia (chyba tylnej klapy) - po podaniu masy zapala się kontrolka otwartych drzwi na desce.
pin 11/23 to linia K, kolor kabla jak na schemacie więc coś tam się zgadza.
Więc pytanie brzmi skąd wziąć sygnał sterujący? A może nie koniecznie z komfortu jeśli gdzieś jeszcze można znaleźć plus w trakcie domykania. Ciągnięcie przewodu od zamka to trochę druciarnia i wolałbym tego uniknąć. W ostateczności dopuszczam też minus sterujący - tyle to sobie zamienię .
Mamy rozebrane wszystko pod deską i chcemy po złożeniu już tego więcej nie otwierać, a auto jutro wyjeżdża w trasę więc zależy nam żeby to jeszcze dziś poskładać .
W skrócie dołożony oryginalny szyberdach elektryczny do Octavii 1 (czyli chyba elektrycznie różnic być nie powinno z MK4 (?)). Wszystko działa idealnie poza tym, że nie domyka się razem z szybami. Oczywiście przewód sterujący z dachu jest wyprowadzony, po podaniu plusa zamyka się z każdej pozycji prawidłowo.
Według >> TEGO SCHEMATU << modułu komfortu:
pin 10/23 (czyli brązowa kostka) łączy się ze sterownikiem szyberdachu, więc obstawiałem, że to nasz poszukiwany sygnał domykania będzie
niestety ten pin zajęty jest sygnałem otwarcia (chyba tylnej klapy) - po podaniu masy zapala się kontrolka otwartych drzwi na desce.
pin 11/23 to linia K, kolor kabla jak na schemacie więc coś tam się zgadza.
Więc pytanie brzmi skąd wziąć sygnał sterujący? A może nie koniecznie z komfortu jeśli gdzieś jeszcze można znaleźć plus w trakcie domykania. Ciągnięcie przewodu od zamka to trochę druciarnia i wolałbym tego uniknąć. W ostateczności dopuszczam też minus sterujący - tyle to sobie zamienię .
Mamy rozebrane wszystko pod deską i chcemy po złożeniu już tego więcej nie otwierać, a auto jutro wyjeżdża w trasę więc zależy nam żeby to jeszcze dziś poskładać .
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
auto ma komfort nr....
założmy że masz komfort 1C0 XXX XXX
pin 12 wtyczki 23 pinowej komfortu dajesz do pinu 2 wtyczki 4 pinowej kolor żółto/czarny
pin 8 wtyczki 23 pinowej dajesz do pinu 3 wtyczki 4 pinowej kolor czerwono/brązowy
założmy że masz komfort 1C0 XXX XXX
pin 12 wtyczki 23 pinowej komfortu dajesz do pinu 2 wtyczki 4 pinowej kolor żółto/czarny
pin 8 wtyczki 23 pinowej dajesz do pinu 3 wtyczki 4 pinowej kolor czerwono/brązowy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
No tak, zapomniałem. Ale założenie prawidłowe - 1C0 959 799 A. Jednak żaden ze wskazanych pinów (8/12) nie daje u mnie plusa przy domykaniu z kluczyka.
Teraz tak na spokojnie jak się zastanowiłem to wychodzi, że pin 7 komfortu (na pin 2 dachu) to będzie domykanie, a pin 10 (4 dachu) to plus po stacyjce (15). Jeśli się mylę to mnie popraw. 8 i 12 to nie jest w wersji dla szyb z korbotronikiem?
EDIT:
niestety żaden z sześciu sprawdzonych pinów nie daje plusa przy domykaniu. Jaka może być tego przyczyna? Ten moduł komfortu nie obsługuje takiej funkcji (oryginalnie w aucie nie było szyberdachu) czy może trzeba zmienić kodowanie?
Gdzie jeszcze pojawia się jakikolwiek stały sygnał (plus albo minus) przy domykaniu? Jak sterowane jest domykanie szyb? Może tam by się dało ukraść sygnał?
Obecnie nie mam nikogo do pomocy więc sprawdzanie wszystkich pinów po kolei jest dość problematyczne .
Teraz tak na spokojnie jak się zastanowiłem to wychodzi, że pin 7 komfortu (na pin 2 dachu) to będzie domykanie, a pin 10 (4 dachu) to plus po stacyjce (15). Jeśli się mylę to mnie popraw. 8 i 12 to nie jest w wersji dla szyb z korbotronikiem?
EDIT:
niestety żaden z sześciu sprawdzonych pinów nie daje plusa przy domykaniu. Jaka może być tego przyczyna? Ten moduł komfortu nie obsługuje takiej funkcji (oryginalnie w aucie nie było szyberdachu) czy może trzeba zmienić kodowanie?
Gdzie jeszcze pojawia się jakikolwiek stały sygnał (plus albo minus) przy domykaniu? Jak sterowane jest domykanie szyb? Może tam by się dało ukraść sygnał?
Obecnie nie mam nikogo do pomocy więc sprawdzanie wszystkich pinów po kolei jest dość problematyczne .
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
Wtyczka 4 pinowa szybra to
1. masa
2. do komfortu t23/12
3. do komfortu T23/8
4. zasilanie z bezp 30
1. masa
2. do komfortu t23/12
3. do komfortu T23/8
4. zasilanie z bezp 30
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
No ok, dach działa przy takim połączeniu prawidłowo ale w żadnej konfiguracji nie działa domykanie. Sprawdziłem kilkanaście pinów komfortu i nigdzie nic się nie zmienia podczas domykania szyb z kluczyka. Czy to, że fabrycznie auto było bez szybra może być powodem tego? Może powinien mieć inny moduł komfortu i z tego po prostu nie wycisnę w żaden sposób sygnału do domykania dachu?
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
trzeba by podejrzeć wartości w epromie komfortu z szybrem (jak ktoś ma)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Domykanie szyberdachu z kluczyka/pilota - skąd wziąć sygnał?
Szczerze mówiąc to miałem nadzieję, że ktoś już to ćwiczył. Pewnie nikt nie doposażał auta w ori szyber ale myślałem, że może np. przy okazji wymiany całej instalacji z jakiegoś hajlajna do biedalajna lub robionej po bożemu przekładki anglika z wymianą całej elektryki...
Z tymi epromami to już nie mój level - nie przychodzi Ci do głowy inne miejsce skąd możnaby "pożyczyć" sygnał?
Jeśli nie to może ktoś podpowiedzieć gdzie można przechwycić sygnał z zamka? Chodzi o zamknięcie z kluczyka więc zakładam że z zamka wychodzi czysta, analogowa masa . Tylko na który pin w module (lub kolor przewodu) wpada? Bo w ostateczności chyba faktycznie pozostanie mi tak po druciarsku na przekaźniku to zrobić...
Z tymi epromami to już nie mój level - nie przychodzi Ci do głowy inne miejsce skąd możnaby "pożyczyć" sygnał?
Jeśli nie to może ktoś podpowiedzieć gdzie można przechwycić sygnał z zamka? Chodzi o zamknięcie z kluczyka więc zakładam że z zamka wychodzi czysta, analogowa masa . Tylko na który pin w module (lub kolor przewodu) wpada? Bo w ostateczności chyba faktycznie pozostanie mi tak po druciarsku na przekaźniku to zrobić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości