Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: pioterazo77 » śr gru 04, 2013 12:28

Witam.
Autko golf 4 1.9 tdi 90 km. alh 1999 rocznik
Koledzy wiadomo że świece żarowe grzeją jeszcze pare sekund po zgaśnięciu kontrolki.Ale skoro mozna odpalac auto po zgasnieniu nie czekajac dalej az odbije (pstryknie przekaznik) to czy podczas krecenia rozrusznikiem grzanie jest rozlaczane przez przekaznik by rozrusznik mial wieksza moc?
Pytam bo jak poczekam az przekaznik odbije to rozrusznik zakreci bardzo szybko i auto odpala od strzalu a jak odpalam zaraz po zgasnieciu kontrolki to bardzo slabo kreci jak by nie mial sily rozrusznik i musi pare razy obrucic nim zapali.Czas od zgasniecia sprezynki do pstrykniecia przekaznika to okolo 4 moze 5 sekund.
Nie wiem czy to normalne czy mam uszkodzony przekaznik ktory powinien odlaczac grzanie swiec w momencie krecenia rozrusznikiem.Wiem ze jeden ze stykow czy nozek w przekazniku 103 wychodzi niby na rozrusznik i wlasnie moze po to by go rozlaczyc.
Wszystko przy obecnych temperaturach okolo 0 stopni na dworze.
Prosze o odpowiedz



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: -V.A.G- » śr gru 04, 2013 20:21

zazwyczaj tak jest ,że grzeją dłużej niż lampka pokazuje i lepiej jest poczekać wlasnie aż pstryknie przekaznik i dopiero odpalać. wg instrukcji tak wlasnie powinno sie robic


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: pioterazo77 » sob gru 07, 2013 12:29

W instrukcji to pisza wlasnie by odpalac bezzwłocznie po zgasnieniu sprezynki. Mechanik znowu mi mowil ze powinno sie odpalac wlasnie zaraz jak zgasnie sprezynka bo swiece maja grzac takze w czasie rozruchu.
I nie wiem w koncu jak to z tym jest heheh.



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: -V.A.G- » sob gru 07, 2013 14:47

jak pstryknie przekaznik.dopiero krec.


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: sidewind76 » sob gru 07, 2013 17:15

tylko i wyłącznie jak zgaśnie sprężynka bo wtedy paliwo trafia na rozgrzane końcówki świec a jak pstryknie przekaźnik świeca zaczyna się wygaszać/wychładzać w ramach sprawdzenia spróbuj kiedyś podpiąć świecę trzymając ja np w imadle wtedy zobaczysz jak szybko się nagrzewa i jak szybko gaśnie


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: pioterazo77 » sob gru 07, 2013 17:49

sidewind76 - i to by sie pokrywalo z tym co mowil mechanik ze swiece powinny grzac podczas odpalania i by krecic rozrusznikiem za raz po zgasnieciu kontrolki (instrukcja tez o tym mowi bo tak chyba vw to zaprojektowal)
Tylko u mnie rozrusznik w tedy wolno obraca gdy te swiece jeszcze grzeja mimo ze aku to 3 miesieczna centra futura 72 Ah i rozrusznik po regeneracji w tym wymianie tulejek.Rozrusznik w tedy robi okolo 3 wolne obroty walem i auto odpala.Dopiero jak przekaznik odbije to odpali z jednego szarpniecia kolem zamachowym bo obrot jest szybki.
Nie wiem czy te centry futura nie sa lipne i albo moglem wziasc 77 Ah zamiast 72 albo np. aku Varta i mimo grzania swiec obracal by tak jak powinien.
Centry mimo danych technicznych chyba maja fizycznie slaby prad rozruchowy .Ładowanie mialem i mam prawidlowe z reszta podlaczenie do ladowarki bosch C3 na cala noc nic nie zmienia.
Swiece żarowe wymienilem tydzien temu na Beru wczesniej mialem Boscha z reszta maja rok te wyciagniete boscha i sa jak nowe heheh.Myslalem ze ze swiecami cos nie tak.
Wiec pozostaje chyba jednak wina aku. chyba ze ktos ma jakis inny pomysl.
Mam Vaga i wszystko w normie dawki paliwa kat wtrysku itd.
Jedyny mankament to to wolne krecenie w czasie grzania swiec.



pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: pioterazo77 » sob gru 07, 2013 17:58

W sumie mógł bym nie szukac dziury w calym tylko odpalac po odbiciu przekaznika ale jak sie siada z dziecmi do auta to ciazko o cisze by tego nadsluchiwac i trzeba by robic podlaczenie tej dodatkowej kontrolki kiedy swiece przestaja grzac.
To jest powod tego ze poruszylem ten temat.



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: -V.A.G- » sob gru 07, 2013 18:06

pioterazo77 pisze:sidewind76 - i to by sie pokrywalo z tym co mowil mechanik ze swiece powinny grzac podczas odpalania i by krecic rozrusznikiem za raz po zgasnieciu kontrolki (instrukcja tez o tym mowi bo tak chyba vw to zaprojektowal)
Tylko u mnie rozrusznik w tedy wolno obraca gdy te swiece jeszcze grzeja mimo ze aku to 3 miesieczna centra futura 72 Ah i rozrusznik po regeneracji w tym wymianie tulejek.Rozrusznik w tedy robi okolo 3 wolne obroty walem i auto odpala.Dopiero jak przekaznik odbije to odpali z jednego szarpniecia kolem zamachowym bo obrot jest szybki.
Nie wiem czy te centry futura nie sa lipne i albo moglem wziasc 77 Ah zamiast 72 albo np. aku Varta i mimo grzania swiec obracal by tak jak powinien.
Centry mimo danych technicznych chyba maja fizycznie slaby prad rozruchowy .Ładowanie mialem i mam prawidlowe z reszta podlaczenie do ladowarki bosch C3 na cala noc nic nie zmienia.
Swiece żarowe wymienilem tydzien temu na Beru wczesniej mialem Boscha z reszta maja rok te wyciagniete boscha i sa jak nowe heheh.Myslalem ze ze swiecami cos nie tak.
Wiec pozostaje chyba jednak wina aku. chyba ze ktos ma jakis inny pomysl.
Mam Vaga i wszystko w normie dawki paliwa kat wtrysku itd.
Jedyny mankament to to wolne krecenie w czasie grzania swiec.
co to aku to ja w wsoich tdi 1z i AHF mam aku 55AH i 60 AH i odpalają od kopa ,tyle ze w 1z mam grzanie na przycisk bo to lepszy patent . 75ah aku wydaj mi sie ,że jest za duzy ,chyba ze chodzi o jakies car audio ,ja mam tylko to co w serii.


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: sidewind76 » sob gru 07, 2013 23:46

według mnie rozrusznik na stół do regeneracji
i sprawdzenie akum


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
Boleslav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 12:06

Re: Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Boleslav » ndz gru 08, 2013 00:29

pioterazo77 pisze:W sumie mógł bym nie szukac dziury w calym tylko odpalac po odbiciu przekaznika ale jak sie siada z dziecmi do auta to ciazko o cisze by tego nadsluchiwac i trzeba by robic podlaczenie tej dodatkowej kontrolki kiedy swiece przestaja grzac.
To jest powod tego ze poruszylem ten temat.
Wystarczy malutka dioda LED (ja uzywam 3mm-owych - w każdym elektronicznym gotowe na 12V już razem z oprawką za kilka zł) podłączona pod wyjście przekaźnika (i mase oczywiście) i idealnie widać moment kiedy przestaje grzać nawet jeśli obok startuje samolot ;). Widać też dokładnie, że świece grzeją podczas kręcenia rozrusznikiem i przez pewien czas po odpaleniu. Jak silnik osiągnie już odpowiednią temperaturę to potem nawet na chwilę się nie załączają pomimo pojawienia się "sprężynki". Przykład auta w pełni sprawnego, które w oparciu o dodatkową kontrolkę odpalało w każdych warunkach od dotknięcia.


Obrazek

pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: pioterazo77 » ndz gru 08, 2013 00:37

No wlasnie rozrusznik bym regenerowany we wrzesniu czyli 3 miesiace temu.Wymienili tulejki , szczotki i przesmarowali.Byl robiony w firmie do ktorej zawozisz wyjety rozrosznik i go remontuja.Robia rozruszniki i alternatory i ludzie sobie ich chwala tak ze chyba zrobili dobrze.Moze faktycznie akumulator cos nie teges mimo ze ma dopiero 3 miechy.W sumie mozna by ta diode zalozyc tylko dziwi mnie to wolne krecenie jak swiece grzeja bo tak chyba nie powinno byc.W koncu te swiece nie zabieraja wiekszosci pradu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Qto » ndz gru 08, 2013 01:02

pioterazo77, nie piszemy posta pod postem

Ja zawsze odpalam kiedy kontrolka gaśnie...chyba że jest -20 albo więcej to czekam aż przekaźnik cyknie...a jak jest na prawdę grubo (z - 30) to nawet 2x grzeje w ten sposób świeczki - tak odpalałem bez problemu trzydziestoletniego diesla na dwóch sprawnych świecach :hmm: Aku oczywiście sprawny...bo jak dętka to nawet najstarsi górale nie pomogą



pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: pioterazo77 » ndz gru 08, 2013 01:12

Qto - tez sie skłaniam ku temu że to wina aku jednak bo reszte mam ok. z kompresją włącznie bo też ją ostatnio mierzyłem i jest na cylindrach 31.0 , 30.8 , 31.7 , 31.0 a korekcje na vagu 0.00 , -0.07 , 0.00 , 0.05 ten mechanik co mi mierzył kompresje bo tego sam nie miałem czym zrobić to się dziwił że są takie dobre.Auto ma prawoe 300 000 przebiegu heheh



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Grzanie świec żarowych a kręcenie rozrusznikiem

Post autor: iigAlisArr » ndz gru 08, 2013 03:34

pioterazo77 Centra Futura ma zle opinie, o czym sam sie przekonuje i tu moze byc wina... A 300k km przebiegu (jesli prawdziwy) to jak zadbasz drugie tyle przed nim albo wiecej. :bigok:


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 73 gości