Zmiana licznika.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PatrykB4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 26, 2013 21:34

Zmiana licznika.

Post autor: PatrykB4 » ndz lis 24, 2013 01:50

Witam.Posiadam VW golf 2 1.3 z 85r.Mam w nim najzwyklejszy licznik na dwie kostki (prędkościomierz,bez zegara cyfrowego i analogowego) który chciał bym wymienić na taki z obrotomierzem.
Mam pewne wątpliwości więc chciałem was zapytać:
Czy Kupując licznik z Zegarkiem cyfrowym będzie on normalnie u mnie działał bez przeróbek?



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Zmiana licznika.

Post autor: zawa44 » ndz lis 24, 2013 13:46

tak , gdyż jedyną różnicą w pinoucie jest to że licznik zaczyna korzystać z kabla od obrotów, reszta elektroniki jest realizowana na tych samych pinach/klemach co w liczniku z zegarkiem czy bez (wynika to poprostu ze standaryzacji wiązki- kto głupi robiłby kila wiązek zależnie od wersji licznika) . pamiętaj tylko o jednej sprawie - indeksie licznika . chodzi tu o ilość obrotów wykonanych przez linkę na 1000m. wygląda to tak w praktyce że na 1.3 jest 935 a na 1.6 czy 1.8 - 950 ( indeks przy przycisku kasownika na tarczy prędkościomierza). nie musisz się przejmować tym przy zakupie , jedyne co to to że albo licznik będzie ci zaniżał dystans przejechany na wskażnikach odległości (nie wiem jeszcze jak to się ma do wskazania prędkości , na wiosnę będę to testował empirycznie), albo przekładasz prędkościomierz do nowego licznika i składasz całość- w razie potrzeby pomogę bo się już trochę w tym nagrzebałem.
pozdrawiam

ps.
jeśli chcesz mieć 100% pewności policz ile masz kabli przy każdej z kostek
tu jest pinout
Schemat licznika z 2 kostkami:

Kostka biała:

1.(niebiesko-czerwony) kontrolka kierunkowskazu.
2.( u mnie nie było) obrotomierz lub ekonomizer z alternatora
3.(biało-niebieski) do podświetlania zegarów po włączeniu świateł / klema 58b
4.(żółto-czerwony) wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
5.(fioletowo-czarny) wskaźnik poziomu paliwa
6. (brązowy) Masa styk 31
7. (u mnie nie było) Masa MFA
8.(czerwono-czarny) Sygnał z cewki zapłonowej
9.( u mnie nie było) funkcja MFA
10.(czerwony) plus z akumulatora / klema 30
11.( u mnie nie było) czujnik temperatury zewnętrznej MFA
12.( u mnie nie było) czujnik temperatury oleju MFA
13.(niebiesko-biały) kontrolka świateł drogowych
14. PUSTY

Kostka czarna:

1.(czarny) plus po przekręceniu stacyjki / klema 15.
2.( u mnie nie było) kontrolka zapięcia pasów.
3.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
4.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
5.( u mnie nie było) kontrolka hamulca ręcznego.
6.(niebieski) kontrolka ładowania alternatora / klema 61.
7.( niebiesko-czarny) Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
8.(żółty) Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar.
9.( u mnie nie było) czujnik przepustnicy / CHOKE.
10.(niebiesko- żółty) kontrolka nagrzania świec żarowych.
11.(żółto-biały) czujnik obrotów / HALLA
12.( u mnie nie było) pamięć MFA
13.( u mnie nie było) reset MFA
14. PUSTY
zobacz sobie czy masz te wszystkie kable na wiązce (oprócz tych co kolega zaznaczył "u mnie nie było") , aczkolwiek to tylko z przezorności
Ostatnio zmieniony ndz lis 24, 2013 14:00 przez zawa44, łącznie zmieniany 1 raz.


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

PatrykB4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 26, 2013 21:34

Zmiana licznika.

Post autor: PatrykB4 » ndz lis 24, 2013 13:57

Czyli najlepiej jak bym szukał licznika takiego z indeksem 935 z obrotomierzem żeby wszystko było w porządku.
Puki co zabieram się za poszukiwanie licznika. Jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał. :bigok:



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Zmiana licznika.

Post autor: zawa44 » ndz lis 24, 2013 14:04

problem w tym że poprostu trudno znaleźć 935 z obrotkiem , a jeśli są to znaczna większość została złożona z dwóch (tak jak mój naprzykład-licznik cały vdo a prędkościomierz motometer. taki juz dostałem) . przekładka jest banalnie prosta więc naprawdę nie ma się co bać , a i cena będzie napewno atrakcyjniejsza . jeśli będziesz już koniecznie chciał bez dłubania to wszystkie 935 są skalowane na 200km/h , ale to też z rozwagą bo wiele liczników dieslowskich do 1.6 też są do 200 a indeks 950


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości