Witam.Posiadam VW golf 2 1.3 z 85r.Mam w nim najzwyklejszy licznik na dwie kostki (prędkościomierz,bez zegara cyfrowego i analogowego) który chciał bym wymienić na taki z obrotomierzem.
Mam pewne wątpliwości więc chciałem was zapytać:
Czy Kupując licznik z Zegarkiem cyfrowym będzie on normalnie u mnie działał bez przeróbek?
Zmiana licznika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zmiana licznika.
tak , gdyż jedyną różnicą w pinoucie jest to że licznik zaczyna korzystać z kabla od obrotów, reszta elektroniki jest realizowana na tych samych pinach/klemach co w liczniku z zegarkiem czy bez (wynika to poprostu ze standaryzacji wiązki- kto głupi robiłby kila wiązek zależnie od wersji licznika) . pamiętaj tylko o jednej sprawie - indeksie licznika . chodzi tu o ilość obrotów wykonanych przez linkę na 1000m. wygląda to tak w praktyce że na 1.3 jest 935 a na 1.6 czy 1.8 - 950 ( indeks przy przycisku kasownika na tarczy prędkościomierza). nie musisz się przejmować tym przy zakupie , jedyne co to to że albo licznik będzie ci zaniżał dystans przejechany na wskażnikach odległości (nie wiem jeszcze jak to się ma do wskazania prędkości , na wiosnę będę to testował empirycznie), albo przekładasz prędkościomierz do nowego licznika i składasz całość- w razie potrzeby pomogę bo się już trochę w tym nagrzebałem.
pozdrawiam
ps.
jeśli chcesz mieć 100% pewności policz ile masz kabli przy każdej z kostek
tu jest pinout
pozdrawiam
ps.
jeśli chcesz mieć 100% pewności policz ile masz kabli przy każdej z kostek
tu jest pinout
zobacz sobie czy masz te wszystkie kable na wiązce (oprócz tych co kolega zaznaczył "u mnie nie było") , aczkolwiek to tylko z przezornościSchemat licznika z 2 kostkami:
Kostka biała:
1.(niebiesko-czerwony) kontrolka kierunkowskazu.
2.( u mnie nie było) obrotomierz lub ekonomizer z alternatora
3.(biało-niebieski) do podświetlania zegarów po włączeniu świateł / klema 58b
4.(żółto-czerwony) wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
5.(fioletowo-czarny) wskaźnik poziomu paliwa
6. (brązowy) Masa styk 31
7. (u mnie nie było) Masa MFA
8.(czerwono-czarny) Sygnał z cewki zapłonowej
9.( u mnie nie było) funkcja MFA
10.(czerwony) plus z akumulatora / klema 30
11.( u mnie nie było) czujnik temperatury zewnętrznej MFA
12.( u mnie nie było) czujnik temperatury oleju MFA
13.(niebiesko-biały) kontrolka świateł drogowych
14. PUSTY
Kostka czarna:
1.(czarny) plus po przekręceniu stacyjki / klema 15.
2.( u mnie nie było) kontrolka zapięcia pasów.
3.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
4.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
5.( u mnie nie było) kontrolka hamulca ręcznego.
6.(niebieski) kontrolka ładowania alternatora / klema 61.
7.( niebiesko-czarny) Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
8.(żółty) Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar.
9.( u mnie nie było) czujnik przepustnicy / CHOKE.
10.(niebiesko- żółty) kontrolka nagrzania świec żarowych.
11.(żółto-biały) czujnik obrotów / HALLA
12.( u mnie nie było) pamięć MFA
13.( u mnie nie było) reset MFA
14. PUSTY
Ostatnio zmieniony ndz lis 24, 2013 14:00 przez zawa44, łącznie zmieniany 1 raz.
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
Zmiana licznika.
Czyli najlepiej jak bym szukał licznika takiego z indeksem 935 z obrotomierzem żeby wszystko było w porządku.
Puki co zabieram się za poszukiwanie licznika. Jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał.
Puki co zabieram się za poszukiwanie licznika. Jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał.
Zmiana licznika.
problem w tym że poprostu trudno znaleźć 935 z obrotkiem , a jeśli są to znaczna większość została złożona z dwóch (tak jak mój naprzykład-licznik cały vdo a prędkościomierz motometer. taki juz dostałem) . przekładka jest banalnie prosta więc naprawdę nie ma się co bać , a i cena będzie napewno atrakcyjniejsza . jeśli będziesz już koniecznie chciał bez dłubania to wszystkie 935 są skalowane na 200km/h , ale to też z rozwagą bo wiele liczników dieslowskich do 1.6 też są do 200 a indeks 950
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości