Slaby aku, czy co innego?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Slaby aku, czy co innego?
W nocy przy wlaczonym silniku zaobserwowalem, ze gdy mam zapalone swiatla to:
- Przy nacisnieciu przycisku od podnoszenia szyb lub przycisku od podgrzewania tylnej szyby - swiatla przygasaja lekko na okolo sekunde - poprostu SPADA NAPIECIE, to samo sie dzieje z innymi elementami ktore daja swiatlo - zarowki oswietlenia wnetrza itd.
O czym to swiadczy? Slaby akumulator? Slabe ladowanie czy co?
Dodam jeszcze, ze przy odpalaniu swieci sie piktogram od ABS (kiedys gdzies wyczytyalem, ze taki stan rzeczy moze miec powiazanie ze slabym aku itp.)
- Przy nacisnieciu przycisku od podnoszenia szyb lub przycisku od podgrzewania tylnej szyby - swiatla przygasaja lekko na okolo sekunde - poprostu SPADA NAPIECIE, to samo sie dzieje z innymi elementami ktore daja swiatlo - zarowki oswietlenia wnetrza itd.
O czym to swiadczy? Slaby akumulator? Slabe ladowanie czy co?
Dodam jeszcze, ze przy odpalaniu swieci sie piktogram od ABS (kiedys gdzies wyczytyalem, ze taki stan rzeczy moze miec powiazanie ze slabym aku itp.)
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Slaby aku, czy co innego?
o niczym, normalne zjawiskoMcBoss pisze:O czym to swiadczy?
to akurat świadczy o spadku napięciaMcBoss pisze:Dodam jeszcze, ze przy odpalaniu swieci sie piktogram od ABS (kiedys gdzies wyczytyalem, ze taki stan rzeczy moze miec powiazanie ze slabym aku itp.)
Slaby aku, czy co innego?
jak zlikwidowac tak spory spadek napiecia?
bo cos czuje, ze jak przyjda mrozy to auto mi nie odpali...
bo cos czuje, ze jak przyjda mrozy to auto mi nie odpali...
Slaby aku, czy co innego?
Po pierwsze sprawdź aku czy trzyma parametry pod ociążeniem - podjedź gdzies gdzie sprzedają aku to powinni miec tester
Po drugie trzeba przejrzec rozrusznik bo może ma zbyt duże opory na rozruchu - pobiera wtedy więcej prądu
Po trzecie sprawdź wszelkie połaczenia przewodów prądowych i masowych.
Po drugie trzeba przejrzec rozrusznik bo może ma zbyt duże opory na rozruchu - pobiera wtedy więcej prądu
Po trzecie sprawdź wszelkie połaczenia przewodów prądowych i masowych.
Slaby aku, czy co innego?
Witam,
U mnie były podobne objawy, okazało się, że nie było dobrego styku na puszcze z bezpiecznikami na akumulatorze.
Weź najlepiej dokładny miernik i sprawdź napięcia jakie masz na kolejnych bezpiecznikach i wtedy wychwycisz spadek na odpowiednim przewodzie.
potem powinno pójść Ci łatwiej. czyli po nitce do kłębka. Dobrze by było abyś miał schemat elektryczny do twojej wersji samochodu.
Jeśli zauważysz spadek napięcia na paru bezpiecznikach to tak jak napisał Marcin7x5 może to być przewód masowy lub dodatni. Te o większych przekrojach....
Może to być również brak styku na wtyczce dwupinowej na alternatorze.
Jak oddałem autko do wymiany rozrządu to mechanik gamoń nie podpiął tej wtyczki i jak jechałem to zapaliła się kontrolka absu ale kontrolka akumulatora się nie świeciła bo nie była podłączona. Sprawdź ją również....
Pozdrawiam,
Maciej
U mnie były podobne objawy, okazało się, że nie było dobrego styku na puszcze z bezpiecznikami na akumulatorze.
Weź najlepiej dokładny miernik i sprawdź napięcia jakie masz na kolejnych bezpiecznikach i wtedy wychwycisz spadek na odpowiednim przewodzie.
potem powinno pójść Ci łatwiej. czyli po nitce do kłębka. Dobrze by było abyś miał schemat elektryczny do twojej wersji samochodu.
Jeśli zauważysz spadek napięcia na paru bezpiecznikach to tak jak napisał Marcin7x5 może to być przewód masowy lub dodatni. Te o większych przekrojach....
Może to być również brak styku na wtyczce dwupinowej na alternatorze.
Jak oddałem autko do wymiany rozrządu to mechanik gamoń nie podpiął tej wtyczki i jak jechałem to zapaliła się kontrolka absu ale kontrolka akumulatora się nie świeciła bo nie była podłączona. Sprawdź ją również....
Pozdrawiam,
Maciej
Slaby aku, czy co innego?
Wlasnie zakupilem na allegro miernik uniwersalny. Bede sprawdzal.
Do sprawdzania co ustawic na takim mierniku:
Do sprawdzania co ustawic na takim mierniku:
Slaby aku, czy co innego?
Napięcie mierzymy na DCV.
Prąd mierzymy na DCA i trzeba przepiąć kabel
na multimetrze pod inne gniazdo. I oczywiście do pomiaru prądu
wpinamy miernik szeregowo. Inaczej zrobisz warcie.
Prąd mierzymy na DCA i trzeba przepiąć kabel
na multimetrze pod inne gniazdo. I oczywiście do pomiaru prądu
wpinamy miernik szeregowo. Inaczej zrobisz warcie.
Slaby aku, czy co innego?
Od gory:
Czerwony pod 1 wejscie
Czarny pod trzecie.
Ustawiam DCV na 20.
Dokladnie tak?
Czerwony pod 1 wejscie
Czarny pod trzecie.
Ustawiam DCV na 20.
Dokladnie tak?
Slaby aku, czy co innego?
Zależy co chcesz mierzyć jeżeli napięcie na akumulatorze to czarny kabelek podłączasz do gniazda 3 na samym dole, a czerwony do gniazda 2 środkowego. Ustawiasz przełącznik na 20 DCV i przytykasz piny miernika (czyli te metalowe zakończenia przewodów podłączonych do miernika) do słupków akumulatora. W ten sposób zmierzysz napięcie na akumulatorze czyli V.
Slaby aku, czy co innego?
ok
a uplyw pradu na aku?
Odlaczam kleme (+) od aku.
Pod wiszaca kleme podlaczam czerwony przewod (podlaczony pod pierwsze gniazdo od gory), a czarny przewod podlaczony pod 3 gniazdo podlaczam pod slupek (+) aku ?
a uplyw pradu na aku?
Odlaczam kleme (+) od aku.
Pod wiszaca kleme podlaczam czerwony przewod (podlaczony pod pierwsze gniazdo od gory), a czarny przewod podlaczony pod 3 gniazdo podlaczam pod slupek (+) aku ?
Slaby aku, czy co innego?
Tak ale przełącznik ustawiasz wtedy na DCA i najlepiej zacząć od 10A następnie zmniejszać na 200m mierzysz wtedy natężenie prądu czyli A.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości