1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
Witam. Państwo profesjonaliści z dziedziny VW proszę o pomoc. Mianowicie problem mój polega na tym, że silniczek nie pali na jeden cylinder. Dokładniej na pierwszy. Moja diagnoza jest poparta nierówną pracą silnika(mało nie chce go wyrwać) i odczytem błędów z programu VAG. Błąd 1249 wtryskiwacz 1 - zwarcie do masy. Nie przejąłbym się tym, gdyż posiadam instalację gazową Maxi Lambda drugiej generacji, jakże znanej i "uznanej" marki Lecho. Po włączeniu zasilania paliwem LPG, ECU wywala takie błędy na wszystkich czterech cylindrach plus na sondzie, tak już będzie i na to się nie poradzi nic. Natomiast na benzynie wywala tylko błąd na tym jednym cylindrze. Nie zastanawiając się długo po odczycie tego błędu, wziąłem multimetr w dłoń i sprawdziłem napięcie na owym wtryskiwaczu.
Na włączonym zaponie
1 pin -> masa - 0,05V
2 pin -> masa - 0,05V
Na zapalonym silniku(benzyna)
1 pin -> masa - 14,3V
2 pin -> masa - 0,05V
Na zapalonym silniku(LPG)
1 pin -> masa - 0,05V
2 pin -> masa - 0,05V
Opór wtryskiwacza rzędu 23-27MOhm
I tutaj pojawia się moje pytanie, czy już mam szukać nowego wtryskiwacza? Czy ECU padł, czy to może wina sterownika gazu? Coś jeszcze sprawdzić? Co sądzicie o takim przypadku forumowicze?
Na włączonym zaponie
1 pin -> masa - 0,05V
2 pin -> masa - 0,05V
Na zapalonym silniku(benzyna)
1 pin -> masa - 14,3V
2 pin -> masa - 0,05V
Na zapalonym silniku(LPG)
1 pin -> masa - 0,05V
2 pin -> masa - 0,05V
Opór wtryskiwacza rzędu 23-27MOhm
I tutaj pojawia się moje pytanie, czy już mam szukać nowego wtryskiwacza? Czy ECU padł, czy to może wina sterownika gazu? Coś jeszcze sprawdzić? Co sądzicie o takim przypadku forumowicze?
1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
To przełóż wtrysk na 2 cylinder i będziesz miał diagnozę 100%
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
Dziś zamieniłem wtryskiwacze, a następnie podpiąłem interfejs i okazało się, że wywala błąd 1250 wtryskiwacz 2 - zwarcie do masy. Moje przypuszczenia okazały się prawdą - wtryskiwacz padł. Uszkodzony wtryskiwacz wziąłem na szrot. Niestety identycznego nie nie mieli. Za to mają 2 listwy:
- z wtryskiwaczami które mają czerwony pierścień,
- z wtryskiwaczami które mają pomarańczowy pierścień
Moje pytanie - czym one się różnią od tych które ja mam czyli z pierścieniem zielonym bo numer na nich jest ten sam czyli 032906031A?
- z wtryskiwaczami które mają czerwony pierścień,
- z wtryskiwaczami które mają pomarańczowy pierścień
Moje pytanie - czym one się różnią od tych które ja mam czyli z pierścieniem zielonym bo numer na nich jest ten sam czyli 032906031A?
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
"Producenci podają wydajność wtryskiwaczy w KM/cyl. Niektóre wtryskiwacze są oferowane w kilku wersjach obejmujących różne zakresy wydajności, które dla łatwej identyfikacji są oznaczane kolorami. W ten sposób w zależności od wielkości jednostki napędowej dobiera się wydajność wtryskiwacza. Dokładne dostosowanie wydajności do konkretnego silnika uzyskuje się stosując odpowiednie dysze (wkręcane w kolektor dolotowy) za pośrednictwem, których gaz dociera do silnika. Odpowiednio dobrane dysze powodują, że silnik pracuje prawidłowo pełnym zakresie prędkości obrotowych i obciążeń, uzyskując odpowiednie dla danego typu wtryskiwacza czasy otwarcia."
1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
Mało tego, teraz doczytałem, że nie tylko wydajnością się mogą różnić. Dochodzą jeszcze takie czynniki między innymi jak, złączę, strumień paliwa, kąt strumienia paliwa
IWP 001 200cc/min 60° BENT STREAM 16°, 10°, 25°, 90 °
IWP 003 215cc/min 45° PENCIL STREAM 15°
IWP 006 226cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 0 °
IWP 022 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 023 158cc/min 45° PENCIL STREAM 15 °
IWP 024 226cc/min 45° SINGLE STREAM 24°
IWP 025 200cc/min 45° SPLIT STREAM 18°, 10°, 0°, 180°
IWP 026 184cc/min 45° SPLIT STREAM 19°, 10°, 0°, 180°
IWP 041 146cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 180°
IWP 042 283cc/min 45° SPLIT STREAM 10°, 0°, 230°
IWP 043 329cc/min 45° SINGLE STREAM 20°
IWP 044 193cc/min 45° SINGLE STREAM 24°
IWP 045 200cc/min 45° BENT STREAM 16°, 10°, 25°, 45°
IWP 048 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 049 184cc/min 45° PENCIL STREAM 15°
IWP 058 132cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 0°
IWP 064 186cc/min 60° BENT STREAM 14°, 12°, 20°, 90°
IWP 065 158cc/min 60° PENCIL STREAM 15°
IWP 066 258cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 067 226cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 069 491cc/min 60° PENCIL STREAM 15°
IWP 076 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
STREAM - Strumień
Split - rozszczepiony
Bent - zgięty
Single - pojedynczy
Pencil - pędzelek , wiązka
Nie wiem co oznacza tylko ten kąt po wydajności
IWP 001 200cc/min 60° BENT STREAM 16°, 10°, 25°, 90 °
IWP 003 215cc/min 45° PENCIL STREAM 15°
IWP 006 226cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 0 °
IWP 022 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 023 158cc/min 45° PENCIL STREAM 15 °
IWP 024 226cc/min 45° SINGLE STREAM 24°
IWP 025 200cc/min 45° SPLIT STREAM 18°, 10°, 0°, 180°
IWP 026 184cc/min 45° SPLIT STREAM 19°, 10°, 0°, 180°
IWP 041 146cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 180°
IWP 042 283cc/min 45° SPLIT STREAM 10°, 0°, 230°
IWP 043 329cc/min 45° SINGLE STREAM 20°
IWP 044 193cc/min 45° SINGLE STREAM 24°
IWP 045 200cc/min 45° BENT STREAM 16°, 10°, 25°, 45°
IWP 048 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 049 184cc/min 45° PENCIL STREAM 15°
IWP 058 132cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 0°
IWP 064 186cc/min 60° BENT STREAM 14°, 12°, 20°, 90°
IWP 065 158cc/min 60° PENCIL STREAM 15°
IWP 066 258cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 067 226cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 069 491cc/min 60° PENCIL STREAM 15°
IWP 076 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
STREAM - Strumień
Split - rozszczepiony
Bent - zgięty
Single - pojedynczy
Pencil - pędzelek , wiązka
Nie wiem co oznacza tylko ten kąt po wydajności
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
Przeczytaj uważnie post wyżej a się dowiesz
Polecam stronkę :
http://www.turbospec.pl/InjectionSystem ... e-lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Polecam stronkę :
http://www.turbospec.pl/InjectionSystem ... e-lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder
Tylko co mi po wtryskiwaczach LPG, skoro mi poszedł wtryskiwacz benzynowy? Poza tym z materiału który zaprezentowałem wynika ze wtryskiwacz IWP 065 ma ten samą wydajność co IWP 023, i podaje taki sam strumień paliwa, tylko interesuje mnie co oznacza tan kąt po wydajności?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości