1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

yacoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2013 15:35

1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: yacoman » śr paź 16, 2013 17:54

Witam. Państwo profesjonaliści z dziedziny VW proszę o pomoc. Mianowicie problem mój polega na tym, że silniczek nie pali na jeden cylinder. Dokładniej na pierwszy. Moja diagnoza jest poparta nierówną pracą silnika(mało nie chce go wyrwać) i odczytem błędów z programu VAG. Błąd 1249 wtryskiwacz 1 - zwarcie do masy. Nie przejąłbym się tym, gdyż posiadam instalację gazową Maxi Lambda drugiej generacji, jakże znanej i "uznanej" marki Lecho. Po włączeniu zasilania paliwem LPG, ECU wywala takie błędy na wszystkich czterech cylindrach plus na sondzie, tak już będzie i na to się nie poradzi nic. Natomiast na benzynie wywala tylko błąd na tym jednym cylindrze. Nie zastanawiając się długo po odczycie tego błędu, wziąłem multimetr w dłoń i sprawdziłem napięcie na owym wtryskiwaczu.
Na włączonym zaponie
1 pin -> masa - 0,05V
2 pin -> masa - 0,05V
Na zapalonym silniku(benzyna)
1 pin -> masa - 14,3V
2 pin -> masa - 0,05V
Na zapalonym silniku(LPG)
1 pin -> masa - 0,05V
2 pin -> masa - 0,05V
Opór wtryskiwacza rzędu 23-27MOhm
I tutaj pojawia się moje pytanie, czy już mam szukać nowego wtryskiwacza? Czy ECU padł, czy to może wina sterownika gazu? Coś jeszcze sprawdzić? Co sądzicie o takim przypadku forumowicze?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: jeryk10 » ndz paź 20, 2013 16:36

To przełóż wtrysk na 2 cylinder i będziesz miał diagnozę 100%


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

yacoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2013 15:35

1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: yacoman » pn paź 21, 2013 20:01

Dziś zamieniłem wtryskiwacze, a następnie podpiąłem interfejs i okazało się, że wywala błąd 1250 wtryskiwacz 2 - zwarcie do masy. Moje przypuszczenia okazały się prawdą - wtryskiwacz padł. Uszkodzony wtryskiwacz wziąłem na szrot. Niestety identycznego nie nie mieli. Za to mają 2 listwy:
- z wtryskiwaczami które mają czerwony pierścień,
- z wtryskiwaczami które mają pomarańczowy pierścień
Moje pytanie - czym one się różnią od tych które ja mam czyli z pierścieniem zielonym bo numer na nich jest ten sam czyli 032906031A?



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: xlsss » pn paź 21, 2013 21:47

"Producenci podają wydajność wtryskiwaczy w KM/cyl. Niektóre wtryskiwacze są oferowane w kilku wersjach obejmujących różne zakresy wydajności, które dla łatwej identyfikacji są oznaczane kolorami. W ten sposób w zależności od wielkości jednostki napędowej dobiera się wydajność wtryskiwacza. Dokładne dostosowanie wydajności do konkretnego silnika uzyskuje się stosując odpowiednie dysze (wkręcane w kolektor dolotowy) za pośrednictwem, których gaz dociera do silnika. Odpowiednio dobrane dysze powodują, że silnik pracuje prawidłowo pełnym zakresie prędkości obrotowych i obciążeń, uzyskując odpowiednie dla danego typu wtryskiwacza czasy otwarcia."



yacoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2013 15:35

1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: yacoman » pn paź 21, 2013 22:46

Mało tego, teraz doczytałem, że nie tylko wydajnością się mogą różnić. Dochodzą jeszcze takie czynniki między innymi jak, złączę, strumień paliwa, kąt strumienia paliwa

IWP 001 200cc/min 60° BENT STREAM 16°, 10°, 25°, 90 °
IWP 003 215cc/min 45° PENCIL STREAM 15°
IWP 006 226cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 0 °
IWP 022 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 023 158cc/min 45° PENCIL STREAM 15 °
IWP 024 226cc/min 45° SINGLE STREAM 24°
IWP 025 200cc/min 45° SPLIT STREAM 18°, 10°, 0°, 180°
IWP 026 184cc/min 45° SPLIT STREAM 19°, 10°, 0°, 180°
IWP 041 146cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 180°
IWP 042 283cc/min 45° SPLIT STREAM 10°, 0°, 230°
IWP 043 329cc/min 45° SINGLE STREAM 20°
IWP 044 193cc/min 45° SINGLE STREAM 24°
IWP 045 200cc/min 45° BENT STREAM 16°, 10°, 25°, 45°
IWP 048 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 049 184cc/min 45° PENCIL STREAM 15°
IWP 058 132cc/min 45° SPLIT STREAM 16°, 10°, 0°, 0°
IWP 064 186cc/min 60° BENT STREAM 14°, 12°, 20°, 90°
IWP 065 158cc/min 60° PENCIL STREAM 15°
IWP 066 258cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 067 226cc/min 60° SINGLE STREAM 24°
IWP 069 491cc/min 60° PENCIL STREAM 15°
IWP 076 215cc/min 60° SINGLE STREAM 24°

STREAM - Strumień
Split - rozszczepiony
Bent - zgięty
Single - pojedynczy
Pencil - pędzelek , wiązka

Nie wiem co oznacza tylko ten kąt po wydajności



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: xlsss » pn paź 21, 2013 23:13

Przeczytaj uważnie post wyżej a się dowiesz :bajer:

Polecam stronkę :

http://www.turbospec.pl/InjectionSystem ... e-lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;



yacoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2013 15:35

Re: 1.6 AEE- nie pracuje na jeden cylinder

Post autor: yacoman » wt paź 22, 2013 12:46

Tylko co mi po wtryskiwaczach LPG, skoro mi poszedł wtryskiwacz benzynowy? Poza tym z materiału który zaprezentowałem wynika ze wtryskiwacz IWP 065 ma ten samą wydajność co IWP 023, i podaje taki sam strumień paliwa, tylko interesuje mnie co oznacza tan kąt po wydajności?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości