Problem z cały czas świecącą tylną prawą pozycyjną

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z cały czas świecącą tylną prawą pozycyjną

Post autor: Gawior » ndz paź 13, 2013 20:41

Witam. Zacznę od początku jak doszło do problemu.
Mam nadzieje, że nie zniechęci was na wstępie za długi opis całego problemu.

Odebrałem w piątek auto od blacharza/lakiernika i po drodze do domu doszło do zwarcia w instalacji. "Fachowcy" odpięli oświetlenie rejestracji robiąc klapę i nie założyli z powrotem, bo rozsypały się lampki w miejscach śrubek. Jednakże jak się okazało we wtyczce zostały im blaszki stykające do żarówki w wyniku czego doszło do zwarcia ( luźno latające wtyczki z blaszkami dotykały wnętrza klapy ).
Niestety pech chciał, że bezpiecznik jakoś nie zareagował jak powinien i spalił się cały ( prawie nic z niego nie zostało ) wypalając gniazdo. Zlepiła się wiązka przewodów od włącznika świateł do skrzynki bezpieczników i przytopił się kabel od oświetlenia tablicy rejestracyjnej idący we wiązce od skrzynki bezp. do klapy.

Części na wymianę wyjąłem z auta na autozłomie.
Wymieniłem skrzynkę bezpieczników. Wymieniłem wiązkę przewodów idącą od włącznika świateł do skrzynki i wymieniłem przewód od oświetlenia tablicy idący we wiązce od skrzynki po bagażnik ( wyjęta cała wiązka na szrocie okazała się troszkę inna niż ta u mnie, dla tego tylko uszkodzony kabel został wyjęty ). W samej klapie wymieniłem wiązkę na nową. Wyjmując ten pojedynczy przewód przeglądałem centymetr po centymetrze wiązkę ( musiałem całą rozwijać z izolacji odwijać przewody itd. ) i nic złego nie było. Z tej innej wiązki wyjąłem tylko ten jeden kabel i przełożyłem do siebie ( żeby kolory fabryczne przewodów się zgadzały ).
Poskładałem instalację do kupy i niby było wszystko OK.

Składając dalej auto okazało się, że pali się cały czas tylna prawa pozycja, po mimo wyłączonego zapłonu, oraz nie podłączonego do wtyczki włącznika świateł ( kierunkowskaz też nie był włączony ). Pozycje mam na żarówkach ledowych.
Na przewodzie czerwono-szarym jest cały czas napięcie ( 11-12V ). Nawet kiedy wyjmę bezpiecznik ze skrzynki.
Światło pali się tylko wtedy, kiedy w gnieździe jest żarówka ledowa. Jak włożę jakąkolwiek standardową żarówkę, to zapala się tylko po normalnym włączeniu świateł itp. czyli tak jak powinno być.

Kwestią jest skąd na tym przewodzie jest zasilanie, ale na tyle słabe, że tylko ledowa żarówka potrafi się zapalić.
Jutro zamierzam sprawdzić jak jest na pinie w skrzynce bezpieczników od tego konkretnego przewodu, żeby wykluczyć jakieś zwarcie, które jednak mogłem przeoczyć.

Jednak gdyby to nie sam kabel ( zwarcie na nim ) było winowajcą, to czego i gdzie szukać ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z cały czas świecącą tylną prawą pozycyjną

Post autor: Qto » ndz paź 13, 2013 21:06

Obadaj dokładnie przewód od prawego postoju...pewnie zawiera gdzieś do plusa, na tyle delikatnie że zwarcie nie jest wstanie zasilić normalnej żarówki - np delikatnie przytopiona czy nacięta izolacja



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z cały czas świecącą tylną prawą pozycyjną

Post autor: Gawior » ndz paź 13, 2013 22:01

Przeglądałem centymetr po centymetrze, ale niczego nie wykluczam, bo od piątku jestem kłębkiem nerwów i mogłem coś przeoczyć.
Najprościej będzie jak pisałem sprawdzić pin w skrzynce bezpieczników. Jak będzie OK, to musowo kabel.
Jutro wziąłem wolne na zrobienie auta po fachowcach i będę grzebał dalej.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z cały czas świecącą tylną prawą pozycyjną

Post autor: Gawior » pn paź 14, 2013 10:48

Wyprułem ten przewód ( czerwony z szarym paskiem ) i wstawiłem nowy. Wymieniłem go od razu, bez sprawdzania, bo brat pożyczył wczoraj multimetr i teraz dopiero oddał. Tak że nie miałem czym sprawdzić, a nie chciałem siedzieć na d... jak wziąłem wolne na okoliczność walki z instalacją.
Ledowa żarówka cały czas się lekko żarzy. Co dziwne, nawet przy wypiętych kostkach ( w sumie 3 kostki składają się na tą wiązkę ) ze skrzynki bezpieczników !
Multimetr wskazuje około 3V na gnieździe żarówki i zaraz po przyłożeniu miernika napięcie spada praktycznie do zera ( 0,01V ).
Pobór na tej ledowej żarówce w czasie tego żarzenia się wynosi 10,4 mA

Tak więc trochę zagadkowa jest ta sytuacja i nie wiem gdzie szukać


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości