Witam
Mam dylemat czy problem.
Kupiłem nówkę akumulator VARTA SILVER 77Ah i 780A do mojego golfa II 1.6 TD
Dzisiaj sprawdziłem ładowanie i przy wyłączonym wyszło 13V przy rozruchu 11.5V a przy jeździe przy wyłączonych światłach 13.7V a przy włączonych 13.1-13.2V
Alternator który mam w aucie ma ładowanie 45A.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok z ładowaniem?
Czy ten alternator doładowuje do pełna ten akumulator?
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Niezalezny
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt lut 22, 2011 17:06
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze...
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawde - Nawet czasem ciężko ich dogonić...
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawde - Nawet czasem ciężko ich dogonić...
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
Nie - napięcie ładowania jest za małe - prawidłowe to ponad 14 V. Tak niskie napięcie ładowania gwarantuje naładowanie akumulatora tylko w przypadku wielogodzinnej jazdy. Alternator naładuje akku, ale po bardzo długim czasie. Polecam przeanalizować wzór Q=Ixtxn, gdzie Q = pojemność ładowanego akku, I = prąd ładowania, t = czas, a n = sprawnośc procesu ładowania (jakieś max 70% dla akku kwasowego).
- Niezalezny
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt lut 22, 2011 17:06
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
A jak sprawdzić napięcie w tym alternatorze? Mam z BOSCH'a alternator?
A czy ten alternator jest dobry do tego akumualtora? Czy może wymieć na jakiś inny? 55A czy jakiś który daje większe natężenie?
A czy ten alternator jest dobry do tego akumualtora? Czy może wymieć na jakiś inny? 55A czy jakiś który daje większe natężenie?
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze...
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawde - Nawet czasem ciężko ich dogonić...
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawde - Nawet czasem ciężko ich dogonić...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
Nie martw się tym że aku duży, martw się o to żeby ładowanie było wystarczające, napięcie zmierz jeszcze na samym alternatorze czyli masa na obudowie a plus na śrubie głównego grubego kabla plusowego. Takie minimalne ładowanie które zwykle jeszcze starczy to 12.8 V, ale jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to napewno aku się nie doładuje i będziesz musiał co jakiś czas ładować ładowarką. Staraj się ten alternator przed mrozami zmienić lub zregenerować, chyba że okaże się jednak ok po pomiarze jak napisałem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Niezalezny
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt lut 22, 2011 17:06
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
A jeśli zmienić to na taki sam czy "większy"? Jeśli "większy to na jaki?
Autem jeździ się przeważnie na krótkich dystansach...
Znacie jakiś dobry warsztat na podkarpaciu regenerujący altki?
Autem jeździ się przeważnie na krótkich dystansach...
Znacie jakiś dobry warsztat na podkarpaciu regenerujący altki?
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze...
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawde - Nawet czasem ciężko ich dogonić...
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawde - Nawet czasem ciężko ich dogonić...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Czy altek 45A wystarczy VARTY SILVERA E44?
Sprawdz regulator w alternatorze, były wersje 13,7V, jak ma krótkie szczotki to raczej jego wina. Spokojnie możesz założyć 14,4V. Weź tylko ze sobą do sklepu stary regulator na wzór i kup coś dobrego. Wymienisz samemu lub podjedź do elektryka, zajmie mu to 5 minut.
Altek możesz załozyć mocniejszy, żeby tylko pasował na łapę, lub, do 1.6D/TD podejdzie altek z 1.9D/TD razem z łapą i szpilkami, trzeba tylko wymienić koło pasowe na wąski pasek, bez odsadzenia i założyć końcówki kabli.
Altek możesz załozyć mocniejszy, żeby tylko pasował na łapę, lub, do 1.6D/TD podejdzie altek z 1.9D/TD razem z łapą i szpilkami, trzeba tylko wymienić koło pasowe na wąski pasek, bez odsadzenia i założyć końcówki kabli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości