Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Witam:)
1. Jestem nowy na forum, założyłem konto specjalnie by dowiedzieć się coś na temat mojej usterki. W Google jak i na forum nie znalazłem podobnego problemu. Proszę o pomoc.
2. Mój samochód to VW Golf II 1.3 CAT 2G benzyna+lpg.
3. W zimie 2012/13 wyciekał olej z uszczelki pod głowicą. Okazało się, że blok i głowica mają wżery dlatego splanowałem blok, głowicę, delikatnie zebrałem tłoki. Silnik rozebrany był na części pierwsze, wyczyszczony, zalany nowym olejem tym samym co wcześniej Mobil 1000 15W40.
4. Przez miesiąc po tym wydarzeniu było wszystko okej. Po miesiącu kontrolka ciśnienia zaczęła mrugać i piszczeć. Ciśnienie zaczęło spadać. Założyłem słabszy czujnik tj. zamiast czarnego 1.2 bara niebieski 0.9 bara. Ciśnienie wynosiło wtedy na zimnym silniku 3.5 bara, na ciepłym 1.1 bara. Do czerwca tego roku było wszystko ok.
5. W czerwcu kontrolka oleju zaczęła się żarzyć, lepiej było to widać w nocy gdy było ciemno, w dzień słabo zauważalne. Podczas przekręcenia kluczyka kontrolka powinna mrugać, po chwili zgasnąć, a ona od przekręcenia kluczyka żarzyła się. Zignorowałem to, pomyślałem, że jakieś zwarcie w kablach.
6. Pewnego dnia w czerwcu kontrolka się żarzyła, jeździłem wtedy w pizzeri, dogrzałem maszynę i zaczęła znów mrugać i piszczeć. Zmierzyłem wtedy ciśnienie, spadło do niecałego 0.5 bara na rozgrzanym silniku. Na zimnym ciśnienie było ponad 3 bary. Gdy auto ostygło znów kontrolka się tylko żarzyła.
7. Poczytałem na Google i na tym forum, zapytałem brata, który jest mechanikiem i dowiedziałem się, że mrugająca i brzęcząca kontrolka sygnalizuje spadek ciśnienia oleju. Wymieniłem obydwa czujniki, sprawdziłem kable od czujników do zegarów, wymieniłem pompę oleju, sprawdziłem panewki(panewki w b. dobrym stanie). Po tych naprawach ciśnienie oleju wróciło do normy, na rozgrzanym silniku 1.5 bara, na zimnym dochodzi do 5 barów.
8. Kontrolka ciśnienia już nie brzęczy i nie mruga na rozgrzanym silniku, natomiast się żarzy. Po przekręceniu kluczyka nie mruga i jak odpalę silnik powinna zgasnąć, a ona ciągle się żarzy.
9. Próbowałem już wielu kombinacji typu zwieranie obydwu czujników, zwieranie jednego, drugiego, odpięcie obydwu w kombinacji na oryginalnych przewodach, w kombinacji na własnych przewodach puszczonych przeze mnie do zegarów i dalej nic, kontrolka ciągle się żarzy delikatnie na czerwono. Napięcie na zgaszonym silniku na czujniku wysokiego ciśnienia(czarnym) to 0V, niskiego(brązowym) 12V. Po przekręceniu kluczyka to samo tylko na czujniku wysokiego ciśnienia(czarnym) pojawia się znikome napięcie 1-2V. Po odpaleniu na czujniku wysokiego ciśnienia to 12V, niskiego skacze między 1-2V.
10. Teraz moje pytanie brzmi czemu ona się żarzy? Do głowy przychodzi mi tylko albo uszkodzone zegary, albo może znów jakiś czujnik padł. Czytałem w necie, że w zegarach jest jakiś "transformator, tranzystor, stabilizator" (nie wiem co dokładnie, nie znam się na częściach elektrycznych), który często wysiada i możliwe, że przez to dioda ciśnienia oleju się żarzy. Może też żarzy się przez to, że po przekręceniu kluczyka jest to napięcie 1-2V na czujniku niskiego ciśnienia.
11. Drugie moje pytanie to czy da się podpiąć do tych czujników jakąś żarówkę/diodę, która zachowywała jak ta w zegarach tzn. po przekręceniu kluczyka mrugała, po odpaleniu gasła?
Ja już zgłupiałem z tą kontrolką, jeszcze raz bardzo proszę o pomoc:)
1. Jestem nowy na forum, założyłem konto specjalnie by dowiedzieć się coś na temat mojej usterki. W Google jak i na forum nie znalazłem podobnego problemu. Proszę o pomoc.
2. Mój samochód to VW Golf II 1.3 CAT 2G benzyna+lpg.
3. W zimie 2012/13 wyciekał olej z uszczelki pod głowicą. Okazało się, że blok i głowica mają wżery dlatego splanowałem blok, głowicę, delikatnie zebrałem tłoki. Silnik rozebrany był na części pierwsze, wyczyszczony, zalany nowym olejem tym samym co wcześniej Mobil 1000 15W40.
4. Przez miesiąc po tym wydarzeniu było wszystko okej. Po miesiącu kontrolka ciśnienia zaczęła mrugać i piszczeć. Ciśnienie zaczęło spadać. Założyłem słabszy czujnik tj. zamiast czarnego 1.2 bara niebieski 0.9 bara. Ciśnienie wynosiło wtedy na zimnym silniku 3.5 bara, na ciepłym 1.1 bara. Do czerwca tego roku było wszystko ok.
5. W czerwcu kontrolka oleju zaczęła się żarzyć, lepiej było to widać w nocy gdy było ciemno, w dzień słabo zauważalne. Podczas przekręcenia kluczyka kontrolka powinna mrugać, po chwili zgasnąć, a ona od przekręcenia kluczyka żarzyła się. Zignorowałem to, pomyślałem, że jakieś zwarcie w kablach.
6. Pewnego dnia w czerwcu kontrolka się żarzyła, jeździłem wtedy w pizzeri, dogrzałem maszynę i zaczęła znów mrugać i piszczeć. Zmierzyłem wtedy ciśnienie, spadło do niecałego 0.5 bara na rozgrzanym silniku. Na zimnym ciśnienie było ponad 3 bary. Gdy auto ostygło znów kontrolka się tylko żarzyła.
7. Poczytałem na Google i na tym forum, zapytałem brata, który jest mechanikiem i dowiedziałem się, że mrugająca i brzęcząca kontrolka sygnalizuje spadek ciśnienia oleju. Wymieniłem obydwa czujniki, sprawdziłem kable od czujników do zegarów, wymieniłem pompę oleju, sprawdziłem panewki(panewki w b. dobrym stanie). Po tych naprawach ciśnienie oleju wróciło do normy, na rozgrzanym silniku 1.5 bara, na zimnym dochodzi do 5 barów.
8. Kontrolka ciśnienia już nie brzęczy i nie mruga na rozgrzanym silniku, natomiast się żarzy. Po przekręceniu kluczyka nie mruga i jak odpalę silnik powinna zgasnąć, a ona ciągle się żarzy.
9. Próbowałem już wielu kombinacji typu zwieranie obydwu czujników, zwieranie jednego, drugiego, odpięcie obydwu w kombinacji na oryginalnych przewodach, w kombinacji na własnych przewodach puszczonych przeze mnie do zegarów i dalej nic, kontrolka ciągle się żarzy delikatnie na czerwono. Napięcie na zgaszonym silniku na czujniku wysokiego ciśnienia(czarnym) to 0V, niskiego(brązowym) 12V. Po przekręceniu kluczyka to samo tylko na czujniku wysokiego ciśnienia(czarnym) pojawia się znikome napięcie 1-2V. Po odpaleniu na czujniku wysokiego ciśnienia to 12V, niskiego skacze między 1-2V.
10. Teraz moje pytanie brzmi czemu ona się żarzy? Do głowy przychodzi mi tylko albo uszkodzone zegary, albo może znów jakiś czujnik padł. Czytałem w necie, że w zegarach jest jakiś "transformator, tranzystor, stabilizator" (nie wiem co dokładnie, nie znam się na częściach elektrycznych), który często wysiada i możliwe, że przez to dioda ciśnienia oleju się żarzy. Może też żarzy się przez to, że po przekręceniu kluczyka jest to napięcie 1-2V na czujniku niskiego ciśnienia.
11. Drugie moje pytanie to czy da się podpiąć do tych czujników jakąś żarówkę/diodę, która zachowywała jak ta w zegarach tzn. po przekręceniu kluczyka mrugała, po odpaleniu gasła?
Ja już zgłupiałem z tą kontrolką, jeszcze raz bardzo proszę o pomoc:)
Ostatnio zmieniony czw wrz 26, 2013 16:16 przez VWiater, łącznie zmieniany 2 razy.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Przy jakich obrotach?jaroslawwiatr pisze:4. Przez miesiąc po tym wydarzeniu było wszystko okej. Po miesiącu kontrolka ciśnienia zaczęła mrugać i piszczeć. Ciśnienie zaczęło spadać. Założyłem słabszy czujnik tj. zamiast czarnego 1.2 bara niebieski 0.9 bara. Ciśnienie wynosiło wtedy na zimnym silniku 3.5 bara, na ciepłym 1.1 bara. Do czerwca tego roku było wszystko ok.
Przy jakich obrotach?jaroslawwiatr pisze:6. Pewnego dnia w czerwcu kontrolka się żarzyła, jeździłem wtedy w pizzeri, dogrzałem maszynę i zaczęła znów mrugać i piszczeć. Zmierzyłem wtedy ciśnienie, spadło do niecałego 0.5 bara na rozgrzanym silniku. Na zimnym ciśnienie było ponad 3 bary. Gdy auto ostygło znów kontrolka się tylko żarzyła.
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
W pierwszym jak i w drugim przypadku przy tych samych obrotach, jednak nie wiem przy jakich, bo nie mam obrotomierza. W każdym razie na wolnych obrotach, bez dodawania gazu, myślę, że coś koło 1000.
Nowość to to, że kontrolka czasem przestaje się żarzyć i funkcjonuje normalnie tzn. podczas jazdy nie świeci, po przekręceniu kluczyka mruga, ale nie znalazłem reguły kiedy tak się dzieje.
Nowość to to, że kontrolka czasem przestaje się żarzyć i funkcjonuje normalnie tzn. podczas jazdy nie świeci, po przekręceniu kluczyka mruga, ale nie znalazłem reguły kiedy tak się dzieje.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Nikt nie pomoże?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Chyba, że zegary uwalone?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Pierwsze to zmierz sobie ciśnienie oleju przyrządem, a później zabierz się za czujniki. Miganie kontrolki po przekręceniu zapłonu oznacza to ze licznik nie widzi jednego z dwóch czujników. Jak żarzy na wolnych obrotach to stawiam na czujnik w głowicy(żeby się upewnić podczas żarzenia zdejmij przewód z tego czujnika, unieś go żeby nie dotykał nigdzie masy i pójdź zobaczyć czy już nie żarzy oczywiście na odpalonym silniku, a po dotknięciu tego przewodu do masy licznik powinien zacząć piszczeć). Jeżeli znasz angielski to odwiedź sobie tą stronkę a dowiesz się na jakiej zasadzie działa kontrolka ciśnienia oleju i zrozumiesz co może być problemem. Zegary zostaw bo to nie jest ich wina.
http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=28
Pozdrawiam.
http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=28
Pozdrawiam.
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Ciśnienie mierzone przyrządem ok.
W głowicy mam 2 czujniki i nigdzie poza tymi więc który to? Wymieniałem obydwa.
Po wymianie zegarów kontrolka przestała żarzyć się (działa normalnie tj. po przekręceniu kluczyka mruga, po odpaleniu gaśnie), ale za to włącza się po jakimś czasie brzęczyk i mruganie (czasem odpalę i od razu, czasem przejadę kilka km i wtedy). Nie wiem przy jakich obrotach piszczy, bo nie mam obrotka, ale już próbowałem dodawać gazu, ujmować - na różnych biegach i dalej nie znalazłem reguły, jak się jej uwidzi tak piszczy.
Może przyczyną być to, że np są źle pozapinane kable? Na odwrót niskie z wysokim ciśnieniem?
I przetłumaczyłem ten artykuł w Google tłumacz, ale mało co z niego zrozumiałem, bo nie dokładnie przetłumaczył.
W głowicy mam 2 czujniki i nigdzie poza tymi więc który to? Wymieniałem obydwa.
Po wymianie zegarów kontrolka przestała żarzyć się (działa normalnie tj. po przekręceniu kluczyka mruga, po odpaleniu gaśnie), ale za to włącza się po jakimś czasie brzęczyk i mruganie (czasem odpalę i od razu, czasem przejadę kilka km i wtedy). Nie wiem przy jakich obrotach piszczy, bo nie mam obrotka, ale już próbowałem dodawać gazu, ujmować - na różnych biegach i dalej nie znalazłem reguły, jak się jej uwidzi tak piszczy.
Może przyczyną być to, że np są źle pozapinane kable? Na odwrót niskie z wysokim ciśnieniem?
I przetłumaczyłem ten artykuł w Google tłumacz, ale mało co z niego zrozumiałem, bo nie dokładnie przetłumaczył.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
To nie jest normalne, licznik nie widzi któregoś czujnika po włączeniu zapłonu. Kontrolka po przekręceniu zapłonu bez odpalonego silnika powinna świecić światłem ciągłym co oznacza sprawność układu czujników ciśnienia oleju.jaroslawwiatr pisze:działa normalnie tj. po przekręceniu kluczyka mruga, po odpaleniu gaśnie
Oczywiście że tak, oba czujniki robią na odwrót co innego, jeden zwiera do masy drugi rozwiera przy poprawnym ciśnieniu.jaroslawwiatr pisze:Może przyczyną być to, że np są źle pozapinane kable? Na odwrót niskie z wysokim ciśnieniem?
Zegary niepotrzebnie wymieniałeś.
Google tłumacz to się nadaje tylko do zorientowania się na jaki temat jest tekst - sensu żadnego z takiego tłumaczenia nie uzyskasz.jaroslawwiatr pisze:I przetłumaczyłem ten artykuł w Google tłumacz
Jestes pewny że dobre czujniki masz założone i w odpowiednich miejscach? Nie masz np. dwóch zwierających?
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
jaroslawwiatr, nie wal postów pod postami. Używaj funkcji "edytuj"
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Klaudek, mimo że zmieniłeś czujniki sprawdź je próbnikiem czy miernikiem, mogłeś dostać złe jeden tzw niskociśnieniowy jest w spoczynku zwarty, po odpaleniu się rozwiera, drugi czyli wysokociśnieniowy odwrotnie. Sprawdź jakość połączeń kablowych tych czujników, coś mi się zdaje że ten niskociśnieniowy czujnik masz niewłaściwy - po prostu sprawdź. Co do poprzedniego żarzenia jak najbardziej wymiana zegarów mogła to naprawić
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
witam, to jak to jest w końcu z tą kontrolką od oleju, bo się już pogubiłem... ja jak wsiadam i dam na zapłon to mi miga, a jak auto odpalę to gaśnie, czyli z tego co zrozumiałem, jak mruga to licznik nie widzi któregoś z czujników, prawdopodobnie tego od niskiego ciśnienia, co jest w bloku silnika, zgadza się?
Vw Golf 2 II mk2 mkII kontrolka oleju zarzy
Ja mam 2 czujniki jeden obok siebie w głowicy i nigdzie indziej.
Po przekręceniu kluczyka kontrolka powinna mrugać, po odpaleniu zgasnąć. To co pisze Klaudek, to chyba o kontrolce od akumulatora, że ma świecić ciągłym jasnym światłem.
Już nie mam wątpliwości, że kontrolka żarzyła się od uwalonych zegarów. Do tego wymieniłem jeszcze raz obydwa czujniki(wysokiego ciśnienia założyłem ten czarny-mocniejszy), puściłem nowe przewody i jak na razie brzęczy tylko jak bardzo dogrzeje silnik(po dodaniu gazu gaśnie). Panewki ok, pompa nowa, ciśnienie na rozgrzanym silniku przy ok. 1000 obrotów 1,4, przy 2000 ponad 2.
Teraz szukam zegarów z obrotkiem, żeby założyć i jeszcze raz sprawdzić ciśnienie przy odpowiednich obrotach. Jak się okaże, że ciśnienie jest ok to założę słabszy czujnik i tyle. Wątpie, żeby było coś porąbane z ciśnieniem, bo już dawno tukły by się panewy, albo silnik eksplodował z tego względu, że tygodniowo ten golf robi ok 1500km od ponad roku.
EDIT. Od nie dawna po zrobieniu uszczelki pod głowicą zaczęły tłuc się popychacze hydrauliczne tzw. szklanki, ale kontrolka od oleju milczy i zachowuje sie prawidłową także myśle, że problem rozwiązany
Po przekręceniu kluczyka kontrolka powinna mrugać, po odpaleniu zgasnąć. To co pisze Klaudek, to chyba o kontrolce od akumulatora, że ma świecić ciągłym jasnym światłem.
Już nie mam wątpliwości, że kontrolka żarzyła się od uwalonych zegarów. Do tego wymieniłem jeszcze raz obydwa czujniki(wysokiego ciśnienia założyłem ten czarny-mocniejszy), puściłem nowe przewody i jak na razie brzęczy tylko jak bardzo dogrzeje silnik(po dodaniu gazu gaśnie). Panewki ok, pompa nowa, ciśnienie na rozgrzanym silniku przy ok. 1000 obrotów 1,4, przy 2000 ponad 2.
Teraz szukam zegarów z obrotkiem, żeby założyć i jeszcze raz sprawdzić ciśnienie przy odpowiednich obrotach. Jak się okaże, że ciśnienie jest ok to założę słabszy czujnik i tyle. Wątpie, żeby było coś porąbane z ciśnieniem, bo już dawno tukły by się panewy, albo silnik eksplodował z tego względu, że tygodniowo ten golf robi ok 1500km od ponad roku.
EDIT. Od nie dawna po zrobieniu uszczelki pod głowicą zaczęły tłuc się popychacze hydrauliczne tzw. szklanki, ale kontrolka od oleju milczy i zachowuje sie prawidłową także myśle, że problem rozwiązany
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 10 gości