Wywala bezpieczniki świateł postojowych.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Wywala bezpieczniki świateł postojowych.

Post autor: dziechu » śr wrz 25, 2013 12:19

Pojutrze mam przegląd i dopiero dzisiaj zauważyłem że nie świecą mi oba światła postojowe i drogowe tylne. Przepalone są oba bezpieczniki. Po wymianie na nowe dalej wywala oba bezpieczniki. Gdzieś jest jakieś miejsce wspólne dla obu, ale nie mam pojęcia gdzie szukać zwarcia.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wywala bezpieczniki świateł postojowych.

Post autor: muszkatobiasz » śr wrz 25, 2013 12:29

zwarcie może robić sama żarówka lub wtyczka przy lampie odepnij na próbę wtyczki i wtedy sprawdz



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Wywala bezpieczniki świateł postojowych.

Post autor: dziechu » śr wrz 25, 2013 12:38

No ale żarówka lub wtyczka robiłaby zwarcie na jednej linii, nie obu. Raczej mało prawdopodobne że jednocześnie zrobiły się zwarcia w obu żarówkach lub obu wtyczkach, gdzieś musi być jakiś punkt wspólny dla obu bezpieczników.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Wywala bezpieczniki świateł postojowych.

Post autor: dziechu » śr wrz 25, 2013 13:45

Ok, problem rozwiązany, ale opiszę tu co się stało, bo ciekawe. Kilka lat temu (chyba 5) wymieniłem żarówki reflektorów na ksenonowe białe. Do białych ksenonów nie bardzo pasowały żółte postojówki, więc też wymieniłem na białe ledowe. Zaczął się problem, bo wysokie napięcie startujące ksenony indukowało w przewodach postojówek tak wysokie przepięcia, że te ledowe padały po kilku dniach. Zabezpieczyłem je więc diodami schotkiego w kierunku przeciwnym. No i działało to ładnie te kilka lat. Ale kilka miesięcy temu wymieniłem postojówki ledowe na inny typ - poprzednio używałem takich z jednym ledem i przeźroczystą bańką, tym razem kupiłem takie wieloledowe (chyba z 12). No i okazało się że one padły. A przy przepięciach zabezpieczenie działa tak, że dioda schotkiego zabezpiecza diodę LED w jednym kierunku, ale z kolei LED zabezpiecza diodę schotkiego dla przepięć w drugim kierunku. Kiedy padły żarówki ledowe, diody schotkiego dostały przebicia w kierunku wstecznym i zrobiły zwarcia. Po ich usunięciu wszystko jest ok. Ciekawe jak inni radzą sobie z palnikami ksenonowymi i żarówkami postojowymi, bo zwykłe bardzo brzydko wyglądają przy ksenonach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości