Wymiana modułu komfortu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana modułu komfortu
1. Mam dokładnie ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=3520796440" onclick="window.open(this.href);return false; wiem, że nie jest on jakiś cudowny i niesamowity, ale kurde powinien wystarczyć do takich zastosowań. Po otwarciu okazuje się, że w środku siedzi układ max 232 i sporo tranzystorów. Tak więc nie wróży mu to najlepiej, ale interfejs jest pożyczony tak więc nie kosztował mnie nic i jakby co to mogę sobie kupić własny jakiś.
2. Oczywiście, że patrzyłem i ustawiałem
3. Tak, uruchomiłem pod DOS-em i zmieniłem na fixed, tak jak jest to w różnych instrukcjach w necie. Zresztą połączenie jest raczej ok, bo np z silnikiem się łączy za pierwszym razem bez problemu.
4. Z południa śląska
Wiesz co generalnie z wykształcenia jestem informatykiem i pracuję w zawodzie, tak więc takie rzeczy jak ustawienie portu itp, to potrafię zrobić i jest to zawsze pierwsza rzecz którą sprawdzam jak mi coś się nie łączy.
2. Oczywiście, że patrzyłem i ustawiałem
3. Tak, uruchomiłem pod DOS-em i zmieniłem na fixed, tak jak jest to w różnych instrukcjach w necie. Zresztą połączenie jest raczej ok, bo np z silnikiem się łączy za pierwszym razem bez problemu.
4. Z południa śląska
Wiesz co generalnie z wykształcenia jestem informatykiem i pracuję w zawodzie, tak więc takie rzeczy jak ustawienie portu itp, to potrafię zrobić i jest to zawsze pierwsza rzecz którą sprawdzam jak mi coś się nie łączy.
Wymiana modułu komfortu
no to zaszalej i kup to co ci dałem z linka - nie jest drogo a warto
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Ok, to zaszaleje i kupię, ale powiedz mi co z tym moim can commanderem? Za commandera już zapłaciłem, więc chciałbym jakoś wyjaśnić dlaczego to nie działa.
Wymiana modułu komfortu
nie jestem alfa i omega - nie używam commandera bo po protu takowego nie posiadam. Jak czegoś nie robiłem to nie będę pisał cytując jakieś inne fora bo nie mam pewności czy piszą prawidłowo
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Dzięki, coś wymyślę z tym commanderem.
Kupiłem dziś zegary 1j0 920 846C, czyli immo 3. Co potrzebuję jeszcze dokupić do tego, żeby zamontować?
Manetkę kierownicy z przełącznikami prawą - wszystko jedno jaka?
Czujnik temp do zderzaka - jaki numer?
Zestaw przewodów 000 979 018
piny do manetki N90684505 oraz N10335807
Coś jeszcze mi jest potrzebne? Jak już grzebię i mam mieć full fis-a to chciałbym też pociągnąć przewody do radia (mam gamma V). Chyba, że nie trzeba ciągnąć i po canie się to dogada samo?
Kupiłem dziś zegary 1j0 920 846C, czyli immo 3. Co potrzebuję jeszcze dokupić do tego, żeby zamontować?
Manetkę kierownicy z przełącznikami prawą - wszystko jedno jaka?
Czujnik temp do zderzaka - jaki numer?
Zestaw przewodów 000 979 018
piny do manetki N90684505 oraz N10335807
Coś jeszcze mi jest potrzebne? Jak już grzebię i mam mieć full fis-a to chciałbym też pociągnąć przewody do radia (mam gamma V). Chyba, że nie trzeba ciągnąć i po canie się to dogada samo?
Wymiana modułu komfortu
do golfa z symbolem wycieraczki tylnej, do bory bez symbolu wycieraczki tylnejmosfet pisze:Manetkę kierownicy z przełącznikami prawą - wszystko jedno jaka?
allegro i poszukaj używkimosfet pisze:Czujnik temp do zderzaka
tam - musisz podciągnać 3 przewodymosfet pisze:Jak już grzebię i mam mieć full fis-a to chciałbym też pociągnąć przewody do radia (mam gamma V)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Kurde, człowieka by rozerwało.
Mam teraz kabel od Viakena taki jak mi poleciłeś. Niestety nie da się nadal odczytać wsadu do tego licznika. Generalnie widzę, że ten interfejs jest lepszy od porzedniego, bo w zasadzie łączy się za każdym razem, ale za każdym razem też jakiś błąd:
- TX Checksum error
- EPPROM area is blocked. Can't read eeprom.
- no ecu found
Ewentualnie czasem udaje się wg niego odczytać cały eeprom, ale nie wydaje mi się, że cały eeprom wypełniony przez "FC" jest poprawny. EEProm odczytuje przy zgaszonym silniku, mam wyłączone radio i wszystkie odbiorniki, więc raczej nie ma co zakłócać lini. Generalnie przy użyciu VAG-COM potrafię połączyć się z licznikiem, potrafię wykonać test licznika, odczytać i skasować błędy. Wszystko działa jak należy.
Do odczytu używam VAG EEprom reader w wersji 1.18 oraz 1.19. Program VDS znów nie widzi tego licznika i nie łączy się z komórką 17. Próbowałem obniżać prędkość transmisji. Włączać sterowanie przepływem itp. Próbowałem już w zasadzie wszystkiego. Najgorsze, że fizycznie nie mam jeszcze nowego licznika i nie mogę sprawdzić czy w ogóle mój komputer jest w stanie cokolwiek odczytać z jakiegokolwiek licznika.
Jedyne czego nie próbowałem to VAG Tacho, ale kurde bez przesady, że będę inwestował we wszystkie możliwe interfejsy. Zwłaszcza, że sąsiedzi mnie już za wariata mają bo przesiaduję z notebookiem na parkingu po kilka godzin dziennie w samochodzie...
Mam teraz kabel od Viakena taki jak mi poleciłeś. Niestety nie da się nadal odczytać wsadu do tego licznika. Generalnie widzę, że ten interfejs jest lepszy od porzedniego, bo w zasadzie łączy się za każdym razem, ale za każdym razem też jakiś błąd:
- TX Checksum error
- EPPROM area is blocked. Can't read eeprom.
- no ecu found
Ewentualnie czasem udaje się wg niego odczytać cały eeprom, ale nie wydaje mi się, że cały eeprom wypełniony przez "FC" jest poprawny. EEProm odczytuje przy zgaszonym silniku, mam wyłączone radio i wszystkie odbiorniki, więc raczej nie ma co zakłócać lini. Generalnie przy użyciu VAG-COM potrafię połączyć się z licznikiem, potrafię wykonać test licznika, odczytać i skasować błędy. Wszystko działa jak należy.
Do odczytu używam VAG EEprom reader w wersji 1.18 oraz 1.19. Program VDS znów nie widzi tego licznika i nie łączy się z komórką 17. Próbowałem obniżać prędkość transmisji. Włączać sterowanie przepływem itp. Próbowałem już w zasadzie wszystkiego. Najgorsze, że fizycznie nie mam jeszcze nowego licznika i nie mogę sprawdzić czy w ogóle mój komputer jest w stanie cokolwiek odczytać z jakiegokolwiek licznika.
Jedyne czego nie próbowałem to VAG Tacho, ale kurde bez przesady, że będę inwestował we wszystkie możliwe interfejsy. Zwłaszcza, że sąsiedzi mnie już za wariata mają bo przesiaduję z notebookiem na parkingu po kilka godzin dziennie w samochodzie...
Wymiana modułu komfortu
mosfet, jaki masz licznik. druga sprawa skontaktuj się ze mną przez gg - nie ma bata kabel viakena + vageepromer tylko jeden raz nie był w stanie ruszyć licznika (ktos coś w nim wczęsniej namieszał). Więc albo coś źle robisz albo twój laptop do
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Mam już fizycznie nowy licznik. Wszystko ok, bez problemu odczytałem wsad can commanderem do adresu 7F0. Widać przebieg, widać pin, numer vin poprzedniego pojazdu też. Mogę zmienić przebieg widoczny na liczniku. Generalnie wszystko działa. Robiłem to na notebooku z windowsem 7 i zwykłym can commanderze.
Problem dalej jest ze starym licznikiem. Numery sa na poprzedniej stronie. Na obudowie jest napisane że to MotoMeter. Próbowałem dziś jeszcze dość egzotycznego rozwiąznia. Mianowicie notebook z windowsem 7 i kkl na RS232 podłączony przez dobrej klasy przejściówkę. O dziwo udało mu się dogadać z licznikiem, ale kurde przestaje odczytywać wsad na komórce F0, o dziwo to co odczyta ma jakiś tam sens. Jednak pinu nadal nie znam. Próbowałem commanderem ponownie odczytać, tylko kurde przy przeszukiwaniu adresów, włączył mi się wygaszacz ekranu bo zbyt długo nie ruszałem kompa i się commander zawiesił na adresie 0x24fc. Zrobiło się już ciemno i zimno więc jeszcze raz nie próbowałem odczytywać, ale ponowną próbę chciałbym zacząć od właśnie tego access code jak powyżej, żeby nie marnować znów 30 minut na przeszukiwanie bezowocne. Chyba, że ten access code jest zmienny, to wtedy lipa, muszę zaczynać wszystko od nowa. Generalnie jestem dość wkurzony już na to.
To co zauważyłem na nowych licznikach, to normalnie ikonki się odpalają, po chwili gasną, zostaje kontrolka immo i napis immo activ na FIS poza tym po chwili mi się zapala kontrolka check coolant, read the manual. Czy po adaptacji to zniknie, czy zostanie?
Problem dalej jest ze starym licznikiem. Numery sa na poprzedniej stronie. Na obudowie jest napisane że to MotoMeter. Próbowałem dziś jeszcze dość egzotycznego rozwiąznia. Mianowicie notebook z windowsem 7 i kkl na RS232 podłączony przez dobrej klasy przejściówkę. O dziwo udało mu się dogadać z licznikiem, ale kurde przestaje odczytywać wsad na komórce F0, o dziwo to co odczyta ma jakiś tam sens. Jednak pinu nadal nie znam. Próbowałem commanderem ponownie odczytać, tylko kurde przy przeszukiwaniu adresów, włączył mi się wygaszacz ekranu bo zbyt długo nie ruszałem kompa i się commander zawiesił na adresie 0x24fc. Zrobiło się już ciemno i zimno więc jeszcze raz nie próbowałem odczytywać, ale ponowną próbę chciałbym zacząć od właśnie tego access code jak powyżej, żeby nie marnować znów 30 minut na przeszukiwanie bezowocne. Chyba, że ten access code jest zmienny, to wtedy lipa, muszę zaczynać wszystko od nowa. Generalnie jestem dość wkurzony już na to.
To co zauważyłem na nowych licznikach, to normalnie ikonki się odpalają, po chwili gasną, zostaje kontrolka immo i napis immo activ na FIS poza tym po chwili mi się zapala kontrolka check coolant, read the manual. Czy po adaptacji to zniknie, czy zostanie?
Wymiana modułu komfortu
nie znam nikogo kto na przejściówkach usb/rs odczytał eprom.
Tak samo nie znam nikogo kto pod dosem zrobił coś na przejściówce usb/rs
win7 + commander nie wiem czy prawidłowo działa a zabawa w epromie czymś wadliwym to już ryzyko.
Tak samo nie znam nikogo kto pod dosem zrobił coś na przejściówce usb/rs
win7 + commander nie wiem czy prawidłowo działa a zabawa w epromie czymś wadliwym to już ryzyko.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Przełożyłem dziś ten licznik na full fis. Napiszę na przyszłość jak to zrobić.
Ja miałem oryginalnie w aucie immo 2 1j0 920 805G i zmieniałem na immo 3 1j0 920 846C. grg474, podpowiedział mi, że przy zmianie immo 2 na immo 3 stary wsad jest mi niepotrzeby, tak więc stary licznik można olać.
1. Wkładamy nowy licznik
2. Can Commanderem odczytujemy wsad, interesuje nas oczywiście PIN
3. We wsadzie w adresie D2 - E2 wpisujemy numer vin naszego pojazdu
4. Wgrywamy przerobiony wsad do licznika comanderem i ustawiamy przebieg
5. Włączamy VAG-COM-a i włączamy 17 - instruments
6. Klikamy na login i wpisujemy pin z nowego licznika poprzedzony zerem
7. Wybieramy adaptation - kanał 00 klikamy na test i save
8. Ponowne uruchomienie zapłonu, ponownie włączamy vaga na intruments i logujemy się jak wcześniej
9. Kanał 21, wpisujemy liczbę kluczyków, test, save i wkładamy po kolei kluczyki odpalając samochód ostatnim
To tyle jeżeli chodzi o uruchomienie samochodu. Nadal musimy zrobić kodowanie licznika. Wchodzimy w 17 instrument - logujemy się jak poprzednio - wchodzimy w recode i wpisujemy kodowanie wg schematu:
Po tej operacji można już jeździć i testować czy dobrze wskazuje temperaturę, paliwo, prędkość.
Temat rozpocząłem od wymiany modułu komfortu, ale jakoś tak się napaliłem na licznik. Tak więc moduł komfortu odkładam na przyszły miesiąc i jeszcze pewnie tu wrócę.
Ja miałem oryginalnie w aucie immo 2 1j0 920 805G i zmieniałem na immo 3 1j0 920 846C. grg474, podpowiedział mi, że przy zmianie immo 2 na immo 3 stary wsad jest mi niepotrzeby, tak więc stary licznik można olać.
1. Wkładamy nowy licznik
2. Can Commanderem odczytujemy wsad, interesuje nas oczywiście PIN
3. We wsadzie w adresie D2 - E2 wpisujemy numer vin naszego pojazdu
4. Wgrywamy przerobiony wsad do licznika comanderem i ustawiamy przebieg
5. Włączamy VAG-COM-a i włączamy 17 - instruments
6. Klikamy na login i wpisujemy pin z nowego licznika poprzedzony zerem
7. Wybieramy adaptation - kanał 00 klikamy na test i save
8. Ponowne uruchomienie zapłonu, ponownie włączamy vaga na intruments i logujemy się jak wcześniej
9. Kanał 21, wpisujemy liczbę kluczyków, test, save i wkładamy po kolei kluczyki odpalając samochód ostatnim
To tyle jeżeli chodzi o uruchomienie samochodu. Nadal musimy zrobić kodowanie licznika. Wchodzimy w 17 instrument - logujemy się jak poprzednio - wchodzimy w recode i wpisujemy kodowanie wg schematu:
Kod: Zaznacz cały
??xxx: Wyposarzenie dodatkowe
+00 - keine extra Optionen
+01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych aktywnych
+02 - Aktywny ostrzeżenie pasa bezpieczeństwa
+04 – poziom płynu w zbiorniczku spryskiwaczy
+16 - Navigation aktiv
xx?xx: Kraj
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)
xxx?x: Typ silnika(od 09/2000)
4 - 4-Cylinder
5 - 5-Cylinder
6 - 6-Cylinder
xxx?x: Wskazania serwisowe (ab 09/2000)
0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)
1 - LONG LIFE (QG1)
2 - Stałe z czujnikiem poziomu oleju (QG2)
3 - (USA,Kanada)
xxxx?: Typ silnika (bis 07/1999)
0 - Diesel (TDI)
2 - Benziner
xxxx?: Liczba "k" prędkość (ab 08/1999)
3 - 4134 - 6 Cylinder
5 - 4182 - Wszystkie inne
6 - 4128 - 8-Cylinder W8
Temat rozpocząłem od wymiany modułu komfortu, ale jakoś tak się napaliłem na licznik. Tak więc moduł komfortu odkładam na przyszły miesiąc i jeszcze pewnie tu wrócę.
Re: Wymiana modułu komfortu
Cześć,
podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Posiadam kabelek od viakkena:
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
chciałbym odczytać pin immo. Używając programu vag commander zczytuje mi jedynie 3 linijki wsadu natomiast przy użyciu vag eeprom programmer (1.18 i 1.19) pojawiają mi się komunikaty jak u kolegi mosfet tj. "EPPROM area is blocked. Can't read eeprom.". Czy komuś z Was udało się rozwiązać problem? Będę wdzięczny za wszelkie informacje mogące przybliżyć mnie do rozwiązania problemu.
podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Posiadam kabelek od viakkena:
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
chciałbym odczytać pin immo. Używając programu vag commander zczytuje mi jedynie 3 linijki wsadu natomiast przy użyciu vag eeprom programmer (1.18 i 1.19) pojawiają mi się komunikaty jak u kolegi mosfet tj. "EPPROM area is blocked. Can't read eeprom.". Czy komuś z Was udało się rozwiązać problem? Będę wdzięczny za wszelkie informacje mogące przybliżyć mnie do rozwiązania problemu.
Wymiana modułu komfortu
Tym kablem na pewno nie odczytasz pinu immo. Minimalna wersja to porządny kabel KKL, ale na port RS232, a nie USB. Pewniejszymi sposobami na odczyt jest w sumie posiadanie VAG Commandera lub VAG Tacho.
Wymiana modułu komfortu
dzięki za odpowiedź
mam możliwość pożyczenia od znajomego klona vcds:
http://www.e-service.info.pl/VAG002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy jest sens próbować tym interfejsem czy od razu szukać na sieci kabli typu vag tacho lub vag commander? Niestety nie widzę w ofercie viakkena nic czym mogę zabrać się za odczyt pinu. Możesz coś polecić?
mam możliwość pożyczenia od znajomego klona vcds:
http://www.e-service.info.pl/VAG002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy jest sens próbować tym interfejsem czy od razu szukać na sieci kabli typu vag tacho lub vag commander? Niestety nie widzę w ofercie viakkena nic czym mogę zabrać się za odczyt pinu. Możesz coś polecić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości