Naprawa centralki, dopisanie kluczyka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Naprawa centralki, dopisanie kluczyka

Post autor: -pawlo111 » pn sie 26, 2013 20:08

Ogólnie to rozchodzi się o audi a3 model 98.

Mam tylko 1 kluczyk do niej to pierwsza sprawa a druga to że nie mam wkładki zamka od kierowcy, od pasażera i tylna uszkodzona - próba włamania.

Centralka działa - zamyka się od środka wszystko OK ale ostatnio padła bat. w pilocie i teraz trzeba go ponownie dopisać - i jest problem bo potrzeba 2 kluczyk i sprawną wkładkę drzwi :D

dokupić idzie - ceny 150- i wyżej za wkładkę z kluczykiem.

Są na allegro fajne uniwersalne centralki z 2 pilotami - pod pneumatykę też niby.

Może ktoś przeprowadzał taką operację już? bądź dozbrajał np: audi a4 z fabrycznym c.zamkiem na kluczyk w taka centralkę na piloty.
Chodzi mi o to czy to jest wykonalne? żeby nie wywalić kasy w błoto.
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2014 12:23 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilotami.

Post autor: grg474 » pn sie 26, 2013 20:10

-pawlo111 pisze:Ogólnie to rozchodzi się o audi a3 model 98.
czyli centralny zamek pneumatyczny jak w golfie 3 - czyli zadziała jak w mk3


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Odp: zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilota

Post autor: cinek2004 » pn sie 26, 2013 20:11

A nie można dopisać kluczyka kompem?



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilotami.

Post autor: -pawlo111 » pn sie 26, 2013 20:24

grg474 pisze:czyli centralny zamek pneumatyczny jak w golfie 3 - czyli zadziała jak w mk3
podobnie :grin: no ja już trochę poszperałem jeszcze po necie i dać się powinno.
cinek2004 pisze:A nie można dopisać kluczyka kompem?
da się - potrzebna jest do tego jeszcze sprawna wkładka z kluczykiem w drzwiach :crazy: a ja tego nie mam.
1 kluczyk ori w stacyjce a 2 w drzwiach i jest kombinacja z przekręcaniem itp. Inaczej się nie da.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilotami.

Post autor: grg474 » pn sie 26, 2013 20:29

-pawlo111 pisze:potrzebna jest do tego jeszcze sprawna wkładka z kluczykiem w drzwiach :crazy: a ja tego nie mam.
wyjąć zamek i zastąpić wkładkę (tj wiosełko) śrubokretem


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Odp: zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilota

Post autor: cinek2004 » pn sie 26, 2013 21:08

A VAGiem nie ma możliwości dodać pilota w tym roczniku?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilotami.

Post autor: Qto » pn sie 26, 2013 21:29

dołożenie takiej centralki to nie problem...kupując dostajesz schemat podłączenia, czegoś nie będziesz wiedział to wyszperasz na necie albo dopytasz tutaj
...ale moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest ratowanie tego pilota co masz - tak jak Kolega grg474 pisze, drugi kluczyk, po wyciągnięciu wkładki (czy też zaślepki - w zależności co tam masz), śrubokręt będzie skutecznie udawał drugi kluczyk :bigok:



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilotami.

Post autor: -pawlo111 » pn sie 26, 2013 23:02

chłopaki nie mam nawet zaślepki od kierowcy - nic - ktoś wydarł tak że nie mam nawet czym obracać.

Ale mogę odkręcić zamek - wyjąć na zewnątrz i podpiąć na zewnątrz wtyczkę i wąż podciśnieniowy tak żebym miał dostęp do zamka - tylko czy jest opcja z poziomu zamka?
z tego co widzę to jest tam jedno wolne cięgiełko - pewnie od wkładki było - otwieranie/zamykanie. Gdybym nim przełączał w pozycję zamknij otwórz ?


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

zmiana org. centralki zamka na uniwersalną z pilotami.

Post autor: -pawlo111 » czw maja 29, 2014 12:21

Jest ciekawa możliwość aktywowania kluczyka nawet jeśli posiadamy tylko 1 kluczyk i możemy nie mieć nawet drzwi po bokach ani żadnych kabli. Pomysł przyszedł niespodziewanie przy montażu nowego uniwersalnego zamka który ostatecznie okazał się niepotrzebny.

Do rzeczy.

W audi A3 a pewnie i w A4 pod plastikiem koło progu - dokładnie ten plastik koło wajchy otwierania maski trzeba zdjąć i tam idą kostki - od centralnego też.

Trzeba próbówką sobie wtyknąć w odpowiednią dziurkę (ja patrzyłem na schemat podłączania nowej centralki po kolorach kabli) i jak na schemacie kabel np: brązowy był otwórz to w gniazdo koło niego wtykamy szpikulec i auto się otwiera :D i identycznie z zamykaniem - wtykamy szpikulec obok kabla który zamyka i auto nam się zamyka.

Jak mamy takie coś to nic nie stoi na przeszkodzie aby pilot aktywować. Włączamy stacyjkę. Jedna osoba wtyka z gniazdo otwórz a druga osoba w tym samym czasie naciska na pilocie guzik otwórz i tak samo z zamykaniem i mamy pilota sprawnego. :smoke:


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości