Witam.
Posiadam Golfa MK2 1.6D i chciałbym zamontować w nim obrotomierz. Kupiłem sobie takowy i z tyłu była instrukcja z której wynika, że jest to obrotomierz pod czujnik wału, bo mam dołączony magnez, czujnik itp.
Czy taki obrotomierz można podłączyć tylko tą metodą, czy pod zacisk W również?
Wydawało mi się że tak. Jakiś kabelek z alternatora mi wisiał i wychodził z dziury przy której pisze W, więc uznałem, że ktoś to wyjście dolutował. Jednak gdy podłączyłem obrotomierz pod ten kabelek wskazówka maksymalnie się wychyliła i tak została (dopóki nie wył silnika), więc spróbowałem podłączyć pod ten czujnik, przykleiłem ten magnesik do ramienia wiatraka alternatora, włączyłem silnik i jak dawałem czujnik do tego magnesu, to wskazówka też wychylała się na max., jak zabierałem to na "0" i nie wiem? Dodam, że jak wył silnik to magnez zniknął, więc nie wiem, czy on gdzieś w kosmos poleciał czy co (tak samo nie mam pewności, czy jak dostawiałem czujnik, to magnez jeszcze był, czy odrazu poleciał) i teraz nie mam pojęcia, czy obrotomierz ma zwarcie, czy jeśli można go podłączyć 2 metodami? Żle zrobione? Nie wiem co robić? Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
P.S. wiem że najlepiej kupić cały licznik i wgl, ale do diesla nie jest to łątwe a ten sie trafił.
dołączam zdięcia owego obrotomierza:
http://imageshack.us/photo/my-images/687/z3s4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/593/3n5q.jpg/
Obrotomierz - Diesel - Problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Obrotomierz - Diesel - Problem
Najprosciej było by Ci kupić oryginalny licznik z obrotkiem podejrzewam że koszty podobnejak kupno obrotka uniwersalnego.
Obrotomierz - Diesel - Problem
Wyhylił się z bardzo prostego powodu. Dostaje sygnał jakby obroty były na max. Zachowuje się poprawnie.
Nie da rady, musisz mieć obrotomierz do diesla.
To jest kwestia ilości sygnałów na obrót wału korbowego. Inaczej jest w benzynie, inaczej w dieslu.
Nie da rady, musisz mieć obrotomierz do diesla.
To jest kwestia ilości sygnałów na obrót wału korbowego. Inaczej jest w benzynie, inaczej w dieslu.
Obrotomierz - Diesel - Problem
Znaczy to jest obrotomierz normalnie do diesla tylko sposób podłączenia ma przez ten czujnik...wolałbym go podpiąć pod W...tylko czy da się jakoś przerobić ten obrotomierz? Nie wiem jak to wygląda z tymi impulsami....impulsy brane z czujnika wału a impulsy brane z W są zupełnie inne? Czy można jakoś to przerobić?
Obrotomierz - Diesel - Problem
Nie wiem czy ten obrotomierz ma możliwości regulacyjne do innego sygnału. Ogólnie raczej ciężki temat aby działał na W.
Inna jest ilość impulsów w przypadku wyjścia W alternatora. Nie podam Ci dokładnie jaki sygnał idzie z W ale właśnie tak się to kończy podpięcie obrotomierza od benzyny, że wali od razu obroty na max.
Jakiej firmy jest ten obrotomierz?
Dodatkowy czujnik musisz umieścić na kole pasowym wału. Koła pasowe wału i alternatora kręcą się z różną prędkością.
Inna jest ilość impulsów w przypadku wyjścia W alternatora. Nie podam Ci dokładnie jaki sygnał idzie z W ale właśnie tak się to kończy podpięcie obrotomierza od benzyny, że wali od razu obroty na max.
Jakiej firmy jest ten obrotomierz?
Dodatkowy czujnik musisz umieścić na kole pasowym wału. Koła pasowe wału i alternatora kręcą się z różną prędkością.
Obrotomierz - Diesel - Problem
Nie pamiętam nazwy..wiem tylko ze polskiej produkcji jakiś. Dziwne w takim bądź razie że leci wskazówka an maxa jak normalnie pisze że "Obrotomierz 4 kolory podświetlenia, Diesel", jakoś tak. Miałem nadzieje że czujnik zliczający obroty wału za pomocą magnesu podaje obrotomierzowi takie same impulsy jak wyj W.
W sumie to wyjście W daje nap koło 7V i z tego idą impulsy a czujnik zlicza obroty wału więc trochę podobieństwa nie widzę ; /...ale skoro pod wyj W idzie an maxa to może wystarczy nap zmniejszyć? Ten magnes dzieś poleciał w kosmos...a tera kupować jakiś magnes, umieszczać gdzieś ten czujnik itp....wiem że tu nasuwa się rada "to po kiego brałeś taki pod czujnik"...poprostu mi się trafił więc super by było go jakoś podłączyć bo takto fajnie wygląda.
Chyba że wejście W jest źle zrobione i daje 12V. Nie było okazji zmierzyć bo nie maiłem dostępu do voltomeirza. jak zmierze to napisze
EDIT
Obrotomierz już działa. znalazłem zwykły magnez...rozwaliłem go...kawałek przykleiłem do koła i chodzi co prawda chyba przekłamuje o 500 bo na wolnych mam 1400..a przy np 90km/h 3.5...podejrzewam że to przez to, że magnez i czujnik dałem na to średnie koło pasowe a nie an to największe. Ale idzie się przyzwyczaić
W sumie to wyjście W daje nap koło 7V i z tego idą impulsy a czujnik zlicza obroty wału więc trochę podobieństwa nie widzę ; /...ale skoro pod wyj W idzie an maxa to może wystarczy nap zmniejszyć? Ten magnes dzieś poleciał w kosmos...a tera kupować jakiś magnes, umieszczać gdzieś ten czujnik itp....wiem że tu nasuwa się rada "to po kiego brałeś taki pod czujnik"...poprostu mi się trafił więc super by było go jakoś podłączyć bo takto fajnie wygląda.
Chyba że wejście W jest źle zrobione i daje 12V. Nie było okazji zmierzyć bo nie maiłem dostępu do voltomeirza. jak zmierze to napisze
EDIT
Obrotomierz już działa. znalazłem zwykły magnez...rozwaliłem go...kawałek przykleiłem do koła i chodzi co prawda chyba przekłamuje o 500 bo na wolnych mam 1400..a przy np 90km/h 3.5...podejrzewam że to przez to, że magnez i czujnik dałem na to średnie koło pasowe a nie an to największe. Ale idzie się przyzwyczaić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości