Wtrysk Mechaniczny na Elektroniczny, niskobudżetowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Wtrysk Mechaniczny na Elektroniczny, niskobudżetowy
Witam serdecznie.
Mam zamiar wsadzić silnik 2E do Audi które było na wtrysku mechanicznym z wiadomych przyczyn. Mam całą instalację elektryczną z seata, lecz chciał bym to zrobić inaczej, najlepiej z pominięciem skrzynki bezpieczników. Gdzie i co podpiąć do każdego pinu we wtyczce do komputera aby zrobić to z pominięciem skrzynki bezpieczników?
Proszę o pomoc.
Mam zamiar wsadzić silnik 2E do Audi które było na wtrysku mechanicznym z wiadomych przyczyn. Mam całą instalację elektryczną z seata, lecz chciał bym to zrobić inaczej, najlepiej z pominięciem skrzynki bezpieczników. Gdzie i co podpiąć do każdego pinu we wtyczce do komputera aby zrobić to z pominięciem skrzynki bezpieczników?
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony pt sie 02, 2013 22:16 przez sgrodnicki, łącznie zmieniany 1 raz.
Instalacja silnika 2E
Na Twoim miejscu bym sprawdził ,czy silnik 2E ma otwory na łapy żeby zamontować go wzdłużnie . Bo znając życie nie będzie pasować .
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Instalacja silnika 2E
Jeśli chodzi o aspekty mechaniczne, niema co się martwić wszystko sprawdziłem będzie pasować, jedynie zastanawia mnie elektryka(jak już skończę, to się pochwalę). Rozłożyłem, całą wiązkę, i wyeliminowałem wszystkie rzeczy takie jak niektóre czujniki czy też światła, wycieraczki itp. Zostały mi tylko rzeczy, które podłączone są do kompa, lecz jest kilka kabelków, które nadal idą do skrzynki bezpieczników.
Instalacja silnika 2E
Kolektor ssący do zmiany ,kolektor wydechowy tez ,podstawa filtra oleju również . Elektryka to pryszcz .
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Instalacja silnika 2E
No dobra Koledzy, kwestia mechaniczna już skończona została elektryka, wiązka wyciągnięta od Seata Toledo 2.0 2E 1993r, komputer też. Tak więc wszystkie czujniki kostki itp. do podzespołów połączone, zostało mi kilka kabli, które szły do skrzynki bezpieczników i tu proszę pomoc, a zostały mi:
F/05 : zielono-czerwony --> Pin 27 zapłon 2 30Hz jałowy
G2/04 : czarny
G1/03 : żółto-niebieski -->Pin 7 Przekaźnik pompy
G1/04 : czarny
G1/05 : brązowy --> Masa
G1/07 : biało-czarny --> Pin36 + stacyjka
G1/08 : czerwono-biały - Idzie do sondy Lambda
G1/10 : żółto-czarny --> Pin38 + głównego przekaźnika
G1/12 : czerwono-czarny --> Pin 3 wtrysk rozruchowy
Z1 : czerwony kabel z żółtą wtyczką, który idzie z wtyczki wtrysku
ECU Digifant 38 Pin
Proszę o pomoc w odgadnięciu co mam z tymi kablami zrobić i jakiś schemat dla tego ECU, stawiam Piwo za pomoc:)
To co odnalazłem dodałem.
F/05 : zielono-czerwony --> Pin 27 zapłon 2 30Hz jałowy
G2/04 : czarny
G1/03 : żółto-niebieski -->Pin 7 Przekaźnik pompy
G1/04 : czarny
G1/05 : brązowy --> Masa
G1/07 : biało-czarny --> Pin36 + stacyjka
G1/08 : czerwono-biały - Idzie do sondy Lambda
G1/10 : żółto-czarny --> Pin38 + głównego przekaźnika
G1/12 : czerwono-czarny --> Pin 3 wtrysk rozruchowy
Z1 : czerwony kabel z żółtą wtyczką, który idzie z wtyczki wtrysku
ECU Digifant 38 Pin
Proszę o pomoc w odgadnięciu co mam z tymi kablami zrobić i jakiś schemat dla tego ECU, stawiam Piwo za pomoc:)
To co odnalazłem dodałem.
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Instalacja silnika 2E
więc tak:
G2/04 - do plusa po stacyjce
G1/03 - sygnał (masowy) z ECU uruchamiający przekaźnik pompę paliwa czyli tak jak piszesz do przekaźnika pompy
G1/04 - do plusa po stacyjce
G1/05 - tak jak mówisz masa
G1/07 - dokładniej jest to plus podawany przez przekaźnik od ECU (30 lub 32) no ale możesz to podpiąć pod plus po stacyjce
G1/08 - plus idący do sondy lambda, podepnij z plusem od pompy paliwa (żeby był tam wtedy kiedy pompa pracuje)
G1/10 - plus po stacyjce
G1/12 - schemat mi mówi że to sygnał dla obrotomierza ale może w 2E jest on od tego wtrysku, tu już musisz popróbować.
Z1 - do stałego plusa
G2/04 - do plusa po stacyjce
G1/03 - sygnał (masowy) z ECU uruchamiający przekaźnik pompę paliwa czyli tak jak piszesz do przekaźnika pompy
G1/04 - do plusa po stacyjce
G1/05 - tak jak mówisz masa
G1/07 - dokładniej jest to plus podawany przez przekaźnik od ECU (30 lub 32) no ale możesz to podpiąć pod plus po stacyjce
G1/08 - plus idący do sondy lambda, podepnij z plusem od pompy paliwa (żeby był tam wtedy kiedy pompa pracuje)
G1/10 - plus po stacyjce
G1/12 - schemat mi mówi że to sygnał dla obrotomierza ale może w 2E jest on od tego wtrysku, tu już musisz popróbować.
Z1 - do stałego plusa
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Instalacja silnika 2E
najpewniej pod stacyjkę w pozycji "rozruch" (na schemacie podane jest: Starter Power, czyli plus podawany ze stacyjki na rozrusznik)
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Instalacja silnika 2E
Jeszcze większe dzięki Ci, teraz już chyba to wszystko, jak tylko skończę to dam znać co i jak:)
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Instalacja silnika 2E
Pomógł x3:) No i powiem szczerze, że dzięki Ci udało mi się już odpalić Audika, ale jutro jadę zakupić trochę przewodów do benzyny, opaski, itp. i zrobię to już na stałe:) A efekt pokażę, jak narazie koszt przeróbki to ok. 300zł:) No i Kolego klintonMK2, jak byś miał chęć przyjechać kiedyś nad Pojezierze Iławskie to daj znać
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Wtrysk Mechaniczny na Elektroniczny, niskobudżetowy
Oto wiekopomna chwila, przerobiłem mechaniczny wtrysk na elektroniczny ponosząc minimalne koszty, i całkiem nie wielki wkład pracy:) początkowo miałem wstawić całego 2E, lecz po mojej i szwagra decyzji wymieniliśmy tylko, kolektor dolotowy na ten z 2E, dzięki czemu nie przerabialiśmy problemu z wtryskami czy też ustawieniem komputera, trochę obawialiśmy się że maska będzie miała problem się zamknąć, lecz bezpodstawnie, zamyka się dobrze.Wiec został nam jeden problem natury mechanicznej, a dokładniej rura dolotowa, lecz udało mi się po lekkim lifcie założyć tą, od 2E, w planue mam zamiar kupić dwa kolanka i kawałek prostej rury i będzie o wiele pewniej, lecz tak jak teraz, tak jak przestawia to zdjęcie, samochód jeździ dobrze, i na benzynie i na gazie. W końcu samochód pali "od strzała", ma moc, i nie strach jechać dalej. Całą instalację zostawiliśmy w spokoju, odłączyłem jedynie cewkę, czujnik ssania, i osprzęt mechanicznego wtrysku. Jedyny problem na tą chwilę, to niedziałający obrotomierz, i świecąca kontrolka oleju, lecz myślę że na przyszły tydzień to naprawię:)
To co użyłem do przeróbki:
kolektor dolotowy z 2E
listwa wtryskowa z 2E
Instalacja i komputer z 2E
Cewka z 2E
1,5m przewodu paliwowego
4 opaski na rury paliwowe
2 rolki taśmy tekstylnej
kilka przewodów do przedłużenia niektórych wtyczek, kilka konektorków, rurka termokurczliwa
i kilka pierdółek z garażu
to chyba wszystko.
P.S Czas, w którym zrobiliśmy to na spokojnie, w miedzy czasie żniwując to 5 dni:) jak narazie także nie podłączyliśmy sondy, bo nie było czasu tłumika zdjąć. P razie pytań chętnie pomogę:)
To co użyłem do przeróbki:
kolektor dolotowy z 2E
listwa wtryskowa z 2E
Instalacja i komputer z 2E
Cewka z 2E
1,5m przewodu paliwowego
4 opaski na rury paliwowe
2 rolki taśmy tekstylnej
kilka przewodów do przedłużenia niektórych wtyczek, kilka konektorków, rurka termokurczliwa
i kilka pierdółek z garażu
to chyba wszystko.
P.S Czas, w którym zrobiliśmy to na spokojnie, w miedzy czasie żniwując to 5 dni:) jak narazie także nie podłączyliśmy sondy, bo nie było czasu tłumika zdjąć. P razie pytań chętnie pomogę:)
Wtrysk Mechaniczny na Elektroniczny, niskobudżetowy
Silnik 2E nie pasuje na łapy wzdłużnie i to cie uratowało , ze nie ruszałeś silnika .
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wtrysk Mechaniczny na Elektroniczny, niskobudżetowy
14. pkt regulaminuklintonMK2 pisze:jak zadziała to kliknij "pomógł"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości