Od jakiegoś czasu zauważyłem, że drastycznie wzrosło mi spalanie, ostatnio osiągnęło 10.6L/100km. Wcześniej było około 8L/100km. Oprócz tego silnik nie pracuje równo, na wolnych dosyć nim trzęsie. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale zauważyłem, że teraz jak puszczę gaz i np. ma dwójce jadę po równym, to auto nie idzie płynnie, tylko szarpie. Wcześnie takie rzeczy nie miały miejsca. Moje podejrzenie padło na sondę lambda i chciałem ją jakoś sprawdzić. Czy jest możliwość zrobienia tego w domowych warunkach czy trzeba jechać na komputer? Jeżeli macie inne sugestie co do tych objawów, to proszę o radę.
Jeszcze jedna rzecz, którą dziś zauważyłem, to obroty wzrosły przy rozgrzanym silniku do ok. 1000, wcześniej na ciepłym było 800.
Dziś zmierzyłem miernikiem napięcie na sondzie, mieści się w przedziale 0,2V-0,8V i zmienia się w zależności ile gazu wcisnę.
Duże spalanie i nierówna praca silnika 1.8GT Special 90KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- malinex2
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: ndz cze 10, 2012 22:44
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł, Frankfurt A M
Duże spalanie i nierówna praca silnika 1.8GT Special 90KM
Czyli sonda hula odczep kabel od sondy i zobacz jak na trybie serwisowym sie zachowuje . U mnie jest non stop problem z obrotami bo mam uszkodzona przepustnice a dokladnie ten elektroniczny nastawnik . U Ciebie tego nie ma bo masz zapewne Mono wstrysk wiec szukaj problemu w lewym powietrzu albo moze ktorys wezyk od podcisnienia Ci spadl co jest czestym problemem . Jak nie to to szukal bym w zaplonie czyli podstawa sprawdzic czy iskra nie hula pod maska po calej komorze itp . Moze warto tez bylo zajrzec do swiec ?
Kupie kompletny pakiet GTI do golfa mk5 oraz znaczki GTD z golfa Mk6/ mk7 PW
Duże spalanie i nierówna praca silnika 1.8GT Special 90KM
rekin01, gt special więc zapewne masz silnik o oznaczeniu abs. Sonda mogła się przepalić, odepnij ją ale pamiętaj o zaizolowaniu końcówek od kabla tzw wtyki, jeśli tego nie zrobisz po 2 miesiącach zaczną się kłopoty. Sondy nie potrzebujesz wcale, nie będzie tylko spełniał starych norm emisji spalin, które nie są Ci w PL potrzebne, a spełniał je będzie tylko przy sprawnym kacie... Będzie minimalnie szybszy i mniej będzie palił. Ale jak obroty nie spadają wina może być w silniku krokowym. wyczyść go dokładnie. Było już wiele o tym na forum poszukaj krokowiec abs lub RP bo to bliźniacze silniki. popatrz jeszcze na kable do krokowca, lubią się przecierać.
to jest właśnie silnik krokowy w ABS-ie.malinex2 pisze: bo mam uszkodzona przepustnice a dokladnie ten elektroniczny nastawnik
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588
Duże spalanie i nierówna praca silnika 1.8GT Special 90KM
szalejąca iskra pod maską nie będzie powodowała wzrostu obrotów do 1000, raczej spadki w przedziale do 500rpm, i przerywanie/szarpanie... Ale okablowanie, świece palec i rozdzielacz oraz cewkę zawsze warto sprawdzić, zwłaszcza, że to chwilka i wszystko masz na wierzchu.malinex2 pisze: sprawdzic czy iskra nie hula pod maska po calej komorze itp . Moze warto tez bylo zajrzec do swiec ?
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588
Duże spalanie i nierówna praca silnika 1.8GT Special 90KM
te silniki lubią też szaleć przy padniętym czujniku temperatury, auto wtedy chodzi cały czas jakby na ssaniu, może to być powodem, pali więcej i nie ma mocy... u kolegi w mk3 2e było kiedyś podobnie, warto to sprawdzić..
[img]http://img217.imageshack.us/img217/3116/tdihi9gy3.jpg[/img] [img]http://img232.imageshack.us/img232/5782/eatsleepvwdp1.gif[/img]
[img]http://img176.imageshack.us/img176/4189/rosperpr9.jpg[/img]
Lubię jak kolumbryna po asfalcie płynie.. nie spodziewałbym się, że to kiedyś minie....
[img]http://img176.imageshack.us/img176/4189/rosperpr9.jpg[/img]
Lubię jak kolumbryna po asfalcie płynie.. nie spodziewałbym się, że to kiedyś minie....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości