Problem z temperaturą i wentylatorem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

młody22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:00

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: młody22 » pt lip 19, 2013 17:54

Witam, założyłem ten temat, bo zależy mi na szybkiej odpowiedzi (wiem, że podobne istnieją). Posiadam Golf 4 Tdi 1.9 2002 rok z klimatronikiem, od kilku dni widzę, że strasznie skacze mi temperatura na zegarze, to 70 to 0 za chwile 80 i tak ciągle, wczoraj to już przebiło wszystko, na dworze 24 stopnie, trasa 200 km a on nawet nie drgnął ... a znowu w drodze powrotnej nagrzał się do ok. 90 i trzymał cała trasę (czyli wszystko ok). Poczytałem trochę w necie i docisnąłem tą kostkę 4 pinową,ale nie czyściłem jej, no i dzisiaj z czystej ciekawości przejechałem się z 10 km, podskoczył do 60 stopni, przyśpieszyłem do 90km/h to zmalał na chwilkę do umownego 0 na liczniku i za chwilę podskoczył do ok. 85 stopni i już trzymał do końca mojej podróży, nie wiem co o tym sądzić ... jutro jadę w mała trasę ok 150 km to jeszcze zobaczę jak będzie sie sprawowało i napiszę tutaj :? Podejrzewacie, że to czujnik temperatury?
Druga sprawa to ten wentylator duży, posiadam tego golfika rok a jeszcze nie widziałem żeby pracował ... temperatura nigdy nie przekraczała na zegarze 90 stopni (nie wiem może ma to jakiś wpływ), ten mniejszy śmiga aż miło, dodam że klima i ogrzewanie działaja super i sprawnie( steruję raczej ręcznie i nie bardzo korzystam z klimatronica)/ No i teraz moje pytanie czy to normalne ? Czy ja po prostu schizuję ? :los2:

Ps. bardzo proszę o odpowiedź, a admina o nie zjechanie mnie i jeśli to koniecznie przeniesienie tematu do odpowiedniego działu - Sorry ! :pub:



florek350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 26, 2013 14:26

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: florek350 » pt lip 19, 2013 19:35

Cześć, miałem podobnie, prawdopodobnie czujnik temperatury lub termostat, polecam sprawdzić VAGiem wtedy powinien wyskoczyć błąd czujnika temperatury jeśli będzie walnięty. Obie rzeczy nie są zbyt drogie wiec jak auto ma spory przebieg to lepiej wymienić. Gdybyś wymieniał czujnik bądź ten termostat radzę wymienić oringi uszczelniające te dwie rzeczy, kosztują grosze a kłopotu zaoszczędzą.



młody22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:00

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: młody22 » pt lip 19, 2013 19:41

Dzięki, a co powiesz na ten wentylator ?



florek350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 26, 2013 14:26

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: florek350 » pt lip 19, 2013 19:49

Ja wymieniałem wentylator bo był spalony, ale mnie również rzadko się włącza, diesla nie przegrzejesz za szybko musiałbyś nieźle go piłować, jeśli włączysz kilme to powinny oba wentylatory działać, wiec jeśli działa to ok, jeśli temp nie osiąga skrajnej temp. na czerwonym polu to nie ma się czym przejmować, powinno być przez cały czas 90 stopni



młody22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:00

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: młody22 » pt lip 19, 2013 19:52

Nie przekracza nigdy 90 stopni, klima chodzi, ale jakoś nie zauważyłem pracy większego wentylatora



florek350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 26, 2013 14:26

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: florek350 » pt lip 19, 2013 20:03

wiec może być spalony, można go sprawdzić na "krótko" odpinając wtyczkę i podpiąć bezpośrednio do akumulatora, jeśli nie będzie chodzić to do wymiany. A i jest taka sprawa że jak duży wentylator nie chodzi przy klimie to nie schładza czynnika, który (ten czynnik) osiąga za dużą temperaturę przez co jego ciśnienie rośnie i będzie go wywalać przez zawór bezpieczeństwa i po pewnym czasie klima przestanie działać. no wiadomo w trasie przepływające powietrze da rade schłodzić czynnik klimy, ale jak będziesz stał w korkach to lipa. Powiem Ci, że przechodziłem to jakiś miesiąc temu, wymieniłem wentylator i super jest.



młody22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:00

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: młody22 » pt lip 19, 2013 20:07

Łatwo dostępna jest ta wtyczka ? No i przyszłościowe pytanie jaki koszt tego wentylatora ?



florek350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 26, 2013 14:26

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: florek350 » pt lip 19, 2013 20:25

najlepiej dostać sie do niej od spodu autka. koszt wentylatora około 140zł mowa o nowym samym dużym wentylatorze. w Krakowie jest taki sklep autowanda i tam kupowałem, nawet mają sklep internetowy:
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1&sort=1



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: Waqa » pt lip 19, 2013 20:38

czujnik moze byc sprawny. sprawdź przewody pin 1i 3 wtyczka czujnika. jezeli wentylator nie kreci gdy masz włączoną klime, to cos jest nie teges :rotfl: sprawdz czy dochodzi napiecie i tak jak kolega sugeruje podepnij go na krotko. a tak na marginesie, to wentylator uruchamia czujnik termiczny z chlodnicy. przy temp jak sie nie myle 95st



młody22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:00

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: młody22 » pt lip 19, 2013 22:13

Czyli duży wentylator nie musi działać jeśli nie ma 95 stopni tak ? Inna sprawa, że powinien kręcić jeśli chodzi klima (cały czas kręci jeśli działa klima?)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: Qto » pt lip 19, 2013 22:57

przeczyść wtyczkę czujnika, jak nie pomoże to kup nowy czujnik
wentylatory pracują ZAWSZE razem



młody22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:00

Re: Problem z temperaturą i wentylatorem

Post autor: młody22 » ndz lip 21, 2013 11:33

Witam, jak pisałem byłem w małej trasie i czujnik zachowywał się następująco : 60 - 70 - 80 - na sekundke 0, a później już trzymał 85-90. W drodze powrotnej nagrzał do 90 i juz trzymał do końca jazdy, więc sam już nie wiem co z nim ... a za wentylator zabiorę się dzisiaj .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości