Przekaźniki świateł
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przekaźniki świateł
Witam wszystkich . Mam problem z przekaźnikami świateł . Problem polega na tym , że po włączeniu świateł na przekaźnikach , świecą one mimo wyłączenia ich przełącznikiem nawet na wyłączonym silniku ... W czym tkwi problem ?? Przekaźniki mam podłączone pod ori instalacje dodatkowymi kostkami .
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki świateł
Oryginalnie Golf nie ma przekaźników, pozostaje więc zgadywanie lub kontrola "na żywo" w samochodzie - bo kto wie jak to jest podłączone.
Na dobry początek można wyjąć przekaźnik z podstawki, czy się nie skleił styk po prostu.
No i najważniejsze: tak było czy "się" zrobiło?
Na dobry początek można wyjąć przekaźnik z podstawki, czy się nie skleił styk po prostu.
No i najważniejsze: tak było czy "się" zrobiło?
Przekaźniki świateł
Przekaźniki podłączyłem według schematu na tym forum . Przekaźniki są okej bo słychać jak się załączają , wszystko działa okej swiatła świecą zdecydowanie jaśniej tylko jest problem w tym że świecą cały czas jak wyłączę je włącznikiem przestają świecić dopiero jak wyciągne przekaźniki z wtyczek ...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki świateł
No to nie ma innej możliwości jak błąd podłączenia... lub schematu.
Proszę wskazać post/schemat/czy link do KONKRETNEGO schematu, według którego Kolega robił - bo są różne metody podłączenia.
A ze swej strony, jeśli schemat będzie dobry, samemu sprawdzić czy wszystko jest tak jak było narysowane.
Proszę wskazać post/schemat/czy link do KONKRETNEGO schematu, według którego Kolega robił - bo są różne metody podłączenia.
A ze swej strony, jeśli schemat będzie dobry, samemu sprawdzić czy wszystko jest tak jak było narysowane.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekaźniki świateł
pvdzi23, nie rób śmietnika w FAQ Sprawdź no dobrze podłączenie. Możesz też sprawdzić sam przekaźnik czy cyka po podaniu zasilania i po jego odłączeniu. Kiedyś trafiłem przekaźnik, który załączał się za każdym razem...a rozłączał się jak mu się podobało, czasami od razu po odłączeniu zasilania a innym razem przez całą noc się nie rozłączył.
Przekaźniki świateł
mariachi pisze:Muszę się pochwalić że właśnie ukończyłem dzieło. Zacząłem chyba z 3 miesiące temu, ale z braku czasu i chęci skończyłem dopiero dziś.
Wykorzystałem pomysł autora porady . tzn zrobiłem instalacje typu plug&play, z użyciem oryginalnych wtyczek. Wszystko można szybko wmontować i zdemontować, Bez ingerencji w instalacje, Za co duży plus dla Cefaloid'a
A wszystko wygląda tak: (jeszcze muszę upchnąć przekaźniki w widocznym na fotce plastikowych pudełku , jak nie wejdą to kupię troszkę większe.
Instalacja już sprawdzona, wstępnie podpięta, Działa super, Jak się podłączy np jedną lampę , a drugą zostawi na org wiązce widać dużą różnice.
Pozdrawiam
Zrobiłem tak jak tutaj tylko na 2 przekaźniki . Sam przekaźnik cyka przy załączaniu , sprawdziłem też inny wyciągniety z auta i niestety problem był nadal . Czytałem gdzieś że może jakieś małe napięcie trzyma przekaźnik i go nie rozłącza ... Przekaźniki kupiłem nowe 30A 12V z końcówką oznaczenia 541 Mase podłączyłem bezposrednio do aku 2 osobnymi kablami z każdego przekaźnika tak samo plus tylko dodatkowo z bezpiecznikami a reszte instalacji ciągłem pod ori kostki połączone razem które wpiełem w te ori w aucie . Sterowanie zrobiłem z pinu 86 do jednej kostki pod swiatła długie i krótkie z 85 poszły kable do aku (minus) z 30 2 kable( plus) i z dwóch pinów 87 jednego i drugiego przekaźnika podłączyłem światła długie i krótkie (2 piny 87 były na jednym i drugim przekaźniku ) tak to wygląda u mnie . Możę popełniłem jakiś błąd w podłączeniu ?
Ostatnio zmieniony sob cze 15, 2013 16:49 przez pvdzi23, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki świateł
Wygląda O.K. Tylko czy zasilania i wyjścia na żarówki masz na 30 oraz 87 (NIE 87a!!!), mogą być zamienne. A sterowania na 85 i 86, też mogą być zamienne.
Przekaźniki świateł
Przekaźniki to PS-541 12V 30A firmy inprodus takie kupiłem w sklepie elektronicznym mają piny : 87x2 ,85, 86, 30
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekaźniki świateł
pvdzi23 pisze:Zrobiłem tak jak tutaj tylko na 2 przekaźniki
Dobrze rozumiem, że:pvdzi23 pisze:Sterowanie zrobiłem z pinu 86 do jednej kostki pod swiatła długie i krótkie z 85 poszły kable do aku (minus) z 30 2 kable( plus) i z dwóch pinów 87 jednego i drugiego przekaźnika podłączyłem światła długie i krótkie (2 piny 87 były na jednym i drugim przekaźniku ) tak to wygląda u mnie
- masz dwa przekaźniki
- na jednym jest lewe mijania i lewe drogowe
- na drugim jest prawe mijania i prawe drogowe ??
Czy może na jednym przekaźniku masz mijania a na drugim drogowe ??
raczej na pewnopvdzi23 pisze:Możę popełniłem jakiś błąd w podłączeniu ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki świateł
Już „na opowiadanego” wygląda to na „zharatane”: Nie może jeden i ten sam przekaźnik obsłużyć dwóch rodzajów świateł – mijania i drogowych. To że przekaźnik ma dwa piny 87 nie znaczy, że to są dwa wyjścia; to jedno i to samo, tylko rozdwojone.
No ale dość zawijania. Po raz więc tysięczny:
30 z plusa;
87 na żarówkę – JEDNĄ lub włókno - JEDNO!!!
85 do blachy;
86 dotychczas biegnący do danej żarówki przewód z auta, np. żółto-czarny który szedł do lewego mijania.
To wszystko co powyżej razy cztery, do każdej z żarówek czy też do każdego z włókien OSOBNO. Czyli CZTERY przekaźniki.
I skończą się problemy. Miał by Kolega jasno, przejrzyście i zaraz by wiedział o co chodzi, jaka jest awaria.
No ale dość zawijania. Po raz więc tysięczny:
30 z plusa;
87 na żarówkę – JEDNĄ lub włókno - JEDNO!!!
85 do blachy;
86 dotychczas biegnący do danej żarówki przewód z auta, np. żółto-czarny który szedł do lewego mijania.
To wszystko co powyżej razy cztery, do każdej z żarówek czy też do każdego z włókien OSOBNO. Czyli CZTERY przekaźniki.
I skończą się problemy. Miał by Kolega jasno, przejrzyście i zaraz by wiedział o co chodzi, jaka jest awaria.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości