tykający przekaznik 53

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » wt maja 21, 2013 11:08

witam zauwazyłem ze od dłuzszego czasu tryka mi przekaznik 53 nad pedałem sprzegła mniejwiecej,od czego to ustrojstwo jest?? razem z nim tyka zaworek na scianie grodziowej do którego podłączone są podcinienia kiedy włacze i wyłącze nadmuch na klimatroniku przestaje i za chwile znowu zmieniałem przekznik i dalej to samo ma ktos jakies pomysły vw bora 1.6



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

tykający przekaznik 53

Post autor: grg474 » wt maja 21, 2013 12:06

fotka miejsca gdzie masz ten przekaźnik by trochę pomogła


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » wt maja 21, 2013 13:29

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

tykający przekaznik 53

Post autor: grg474 » wt maja 21, 2013 14:25

hmm
bora2000 pisze: jakies pomysły vw bora 1.6
ciekawe bo 1,6 nie powinien mieć takich elektrozaworów oraz skrzynki przekaźnika grzania świec na króćcu wody - ale co tam...
sprawdź ten przekaźnik oraz przewód czarno/czerwony lub miernikiem bezpiecznik nr 5 czy w rytm tykania przekaźnika nie spada napięcie w tym bezpieczniku lub przewodzie

EDIT:
jeszcze jedno - czemu on jest pod innym kątem niż pozostałe? dobrze jest zamontowany?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

Re: tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » wt maja 21, 2013 16:53

bora2000 pisze:kod silnika APF 1.6 8v ok zaraz jak zacznie tykac bo nie zawsze to robi pomierze. jak wyciągnełem ten przekaznik to zawór sam tykał bez niego i na odwrót tak samo
od czasu jak go kupiłem tak przekazniki były pozakładane nawet nie wiem od czego one są pompa wtórnego powiertza tez załacza sie jak sie jej spodoba elektryk mówił mi ze to ten przekaznik jest odpowiedzialny ale nie wiem ile w tym prawdy
a zauwazyłem ze najczesciej tyka jak sie zrobi cieplej na dworzu



Awatar użytkownika
arek607
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw lip 12, 2012 17:09
Lokalizacja: Hrubieszów/Rzeszów

tykający przekaznik 53

Post autor: arek607 » wt maja 21, 2013 23:36

grg474 pisze:ciekawe bo 1,6 nie powinien mieć takich elektrozaworów oraz skrzynki przekaźnika grzania świec na króćcu wody
Może pod maską wcześniej siedział TDI :bigok:


VW Golf 1.9 TDI AJM 115KM LINK

Obrazek

bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » śr maja 22, 2013 12:43

po nr VIN wszystko było ok. moze ten przekaznik powinien siedziec w innym wolnym gniezdzie. mam zagadke a bardzo drażni mnie to tykanie. przeciez sam silnik bez zmiany okablowania nie pasowałby zeby to chodziło prawda ??
a te zawory na scianie grodziowej mają znaczenie jak są podłączone te podcisnienia do czego one słuzą



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

tykający przekaznik 53

Post autor: grg474 » śr maja 22, 2013 14:27

bora2000 pisze:a te zawory na scianie grodziowej mają znaczenie jak są podłączone te podcisnienia do czego one słuzą
dobra posiedziałem poczytałem - są to elektrozawory stosowane w silnikach apf N112, a w skrzynce obok są przekaźniki J299 i J363
tylko jest mały problem bo w takim przypadku jak masz APF to przekaźnik 1 - wskazany nr 53 jest od ... klaksonu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » śr maja 22, 2013 14:57

1 zawor z białą czapką ma do górnego podcisnienia podłączone podcisnienie które idzie do zaworu ktory umiejscowiony jest na przewodach cieczy chlodzącej które idą do kabiny a drugie podcisnienie z tego samego zaworu poaczone jest z drugim zaworem i podączone do przewodu które laczy sie z kolektorem ssącym i serwem
2 zawór czarny górne podcisnienie ma podączone do zaworu wtórnego powietrza a drugie podlączone jest do pierwszego zaworu
co do turbo to chciałbym miec hehe



bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

Re: tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » śr maja 22, 2013 22:53

bora2000 pisze:są to elektrozawory stosowane w silnikach apf N112, a w skrzynce obok są przekaźniki J299 i J363
czyli przekaźniki J299 i J363 są od tych zaworów na scianie grodziowej??
a czy jest mozeliwe zeby przekaznik 53 był nie w tym miejscu co trzeba moze to banalne co teraz powiedziałem ale biore juz kazdą mozliwosc pod wzgląd a jest wolne okablowane miejsce w skrzynce przekazników na zdjeciu
a klakson działa normalnie nawet jesl iten przekaznik nap.... właczajac klimatronik przestaje pukac a jak wyłącze znowu tyka. kiedy pojawił sie problem z tym tykaniem sciągnełem wtyczke z zaworu i pomierzyłem napiecie i w czas tykniecia na przekazniku 53 napiecie na zaworze spadało



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

tykający przekaznik 53

Post autor: Qto » śr maja 22, 2013 23:28

Widzę że niektóre posty edytujesz...czyli wiesz, że jest taka opcja...nie rozumiem dlaczego piszesz posta pod postem, na przyszłość tego nie rób :bajer:
bora2000 pisze:a czy jest mozeliwe zeby przekaznik 53 był nie w tym miejscu co trzeba
nie, przekaźnik od klaksonu ma być tam gdzie jest
tak mi chodzi po głowie...czy to nie będzie jakaś bzdura typu słaba masa, może posprawdzaj punkty masowe



bora2000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 27, 2011 21:22

tykający przekaznik 53

Post autor: bora2000 » czw maja 23, 2013 17:57

sorki za małą pomyłke z pospiechu zle zaznaczyłem przkeaznik na zdjeciu który tyka to jest ten własciwy jeszcze raz sorki za wprowadzenie w błąd
po zmierzeniu na czerwono czarnym przewodzie mam 12v podczas tego tykniecia zmienia sie do 10v ,brązowo zielony przewód ma tak samo
jesli chodzi o bezpieczniki 5 żaden nie traci prądu
podmiana przekaznika równiez nie pomogła. nie wiem co wspólnego ma ten zawoór na scianie grodziowej z białą czapką i klimatronik
Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

tykający przekaznik 53

Post autor: grg474 » czw maja 23, 2013 23:40

no chłopie - nic dziwnego że błądziliśmy skoro źle wskazałeś ... jutro zerknę od czego jest ten wskazany


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

tykający przekaznik 53

Post autor: Qto » pt maja 24, 2013 00:01

teraz się trochę rozjaśniło... ten przekaźnik jest właśnie od tego cykającego zaworka, więc całkiem normalnym zjawiskiem jest, że tykają jednocześnie :) W ogóle to ten przekaźnik chyba tylko w APF z Climatroniciem występuje...więc gdybyś od razu podał jaki konkretnie masz silnik i który przekaźnik tyka... ehhh
Teraz się trzeba zastanowić dlaczego przekaźnik tyka... na początek upewnij się, że przekaźnik ma dobrą masę. Masa jest na kabelku brązowym i jej źródło jest pod akumulatorem, są tam dwa punkty masowe. Jeżeli masa będzie ok, to trzeba będzie sprawdzić kabelek brązowo/zielony przy przekaźniku...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości