Problem z cewkami zapłonowymi, często padają

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:23
Lokalizacja: GKW
Kontakt:

Problem z cewkami zapłonowymi, często padają

Post autor: kubuch » śr maja 15, 2013 22:15

Witam
W moim golfie IV 1,6 16v z 2003 mam problem z cewkami zapłonowymi. Gdy go kupiłem miał 113 tyś km, teraz mam 209 500 km i w tym czasie wymieniłem już 6 cewek zapłonowych, cały komplet + 2 drugi raz. Dziś padłą mi kolejna. Czasem zdarza się to gwałtownie, jadę i pada cewka, czasem tak jak dziś, samochód od kilku dni przy dojeżdżaniu do świateł gaśnie i ciężko go odpalić a po paru dniach w trakcie jazdy wypada cewka. Dziś wypadła mi na 3 cylindrze. Zastanawiam się czy to normalne przy 1,6 16 v ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Może miał ktoś podobny problem i jest w stanie mi pomóc. Mechanicy, do których jeżdżę, twierdzą że to normalka przy tym silniku zwłaszcza zasilanym LPG. Staje się to już dla mnie uciążliwa usterka. Nie wkładam jakiegoś badziewia a cewki SWAG, średnio po 130 zł za sztukę.
Proszę o dobrą radę i pomoc.


Każdy orze czym może:)

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8902
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z cewkami zapłonowymi, często padają

Post autor: marcin7x5 » czw maja 16, 2013 10:24

Jaki masz silnik - AZD czy BCB? W AZD spotkałem sie kilka razy, że siada koncówka mocy w sterowniku silnika i lubia wtedy padac cewki lub po prostu autko cierpi na wypadanie zaplonów.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Problem z cewkami zapłonowymi, często padają

Post autor: agrala » czw maja 16, 2013 12:03

W oryginale siedzi tam BERU o ile pamietam. Cena w serwisie to chyba niespelna 190zl. Zamiennikow nie polecam bo ostatnio w Primerze P12 siadla po miesiacu a tez kosztowala 130zl.
Nie jest regula ze przy LPG cewki padaja bo osatnio w Fabii wymienialem na oryginal i po roku siadla inna, wlozona uzywka pociagnela 3 dni, teraz jest BOSCH i smiga a auto bez LPG.
Jakies 2 miesiace temu wymienialem w Toledo na uzywke, 2 dni pozniej siadla na innym cylindrze i tez wlozona uzywka i dziala do dzis.
Moim zadniem to nie koncowka w sterowniku bo wtedy by auto nie jedzilo po wymianie cewki.
Ja wkladam uzywki badz oryginaly bo rozniaca w cenie pomiedzy BERU a oryginalem z serwisu jest niewelka a klient wtedy nie ma pretensji ze jakies go....ej jakosci cekwa.
Jak do tej pory wymienilem wiecej cewke "palcowych" niz tych tradycyjnych - moze z tego wzgledu ze jest ich 2 lub 4 razy wiecej niz przy zwyklych cewkach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości