Toledo 2e ustawienie zapłonu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: sgrodnicki » pn kwie 29, 2013 14:09

Witam

Silkik 2.0, 2e 115km

Mam mały problem, po nagrzaniu silnika, jego praca nie jest równa, lekko przerywa przy przyspieszaniu itp. Jak jest zimny to jest dobrze. Sprawdziłem i uszczelniłem dolot, wymieniałem kopułkę, palec i przewody nadal to samo. I tu mam pytanie. Dziś spojrzałem, że jak ustawię znak na wałku na "ot", wtedy na kole zamachowym jest znak(kropka), a na aparacie jest kreska (zapłon 1 swiecy). Czy tak ma być?, wiem że ten silnik ustawia sobie sam kąt, i tu moje pytanie czy tak jest że wszystkie znaki na zgaszonym silniku łączą się. Bo w golfie 18 przy zgaszonym kreska na aparacie była przed znakiem "ot" na wałku rozrządu.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: BolekLodz » pn kwie 29, 2013 23:45

W golfie pewnie ktoś składał rozrząd niepatrząc na aparat. Najważniejsze, żeby znak OT był zgrany z kołem wału (tak jak u ciebie), wtedy rozrząd jest ok. Również w tym momencie ma być aparat tak, żeby dawał iskrę na 1. świecę.
Może masz jeszcze świece do wymiany?


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: sgrodnicki » wt kwie 30, 2013 09:36

Myślałem, że zapłon na 1 świecę musi być trochę wcześniej niż GMP:) No i tylko świece już mi chyba zostały, ale czy tak może być że po porządnym rozgrzaniu, silnik nie chodzi równo, tak jak wczoraj było dosyć chłodno, było ok, lecz gdy wjechałem do miasta, kilka rond i skrzyżowań i dopiero zaczął wariować.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: BolekLodz » wt kwie 30, 2013 12:52

No to sam sobie w koncu ustawia kąt, czy nie?


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: sgrodnicki » wt kwie 30, 2013 13:25

No właśnie sam też się pytałem o to, ale z tego co wyczytałem to tak, ale jakieś ustawianie też się robi przecież, i chciałem zapytać czy rozrząd na ot i kreska na aparacie jest z grubsza okej.

No i te pytanie zrodziło się z tego, że na kole zamachowym jest kropka-rozrząd, a kreska-iskra 1 świecy (tak bynajmniej jest dla 1.8 ) . Dlatego się pytam czy w tym silniku kropka jest także do zapłonu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 30, 2013 22:12

NIe patrz na razie na zamach ustaw rozrząd jak należy na znaki (wszystkie trzy koła) aparat włóż na nowo na znak potem lampa stroboskopowa i na wolnych wyprzedzenie ustaw na -6 i tyle w temacie. Czyli wyjściowe wyprzedzenie trzeba mu ustawić, potem sterownik to koryguje w zależności szczególnie od obrotów - aż do - 40 stopni przy 3 tys obrotów.
Masz jeszcze parę rzeczy do sprawdzenia - np ważne jest ustawienie podstawowe przepustnicy, testy przepływomierza zrób - wszystko opisano na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: sgrodnicki » wt kwie 30, 2013 22:20

A to prawda, że trzeba zdejmować wtyczkę czujnika, przy ustawianiu?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 30, 2013 22:32

nie , tak się robiło w starych digi z mk2 PF PB i podobnych, czyli ustawało ze zdjęta wtyczką i przy 2200 obrotów na minutę na -6. W 2E zwyczajnie, nie zdejmujesz wtyczki, ustawia się na -6 na wolnych obrotach.
Niejasności są stad że niektóre serwisówki powielają instrukcję ze starszych Digi również do 2E - nie trzeba tak robić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: sgrodnicki » wt kwie 30, 2013 22:38

No i teraz już wszystko wiem, Serdeczne dzięki. Jak dojdę do ładu to zdam raport:)



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Toledo 2e ustawienie zapłonu

Post autor: sgrodnicki » śr maja 01, 2013 22:14

Po ustawieniu zapłonu, nie ten samochód:) Ładnie przyspiesza, czy zimny czy ciepły, w ogóle wszystko teraz dobrze chodzi. Dzięki za wszelkie rady



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości