Kostki przy SWAPie na 9a

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: Lipek81 » czw kwie 25, 2013 10:07

TheBiSHoP pisze:A co ma linka do sygnału prędkości w aucie. I tak zawsze licznik pierw przetwarza ten sygnał zanim zostanie wysłany do innych urządzeń w samochodzie.
- przetwarza go na podstawie sygnału z czujnika w skrzyni, który jest połączony niebiesko-białym kabelkiem - tak jest w przypadku np. mk3. Tylko, że w tym przypadku który tutaj omawiamy tego czujnika nie ma, jego miejsce zajęte jest przez linkę. Licznik też nie przetwarza, bo jest to licznik z mk2, który nie ma wejścia na sygnał z czujnika w skrzyni. Zatem kabelek niebiesko-biały jest zupełnie niepotrzebny.


TheBiSHoP pisze: Lipek81 napisał(a):Ta doprowadzony jest sygnał z czujnika prędkości którego nie ma w mk2



może nie we wszystkich ale w wielu mk2 jest, nawet kolor kabla taki sam tylko wtyczki starszego typu są
MK2 VR6
- w mk2 nie ma sygnału prędkości wyprowadzonego z czujnika skrzyni biegów niebiesko-białym kabelkiem. Jest sygnał prędkości wyprowadzony z licznika (GALA) ale żółto-białym kabelkiem. W mk2 nie ma czujnika w skrzyni biegów, w jego miejsce wkręcona jest linka. W nowszych autach (np. mk3) niebiesko-biały kabelek to sygnał z czujnika prędkości w skrzyni do licznika. Potem sygnał ten, przetworzony, wychodzi z licznika żółto-białym kabelkiem. Co więcej w mk3 jest od standardowy - czyli, przy danej prędkości jego częstotliwość jest taka sama dla różnych aut (różne silniki, skrzynie biegów itp.). W mk2 w zależności od skrzyni biegów, oraz od zębatki na lince częstotliwość jest różna przy danej prędkości.
TheBiSHoP pisze:Sygnał GALA jest nie "ale" tylko ZAWSZE wyprowadzony z licznika.
- a co ja napisałem?
Lipek81 pisze:Był sygnał GALA, ale wyprowadzony z licznika
. Słowo "ale" wyciągnąłeś z kontekstu - wiąże się ono z poprzednim zdaniem, o sygnale prędkości z czujnika w skrzyni. Zdanie powinno brzmieć "Był sygnał GALA, ale nie był to sygnał prędkości wyprowadzony z czujnika prędkości w skrzyni biegów, tylko wyprowadzony z licznika". Skróciłem je, ponieważ potrzebną informację zawarłem w poprzednim zdaniu.

KoguT pytał, co zrobić z niebiesko-białym kabelkiem. Moja odpowiedź - nie podłączać, można też usunąć ten kabelek z wiązki. Mk2 nie ma czujnika w skrzyni biegów,, nie ma też licznika na czujnik, tylko na linkę, w związku z tym przewód który służył do połączenia czujnika w skrzyni z licznikiem staje się niepotrzebny.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: TheBiSHoP » czw kwie 25, 2013 23:00

Pogrążasz się coraz bardziej. Otwórz sobie byle jaki schemat i zobaczysz jakie bzdury wypisujesz. Niech stracę trochę czasu ale podważasz moją wiedzę więc opisze dokładnie jak sprawa wygląda. W żadnym aucie sygnał z skrzyni biegów nie jest wyprowadzony niebiesko białym kablem i wpinany do mostka na skrzynce. Niebiesko-biały przewód w wiązce na zdjęciu NIE JEST połączony z impulsatorem tylko z ECU. Przewód który idzie z impulsatora ma kolor zazwyczaj biało-niebieski (tak tak jest różnica między biało-niebieskim a niebiesko-białym) do wtyczki G1/11 przechodzi przez skrzynkę i wychodzi na licznik z U1/11 - i to jest odcinek w którym w mk2 jest linka. Potem wychodzi z licznika przetworzony sygnał do skrzynki do U2/2 przechodzi przez skrzynkę i wychodzi przez W1/1 na mostek na skrzynce w mk3 lub złączką starego typu wiązki np radia. I tam właśnie prawidłowo należy przypiąć zapytany kabelek . Akurat w tym silniku nie ma znaczenia czy ECU będzie miało sygnał prędkości czy nie - silnik będzie działał tak samo, ale ludzie później przeszukują sobie tematy chcąc znaleźć odpowiedz na różne dziwne pytania i dlatego uważam, że powinno się na nie odpowiadać rzetelnie, a nie "trzeba uciąć bo nie potrzebne" bo tak naprawdę nie wie się co się pisze. Przy TDI, albo nowszych benzynach dzięki tej informacji można np uruchomić tempomat zostawiając oryginalne zegary z mk2 (ba nawet z mk1). Nie wspomnę o niektórych silnikach z E-gazem które bez sygnału VSS czy tam GALA jak kto woli to nazywać odetną przepustnicę. Oczywiście to tego wszystkiego wymagane są zegary które posiadają wbudowany czujnik prędkości - wszystkie z MFA ale bywają też bez MFA i nawet bez obrotka które ten czujnik mają standardowo wbudowany.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: Lipek81 » pt kwie 26, 2013 09:53

TheBiSHoP pisze: Lipek81 napisał(a):Ta doprowadzony jest sygnał z czujnika prędkości którego nie ma w mk2



może nie we wszystkich ale w wielu mk2 jest, nawet kolor kabla taki sam tylko wtyczki starszego typu są
- pokaż przykład - zdjęcie, schemat, chociaż podaj silnik w jakim tak jest zrobione, schemat sobie znajdę - oczywiście temat tyczy się mk2, więc podaj coś, co się tyczy mk2.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: TheBiSHoP » pt kwie 26, 2013 11:00

W mk2 nie zależy to od silnika tylko od wyposażenia auta. Sam już sobie wcześniej podałeś przykład:

w mk2 nie ma sygnału prędkości wyprowadzonego z czujnika skrzyni biegów niebiesko-białym kabelkiem. Jest sygnał prędkości wyprowadzony z licznika (GALA)

Schemat? np. ten

Obrazek

Kolor kabla w zasadzie też nie jest wiążący, w różnych krajach wiele rzeczy mogły mieć inne kolory jednak sygnały biegną zawsze tą samą drogą. Na tym schemacie akurat jest tak jak pisałem, może się zdarzyć że ten sygnał bedzie oznaczony innym kolorem jednak nadal nic to nie zmienia.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: Lipek81 » pt kwie 26, 2013 14:38

TheBiSHoP pisze:w mk2 nie ma sygnału prędkości wyprowadzonego z czujnika skrzyni biegów niebiesko-białym kabelkiem. Jest sygnał prędkości wyprowadzony z licznika (GALA)
- zakładam, że się pomyliłeś i chodziło Tobie o przewód biało-niebieski.

Najpierw piszesz:
TheBiSHoP pisze:nawet kolor kabla taki sam
Potem:
TheBiSHoP pisze:Kolor kabla w zasadzie też nie jest wiążący

Sygnał gala jest wyprowadzony z licznika, owszem, i jest on wyprowadzony kabelkiem żółto-białym. Schematy, które pokazałeś są od wersji US, stąd przewód niebiesko-biały. W wersji EU nie ma kabelka niebiesko-białego, jest biało-żółty. Sygnał - oczywiście, jest ten sam, ale kolory przewodów już nie. Oczywiście nie ma to znaczenia, można połączyć to razem. Chodziło mi o to, że napisałeś, że kolory przewodów w mk2 są takie same, podczas, gdy faktycznie, w wersji EU, nie są. Napisałem o tym, jednocześnie myląc (podobnie jak z resztą Ty) biało-niebieski z niebiesko białym. No i dalej to już poszło lawinowo, ty nie rozumiałeś o co mi chodzi, ja nie rozumiałem o co chodzi Tobie. Ty pisałeś o sygnale prędkości ale już za licznikiem, ja pisałem o sygnale prędkości, ale przed licznikiem, czyli bezpośrednio z czujnika.
Całość zamieszania spotęgował jeszcze fakt, że KoguT w innym temacie pytał o to, co zrobić z wtyczką od czujnika w skrzyni biegów. Czytając jedno + czytając drugie + pisanie Ty o innym sygnale, ja o innym - to musiało się tak skończyć.

Reasumując:
- wtyczka 3 pin w komorze silnika z przewodem biało-niebieskim do wywalenia;
- przewód niebiesko-biały połączyć z przewodem biało-żółtym z instalacji golfa mk2;
- sprawdzić czy w liczniku od mk2 jest czujnik prędkości, jak nie ma to zainstalować. Można go zainstalować w każdym liczniku od mk2 - nawet tym bez zegara i obrotka.

I jeszcze pytanie - zauważyłeś kiedyś, żeby ten sygnał prędkości miał jakiś wpływ na pracę silnika? Niby piszą, że ogranicza wolne obroty na postoju, albo w momencie, gdy auto jedzie z wolną prędkością opóźniany jest zapłon, aby osłabić nieco silnik, żeby nie było szarpania przy lekkim ruchu pedału gazu, ale jakoś nie zauważyłem, żeby w jakimś silniku miało to miejsce.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: TheBiSHoP » pt kwie 26, 2013 16:16

Lipek81 pisze:- zakładam, że się pomyliłeś i chodziło Tobie o przewód biało-niebieski.
Nie pomyliłem się, cytowałem Ciebie !!!

Zobacz dokładnie co napisałem i co ty napisałeś dwa czy trzy posty wyżej dokładnie tu
Lipek81 pisze:
TheBiSHoP napisał(a): Lipek81 napisał(a):Ta doprowadzony jest sygnał z czujnika prędkości którego nie ma w mk2



może nie we wszystkich ale w wielu mk2 jest, nawet kolor kabla taki sam tylko wtyczki starszego typu są
MK2 VR6

- w mk2 nie ma sygnału prędkości wyprowadzonego z czujnika skrzyni biegów niebiesko-białym kabelkiem. Jest sygnał prędkości wyprowadzony z licznika (GALA) ale żółto-białym kabelkiem.
Lipek81 pisze:Sygnał gala jest wyprowadzony z licznika, owszem, i jest on wyprowadzony kabelkiem żółto-białym. Schematy, które pokazałeś są od wersji US, stąd przewód niebiesko-biały. W wersji EU nie ma kabelka niebiesko-białego, jest biało-żółty.
Po pierwsze wiele mk2 EU ma tam kolor kabla w wersji niebiesko-białej. Po drugie nie nigdy nie można do końca wierzyć kolorom kabli tylko temu w które miejsce biegną.
Lipek81 pisze:Napisałem o tym, jednocześnie myląc (podobnie jak z resztą Ty) biało-niebieski z niebiesko białym.
Nic nie pomyliłem cały czas pisałem o tym gdzie powinien być przyczepiony kabel wskazany na zdjęciu czyli o wyjściu za licznikiem a Ty o tym że
Lipek81 pisze:przetwarza go na podstawie sygnału z czujnika w skrzyni, który jest połączony niebiesko-białym kabelkiem - tak jest w przypadku np. mk3. Tylko, że w tym przypadku który tutaj omawiamy tego czujnika nie ma, jego miejsce zajęte jest przez linkę. Licznik też nie przetwarza, bo jest to licznik z mk2, który nie ma wejścia na sygnał z czujnika w skrzyni. Zatem kabelek niebiesko-biały jest zupełnie niepotrzebny.
Lipek81 pisze:Całość zamieszania spotęgował jeszcze fakt, że KoguT w innym temacie pytał o to, co zrobić z wtyczką od czujnika w skrzyni biegów. Czytając jedno + czytając drugie + pisanie Ty o innym sygnale, ja o innym - to musiało się tak skończyć.
Nie wiem co pisał w innym temacie, tu pytał o konkretną rzecz.
Lipek81 pisze:pisanie Ty o innym sygnale
Ja cały czas pisałem o tym właściwym,
Lipek81 pisze:I jeszcze pytanie - zauważyłeś kiedyś, żeby ten sygnał prędkości miał jakiś wpływ na pracę silnika? Niby piszą, że ogranicza wolne obroty na postoju, albo w momencie, gdy auto jedzie z wolną prędkością opóźniany jest zapłon, aby osłabić nieco silnik, żeby nie było szarpania przy lekkim ruchu pedału gazu, ale jakoś nie zauważyłem, żeby w jakimś silniku miało to miejsce.
W starych silnikach nie ma to w praktyce żadnego znaczenia choć nie wykluczam jakiś jednostkowych przypadków, że brak tego sygnału może powodować pewne ograniczenia. O innych przypadkach pisałem już wyżej. A pewnie znalazłyby się jeszcze inne.


Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości