Licznik Diesel mk2 a TDI

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: jaśkooo91 » pt mar 15, 2013 16:04

Witam,mam pytanie,czy jest możliwość podłączenia licznika oryginalnego w mk2/a2 z obrotomierzem od diesla z silnikiem TDI 1z ?? Chodzi o obroty,czy po podłączeniu obrotomierza bezpośrednio do alternatora,będzie prawidłowo wskazywać obroty ?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: grg474 » pt mar 15, 2013 21:46

licznik od 1Z bedzie oszukiwał - kup licznik jeśli chcesz z mk3 to z obrotomierzem od silnika 1,9D 1Y - tam obrotek leci z alternatora. Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów - jak pamietam znajdziesz jego schemat i fotki w poradzie dotyczącej zakładania do mk3 licznika z mk4


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: jaśkooo91 » pt mar 15, 2013 21:53

grg474 pisze:Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów
Ogólnie to chodzi mi o podłączenie licznika ori z mk2 do silnika TDI.Mam już licznik z mk3 z obrotomierzem,ale tak myślę czy nie dałoby rady podłączyć ori licznika z mk2 np bezpośrednio pod alternator. Bo wiem że jak da się ori licznik przez ECU to będzie potrzebny dzielnik impulsów. Ale nie ma opcji żeby dać bezpośrednio pod alternator?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: Lipek81 » sob mar 16, 2013 22:40

Altek daj z mk2 z wyjściem W - tylko wtedy rolki do wymiany, albo daj altek z 1Y - i podłącz się pod altek z sygnałem obrotomierza. Zobacz jeszcze, czy przypadkiem ten altek co masz nie ma wyjścia W.



Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: jaśkooo91 » ndz mar 17, 2013 08:47

Ogólnie to nie mam alternatora przy silniku,bo jest uszkodzony i nie nadaje się do niczego. Ale oryginalnie TDI mają wyjścia z alternatora, bo przecież komputer bierze sygnał z alternatora i z czujnika wału niby, i dalej komp daje sygnał na obrotomierz. Także wyjście jakieś jest z alternatora TDI, i czy pod te wyjście jak się podłączy to czy obrotomierz będzie oszukiwał?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: grg474 » ndz mar 17, 2013 09:47

jaśkooo91 pisze: Ale oryginalnie TDI mają wyjścia z alternatora, bo przecież komputer bierze sygnał z alternatora i z czujnika wału niby, i dalej komp daje sygnał na obrotomierz. Także wyjście jakieś jest z alternatora TDI, i czy pod te wyjście jak się podłączy to czy obrotomierz będzie oszukiwał?
skoro lepiej wiesz to nie ma o czym dyskutować - napisałem ci jedyne możliwe rozwiązania i inaczej tego nie przeskoczysz
grg474 pisze: kup licznik jeśli chcesz z mk3 to z obrotomierzem od silnika 1,9D 1Y - tam obrotek leci z alternatora. Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: jeryk10 » ndz mar 17, 2013 10:33

obroty silnika w tdi są z czujnika wału alternator w tdi nie ma żadnego wpływu na obroty natomiast w zwykłych dieslach tą role spełnia alternator


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: jaśkooo91 » ndz mar 17, 2013 12:18

Lipek81, grg474, jeryk10, Dzięki Wam za wszystko.
Gdzieś się dowiedziałem że właśnie komp w TDI bierze sygnał z alternatora i czujnika wału. Jeśli jednak tylko z czujnika,to już wiem że zostaje alternator kupić od 1Y i wtedy jest szansa na podłączenie licznika od mk2 bezpośrednio do alternatora. Odnośnie
grg474 pisze:Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów
To przecież mam silnik TDI wraz z wiązką i licznikiem z mk3 pod ten silnik. Także licznik będzie działać bez dzielnika impulsów. O ile będę zakładać do mk2 licznik z mk3,a wolałbym zostawić ori z mk2. Zobaczymy jak to wyjdzie z czasem.. Póki co to jeszcze raz Wam wszystkim !!



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: Lipek81 » ndz mar 17, 2013 12:42

jaśkooo91, jeżeli jest sterownik silnika, to sygnał obrotów brany jest ze sterownika silnika, a sterownik silnika bierze sygnał z czujnika położenia wału. Jeżeli nie ma sterownika (jak w 1Y) to sygnał brany jest z altka. Nie ma czegoś takiego, że sygnał brany jest i z altka, i z czujnika wału.
Uważaj jeszcze na jedną rzecz - altek z 1Z też ma dodatkowe wyjście, ale nie jest to wyjście obrotów W, tylko DF - sygnał obciążenia alternatora, to zupełnie co innego i obrotów z tego nie odczytasz.



Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

Licznik Diesel mk2 a TDI

Post autor: jaśkooo91 » ndz mar 17, 2013 12:53

Lipek81, Dzięki bardzo !



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości