Licznik Diesel mk2 a TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- jaśkooo91
- Gadatliwa bestia
- Posty: 935
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
- Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
- Kontakt:
Licznik Diesel mk2 a TDI
Witam,mam pytanie,czy jest możliwość podłączenia licznika oryginalnego w mk2/a2 z obrotomierzem od diesla z silnikiem TDI 1z ?? Chodzi o obroty,czy po podłączeniu obrotomierza bezpośrednio do alternatora,będzie prawidłowo wskazywać obroty ?
----> viewtopic.php?f=87&t=467451 <----
Licznik Diesel mk2 a TDI
licznik od 1Z bedzie oszukiwał - kup licznik jeśli chcesz z mk3 to z obrotomierzem od silnika 1,9D 1Y - tam obrotek leci z alternatora. Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów - jak pamietam znajdziesz jego schemat i fotki w poradzie dotyczącej zakładania do mk3 licznika z mk4
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- jaśkooo91
- Gadatliwa bestia
- Posty: 935
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
- Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
- Kontakt:
Licznik Diesel mk2 a TDI
Ogólnie to chodzi mi o podłączenie licznika ori z mk2 do silnika TDI.Mam już licznik z mk3 z obrotomierzem,ale tak myślę czy nie dałoby rady podłączyć ori licznika z mk2 np bezpośrednio pod alternator. Bo wiem że jak da się ori licznik przez ECU to będzie potrzebny dzielnik impulsów. Ale nie ma opcji żeby dać bezpośrednio pod alternator?grg474 pisze:Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów
----> viewtopic.php?f=87&t=467451 <----
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Licznik Diesel mk2 a TDI
Altek daj z mk2 z wyjściem W - tylko wtedy rolki do wymiany, albo daj altek z 1Y - i podłącz się pod altek z sygnałem obrotomierza. Zobacz jeszcze, czy przypadkiem ten altek co masz nie ma wyjścia W.
- jaśkooo91
- Gadatliwa bestia
- Posty: 935
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
- Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
- Kontakt:
Licznik Diesel mk2 a TDI
Ogólnie to nie mam alternatora przy silniku,bo jest uszkodzony i nie nadaje się do niczego. Ale oryginalnie TDI mają wyjścia z alternatora, bo przecież komputer bierze sygnał z alternatora i z czujnika wału niby, i dalej komp daje sygnał na obrotomierz. Także wyjście jakieś jest z alternatora TDI, i czy pod te wyjście jak się podłączy to czy obrotomierz będzie oszukiwał?
----> viewtopic.php?f=87&t=467451 <----
Licznik Diesel mk2 a TDI
skoro lepiej wiesz to nie ma o czym dyskutować - napisałem ci jedyne możliwe rozwiązania i inaczej tego nie przeskoczyszjaśkooo91 pisze: Ale oryginalnie TDI mają wyjścia z alternatora, bo przecież komputer bierze sygnał z alternatora i z czujnika wału niby, i dalej komp daje sygnał na obrotomierz. Także wyjście jakieś jest z alternatora TDI, i czy pod te wyjście jak się podłączy to czy obrotomierz będzie oszukiwał?
grg474 pisze: kup licznik jeśli chcesz z mk3 to z obrotomierzem od silnika 1,9D 1Y - tam obrotek leci z alternatora. Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Licznik Diesel mk2 a TDI
obroty silnika w tdi są z czujnika wału alternator w tdi nie ma żadnego wpływu na obroty natomiast w zwykłych dieslach tą role spełnia alternator
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- jaśkooo91
- Gadatliwa bestia
- Posty: 935
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
- Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
- Kontakt:
Licznik Diesel mk2 a TDI
Lipek81, grg474, jeryk10, Dzięki Wam za wszystko.
Gdzieś się dowiedziałem że właśnie komp w TDI bierze sygnał z alternatora i czujnika wału. Jeśli jednak tylko z czujnika,to już wiem że zostaje alternator kupić od 1Y i wtedy jest szansa na podłączenie licznika od mk2 bezpośrednio do alternatora. Odnośnie
Gdzieś się dowiedziałem że właśnie komp w TDI bierze sygnał z alternatora i czujnika wału. Jeśli jednak tylko z czujnika,to już wiem że zostaje alternator kupić od 1Y i wtedy jest szansa na podłączenie licznika od mk2 bezpośrednio do alternatora. Odnośnie
To przecież mam silnik TDI wraz z wiązką i licznikiem z mk3 pod ten silnik. Także licznik będzie działać bez dzielnika impulsów. O ile będę zakładać do mk2 licznik z mk3,a wolałbym zostawić ori z mk2. Zobaczymy jak to wyjdzie z czasem.. Póki co to jeszcze raz Wam wszystkim !!grg474 pisze:Jeśłi natomiast już kupiłeś licznik z TDI to musisz zrobić dzielnik impulsów
----> viewtopic.php?f=87&t=467451 <----
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Licznik Diesel mk2 a TDI
jaśkooo91, jeżeli jest sterownik silnika, to sygnał obrotów brany jest ze sterownika silnika, a sterownik silnika bierze sygnał z czujnika położenia wału. Jeżeli nie ma sterownika (jak w 1Y) to sygnał brany jest z altka. Nie ma czegoś takiego, że sygnał brany jest i z altka, i z czujnika wału.
Uważaj jeszcze na jedną rzecz - altek z 1Z też ma dodatkowe wyjście, ale nie jest to wyjście obrotów W, tylko DF - sygnał obciążenia alternatora, to zupełnie co innego i obrotów z tego nie odczytasz.
Uważaj jeszcze na jedną rzecz - altek z 1Z też ma dodatkowe wyjście, ale nie jest to wyjście obrotów W, tylko DF - sygnał obciążenia alternatora, to zupełnie co innego i obrotów z tego nie odczytasz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości