problem z instalacja- od czego ten kabel?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: Lipek81 » czw mar 14, 2013 14:22

Ten kabelek, jeżeli faktycznie idzie do pinu 20 w sterowniku (czy mierzyłeś to miernikiem?) to ma być podłączony do masy, do śruby na głowicy silnika, przy bocznym króćcu wody - tam jest taka specjalna śruba. To samo z pinem 2 - zobacz, czy też jest podłączony.
krzyhco pisze:Znajomy podłączył ten przewód do masy i jak ręką odjął- obroty unormowały się i przez jakiś czas było wszystko ok, aż do niedawna kiedy zaczął rozładowywać mi się aku :-( mierzyłem pobór prądu i nie wykazało nic niepokojącego...
- cudów nie ma - jeżeli na postoju aku się tobie rozładowuje, to albo padnięty aku, albo coś pobiera prąd.



krzyhco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 12, 2013 18:29
Lokalizacja: Nowe nad wisłą

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: krzyhco » czw mar 14, 2013 14:47

aku jest nowy ma moze 2 mieś. pozatym jak odłaczam kleme na noc itp to trzyma prąd elegancko. rozebrałem wtyczke i ten kabel był pod nr20.(Sprawdzilem miernikiem i było przejście) jeszcze sprawdze ten pin nr2.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: Lipek81 » czw mar 14, 2013 16:15

krzyhco, piszesz, że aku rozładowuje się przez noc, ale też że mierzyłeś prąd i nie było nic niepokojącego. Jedno drugie wyklucza.



krzyhco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 12, 2013 18:29
Lokalizacja: Nowe nad wisłą

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: krzyhco » czw mar 14, 2013 21:05

zauważyłem ze na tym kablu biało-brązowym po zdjęciu klemy i założeniu jej z powrotem nie ma już napięcia:/



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: BolekLodz » czw mar 14, 2013 21:57

Ten przewód może mieć gdzieś połączenie z tym od elektrozaworu. I sądzę, że jest to "+", a nie masa, przez co te 2volty uchylają zawór od gazu. Coś tam musi być uszkodzone, bo po wyłączeniu zapłonu centralka/ przełącznik od gazu odłącza w ogóle napięcie na zaworach. A załącza je przez przekaźnik, więc albo 0v, albo 12v


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

krzyhco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 12, 2013 18:29
Lokalizacja: Nowe nad wisłą

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: krzyhco » czw mar 14, 2013 22:09

już zgłupiałem :-( chyba muszę zacząć szukać sterownika z wiązką i po prostu przełożyć... najgorzej jak okaże się ze to np jakiś głupi przekaznik:( i kasa pójdzie w błoto



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: miś fazi » czw mar 14, 2013 22:45

nie wygląda na to że to jakiś głupi przekaźnik , bo tak samo jak koledzy z ciekawości przeleciałem wszystkie schematy i nic , jedno mnie tylko zastanawia , piszesz że auto jest z 91 roku , a schematy z tego roku są całkiem inne , pasuje mi za to schemat do twojego ale rok wychodzi 88 , przeleciałem wszelkie dostępne opisy podłączenia gaźnika 2EE i nie ma tam drugiego takiego kabla , więc coś jest nie tak , a nie widać przy jakiejś wtyczce od gaźnika albo od czujnika że mogło być tam coś podpięte i wygląda na urwane ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: Lipek81 » czw mar 14, 2013 23:07

Bez przesady - z powodu jednego urwanego kabla zmieniać całą wiązkę. Ja myślę, że tutaj nałożyło się kilka problemów. Jedno jest pewne, że kabelek od pinu 20 idzie do masy i tak trzeba go podłączyć.
Na zdjęciu widać w tle jakiś inny kabelek, który jest polutowany - może coś tam ktoś z gazowników namieszał.
No i kompletnie nie rozumiem tego, że aku się rozładowuje, ale na postoju pobierany prąd jest ok - coś tutaj moim zdaniem zostało źle pomierzone.
To, że na odłączonym kablu jest 2V wcale nie oznacza, że coś jest nie tak. Równie dobrze można odłączyć np. żarówkę od masy i zmierzyć na niej napięcie, tam gdzie normalnie przychodzi masa - pokaże pewnie coś ok. 10V - zależy jaka żarówka. To wcale nie będzie oznaczało, ze coś jest źle, po prostu, skoro masa wisi w powietrzu i nie jest nigdzie podłączona, to wiadomo, że coś tam na niej zawsze się pojawi (nie będzie ona już wtedy masą - bo nie jest z nią połączona).



krzyhco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 12, 2013 18:29
Lokalizacja: Nowe nad wisłą

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: krzyhco » czw mar 14, 2013 23:44

no właśnie nie widać żeby gdzieś przy jakiejkolwiek wtyczce brakowało kabla... ten polutowany (a raczej tylko zaizolowany) jest koloru brązowego i idzie do masy. Wg mnie tak właśnie powinno być może po prostu był przetarty dlatego ktoś go zaizolował. Zastanawia mnie dlaczego na biało-brązowym kablu po wyłączeniu zapłonu jest napięcie a po zdjęciu i założeniu klemy tego napięcia już nie ma? tak jakby coś do końca nie rozłączało



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: Lipek81 » pt mar 15, 2013 09:05

krzyhco, Ale te napięcie nie jest istotne przecież - pisałem wyżej, skąd się bierze. Dokonujesz pomiaru bez sensu, który nic nie wnosi do sprawy. Zmiany napięcia mogą brać się z tego, że po wyłączeniu zapłonu układ jeszcze przez chwilę działa, dopiero po kilku sekundach trzpień nastawnika przepustnicy się wysuwa, klika przekaźnik wewnątrz sterownika i układ całkowicie się wyłącza. Odłączając klemę aku wcześniej jakby resetujesz układ. Ogólnie te rozważania idą w złym kierunku - podłącz masę tak, jak ma być i będziemy zastanawiać się dalej. Zmierz pobór prądu z aku na postoju.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: jhosef » pt mar 15, 2013 11:39

A to nie jest kabel do kodów błyskowych?

Zwarcie do masy na 30 sekund powinno powodować wykasowanie błędów.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: miś fazi » pt mar 15, 2013 13:31

faktycznie może być , tyle że wszędzie kabel do kodów jest koloru niebieskiego , chyba że ktoś coś pokombinował , pasuje podłączyć tester diodowy między plus aku i ten kabel , może coś się wyjaśni i jeszcze jedno pytanko do autora tematu , kolego w którymś poście napisałeś kabel biało - brązowy , powiedz czy to była pomyła , bo kabel brązowo - biały to całkiem coś innego jak kabel biało- brązowy , do halla idzie Ci na pewno brązowo - biały , ten drugi urwany jest identyczny ?



krzyhco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 12, 2013 18:29
Lokalizacja: Nowe nad wisłą

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: krzyhco » pt mar 15, 2013 14:11

tak jest identyczny, fakt pomyłka. kabel jest brązowo-biały. kabel od kodów błyskowych jest niebieski zakończony biąłą końcówką. dokonałem pomiaru i przez pierwsze 5sek. pokazuje 0,25 pozniej normuje sie na 0,01 i tak zostaje.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem z instalacja- od czego ten kabel?

Post autor: Lipek81 » pt mar 15, 2013 18:14

Na kolory kabli nie patrzcie. Jeżeli idzie do pinu 20, to trzeba go podłączyć do masy. Już nie raz spotkałem się, że kable masowe właśnie mają inny kolor na schematach, niż w rzeczywistości - brązowy na schemacie, brązowo-biały w naturze, albo np. w wiązce chyba z 1z było, że kabel wspólny do czujników przy pedałach miał inny kolor w rzeczywistości, niż na schematach. Co ciekawe te niezgodności kolorów dotyczą tylko masy, lub np. przewodów, które zasilają kilka czujników itp - jeżeli chodzi o przewody sygnałowe to takie zmian nie zaobserwowałem. Czasem zdarza się jeszcze, że przewód zasilający, ze stałym +12V na schematach ma inny kolor niż w rzeczywistości.
krzyhco pisze:dokonałem pomiaru i przez pierwsze 5sek. pokazuje 0,25 później normuje sie na 0,01 i tak zostaje.
- masz na myśli pomiar prądy pobieranego z aku, czy napięcie na tym kablu masowym?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości