Sonda lambda, a tryb awaryjny

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariano851
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 06, 2013 21:09

Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: mariano851 » śr mar 06, 2013 21:36

Witam. Jakiś czas temu odstawiłem samochód na parking na 30 min. Po powrocie nie chciał odpalić, ale w końcu załapał. Pojechałem do najbliższego mechanika. Po podłączeniu do kompa stwierdził, że uszkodzona jest sonda. Dawała za dużą dawkę paliwa i się świece zalały, ale przełączył samochód w tryb awaryjny i można jeździć tylko, że będzie więcej palił. Czy jest możliwe, żeby mechanik przez komputer wyłączył sonde? Samochod to Vw Polo 6n 1999r 1,0. Faktycznie palił więcej, więc kupiłem sondę, zamontowałem, ale różnicy nie widzę. I tu moje pytanie czy po podłączeniu trzeba coś zrobić? np. czytałem, że należy odpiąć akumulator na parę minut. Tak zrobiłem, ale nawet radio się nie zresetowało. Jest konieczne podłączenie jeszcze raz do komputera? Z góry dziękuję za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: MrSalieri » śr mar 06, 2013 22:10

Po podłączeniu nowej sondy należy skasować jej błąd z pamięci sterownika. Sondy nie da się wyłączyć. W przypadku braku odczytów z sondy sterownik dobiera wartości średnie domyślne mieszanki i dlatego więcej pali. Skasuj błąd i będzie dobrze pod warunkiem ze nowa sonda działa jak należy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

mariano851
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 06, 2013 21:09

Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: mariano851 » śr mar 06, 2013 22:14

A czy ma może ktoś z okolic Radomia kabel i program ?



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: MrSalieri » śr mar 06, 2013 22:22

Odłącz aku na noc rano podłącz i odpal niech sobie chwile pochodzi i powinno być ok.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: Qto » śr mar 06, 2013 23:11

mariano851 pisze:A czy ma może ktoś z okolic Radomia kabel i program ?
pewnie tak, ale takich osób szukaj tutaj viewforum.php?f=124" onclick="window.open(this.href);return false;



mariano851
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 06, 2013 21:09

Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: mariano851 » czw mar 07, 2013 14:27

Nie będę zakładał nowego tematu. Chciałem zapytać jak się mierzy napięcie sondy miernikiem to z wyjętą wtyczką czy nie?



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Re: Sonda lambda, a tryb awaryjny

Post autor: MrSalieri » czw mar 07, 2013 17:20

mariano851 pisze:Nie będę zakładał nowego tematu. Chciałem zapytać jak się mierzy napięcie sondy miernikiem to z wyjętą wtyczką czy nie?
Może być z wyjętą ale silnik i układ wydechowy musi być rozgrzany.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości