[Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
[Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Problem jak w temacie.
Mam VW Golf IV 1,9 TDI 110 KM 1998r.
Wszystkie funkcje na moim tempomacie działają. Można ustawić stałą prędkość i jechać bez trzymania nogi na pedale. Można przyśpieszać i zwalniać za pomocą przycisków w rączce od kierunkowskazów, wyłączać urządzenie całkiem i zawieszać chwilowo zapamiętaną prędkość. Jedyny problem to rozłączenie tempomatu sprzęgłem (hamulcem jest ok. delikatnie nacisnę i tempomat nieaktywny). Kiedy wciskam sprzęgło to obroty wzrastają do maksymalnych. Czujnik sprzęgła wygląda ok. Dochodzą do niego 2 przewody. Jest na nich napięcie 12V, a czujnik sprawdzany miernikiem wciskając i puszczając pedał, zamyka i otwiera obwód.
Problem znalazłem już na tym forum ale widzę, że nie został rozwiązany
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y#p1683114" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ktoś ma jakieś pomysły co z tym "fantem" zrobić, gdzie szukać problemu ?
Ps. Wiem, że mogę rozłączać hamulcem ale czasem potrzebuję użyć sprzęgła i .... wiadomo co się dzieje.
Mam VW Golf IV 1,9 TDI 110 KM 1998r.
Wszystkie funkcje na moim tempomacie działają. Można ustawić stałą prędkość i jechać bez trzymania nogi na pedale. Można przyśpieszać i zwalniać za pomocą przycisków w rączce od kierunkowskazów, wyłączać urządzenie całkiem i zawieszać chwilowo zapamiętaną prędkość. Jedyny problem to rozłączenie tempomatu sprzęgłem (hamulcem jest ok. delikatnie nacisnę i tempomat nieaktywny). Kiedy wciskam sprzęgło to obroty wzrastają do maksymalnych. Czujnik sprzęgła wygląda ok. Dochodzą do niego 2 przewody. Jest na nich napięcie 12V, a czujnik sprawdzany miernikiem wciskając i puszczając pedał, zamyka i otwiera obwód.
Problem znalazłem już na tym forum ale widzę, że nie został rozwiązany
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y#p1683114" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ktoś ma jakieś pomysły co z tym "fantem" zrobić, gdzie szukać problemu ?
Ps. Wiem, że mogę rozłączać hamulcem ale czasem potrzebuję użyć sprzęgła i .... wiadomo co się dzieje.
Ostatnio zmieniony ndz lut 24, 2013 12:48 przez lesnikmalicki, łącznie zmieniany 1 raz.
Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Trzeba sprawdzić VAG-iem czy prawidłowo odczytuje informacje z tego czujnika, może jest nieaktywny jak np. w automacie
MK3 ADZ->AGU
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
Re: Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Próbowałem coś sam zobaczyć ale nie udało mi się. Mam jedynie VW Tool, a tam chyba nie mogę sprawdzić działania sprzęgła (albo nie potrafię).
W każdym razie z tym automatem to może być tak jak piszesz. Przypomniało mi się, że miałem kiedyś coś zmienione bo samochód z ciepłym silnikiem ciężko mi odpalał. Mechanik przez VAGa minimalnie zwiększył mi dawkę paliwa (co w praktyce chyba polegało na przestawieniu jakichś tam opcji na automat).
Czy jeśli tak jest z tymi ustawieniami to właśnie będzie przyczyną tego problemu ?
W każdym razie z tym automatem to może być tak jak piszesz. Przypomniało mi się, że miałem kiedyś coś zmienione bo samochód z ciepłym silnikiem ciężko mi odpalał. Mechanik przez VAGa minimalnie zwiększył mi dawkę paliwa (co w praktyce chyba polegało na przestawieniu jakichś tam opcji na automat).
Czy jeśli tak jest z tymi ustawieniami to właśnie będzie przyczyną tego problemu ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 24, 2013 00:00 przez lesnikmalicki, łącznie zmieniany 1 raz.
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Bardzo możliwe, że to jest powodem całego zamieszania. Zmień kodowanie na sterowniku silnikalesnikmalicki pisze:Mechanik przez VAGa minimalnie zwiększył mi dawkę paliwa (co w praktyce chyba polegało na przestawieniu jakichś tam opcji na automat).
Będziesz miał coś w stylu: xxxx1, zmienić musisz na xxxx2
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
Re: Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Dziś po kolejnej próbie nie udało mi się połączyć ze sprzęgłem (choć to chyba normalne jeśli auto "myśli", że go nie posiada).
Opcja z automatem natomiast okazuje się bardzo prawdopodobna bo silnik pokazuje mi błąd 18034. Jak poszukałem troszkę na necie to znalazłem, że chodzi o brak sygnału od automatycznej skrzyni biegów.
http://forum.vw-passat.pl/threads/81662 ... -kodowania" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy odczycie danych silnika (w okienkach obok "Numen kontrolny ID" i "Podzespol") jest okienko "Oprogramowanie", które zawiera "Kod--00001" (przepraszam, że piszę łopatologicznie ale to wynika z mojej małej wiedzy).
Przypuszczam, że "hayperekpo" o to chodziło ?
1. Czy jestem w stanie zmienić to za pomocą programu VW Tool, a jeśli tak to jak dokładnie to zrobić (chodzi mi o wytłumaczenie jak "chłopu na miedzy").
2. Czy w razie ewentualnego niepowodzenia powrót do wcześniejszych ustawień odbywa się tak samo tylko w odwrotnej kolejności ?
3. Czy da się to zrobić tak aby nie powrócił mój problem długiego kręcenia rozrusznikiem przy ciepłym silniku ?
Opcja z automatem natomiast okazuje się bardzo prawdopodobna bo silnik pokazuje mi błąd 18034. Jak poszukałem troszkę na necie to znalazłem, że chodzi o brak sygnału od automatycznej skrzyni biegów.
http://forum.vw-passat.pl/threads/81662 ... -kodowania" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy odczycie danych silnika (w okienkach obok "Numen kontrolny ID" i "Podzespol") jest okienko "Oprogramowanie", które zawiera "Kod--00001" (przepraszam, że piszę łopatologicznie ale to wynika z mojej małej wiedzy).
Przypuszczam, że "hayperekpo" o to chodziło ?
W związku z tym mam kilka pytań:hayperekpo pisze: Będziesz miał coś w stylu: xxxx1, zmienić musisz na xxxx2
1. Czy jestem w stanie zmienić to za pomocą programu VW Tool, a jeśli tak to jak dokładnie to zrobić (chodzi mi o wytłumaczenie jak "chłopu na miedzy").
2. Czy w razie ewentualnego niepowodzenia powrót do wcześniejszych ustawień odbywa się tak samo tylko w odwrotnej kolejności ?
3. Czy da się to zrobić tak aby nie powrócił mój problem długiego kręcenia rozrusznikiem przy ciepłym silniku ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 24, 2013 00:00 przez lesnikmalicki, łącznie zmieniany 1 raz.
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
To jest właśnie wspomniane kodowanie sterownika. Możesz je zmienić za pomocą VWTool'a. Klikasz na przycisk "Kodowanie Mod." lub "Recode module", w okienku/polu wpisujesz 00002 zamiast 00001 i zatwierdzasz (nie mam VW Toola pod ręką, ale jakoś tak ta procedura będzie wyglądała). Po tym zabiegu wartość w polu "Oprogramowanie" powinna zmienić się na tą wpisaną (czyli 00002).lesnikmalicki pisze:"Kod--00001"
Skasuj błędy, rozłącz się, wyłącz stacyjkę i wyjmij kluczyk (tak na 20 sekund). Gotowe
Tak, w ten sam sposób. Wpisuje 00001 z powrotem.hayperekpo pisze:2. Czy w razie ewentualnego niepowodzenia powrót do wcześniejszych ustawień odbywa się tak samo tylko w odwrotnej kolejności ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Problem rozwiązany.
Bardzo dziękuję za pomoc od "ssarna1" i "hayperekpo" - konkretną, przekazaną w prosty i zrozumiały dla mnie sposób.
Zmieniłem kodowanie tego sterownika na "Kod--00002" i teraz tempomat bez żadnych problemów rozłącza się za pomocą sprzęgła jak również działają wszystkie pozostałe opcje.
Dla ewentualnych osób, które mogą mieć ten sam problem i jak ja nie znać się na oprogramowaniu "VW Tool" podpowiem, że po wejściu w opcje "Kodowanie Mod." widzimy jedynie zera, a nie aktualnie ustawioną wartość "00001". Ten zapis może nas nieco zmylić i dlatego na to wcześniej sam nie wpadłem.
Obecnie moje odczucia z pracy silnika są takie, że samochód płynniej rusza (można mieć mniejsze wyczucie sprzęgła przy ruszaniu) jednak jest mniej zrywny w zakresie mniejszych obrotów (powiedzmy tak poniżej 2000).
Nie wiem jak to będzie z tym odpalaniem na ciepłym silniku bo nie miałem tego okazji jeszcze stwierdzić ale to już trochę inny problem i poza tym zawsze mogę wrócić do tego co było.
Z tego co pamiętam (a pamiętam dość słabo bo to było jakieś 3 lata temu) mechanik mi mówił, że można jeszcze zamiast tego zwiększenia dawki paliwa wymienić jakieś 2 kości pamięci, jednak jest to dość drogie. Chyba była mowa o jakimś przelutowywaniu ale tak jak pisałem słabo już pamiętam szczegóły tej rozmowy.
Po tym wszystkim może jeszcze odrobinę spadnie mi spadnie skoro jest takie powiązanie . A mimo, że jeżdżę spokojnie i samochód i tak mało mi pali, przy obecnych cenach paliwa zawsze jest to wielkim pozytywem
Bardzo dziękuję za pomoc od "ssarna1" i "hayperekpo" - konkretną, przekazaną w prosty i zrozumiały dla mnie sposób.
Zmieniłem kodowanie tego sterownika na "Kod--00002" i teraz tempomat bez żadnych problemów rozłącza się za pomocą sprzęgła jak również działają wszystkie pozostałe opcje.
Dla ewentualnych osób, które mogą mieć ten sam problem i jak ja nie znać się na oprogramowaniu "VW Tool" podpowiem, że po wejściu w opcje "Kodowanie Mod." widzimy jedynie zera, a nie aktualnie ustawioną wartość "00001". Ten zapis może nas nieco zmylić i dlatego na to wcześniej sam nie wpadłem.
Obecnie moje odczucia z pracy silnika są takie, że samochód płynniej rusza (można mieć mniejsze wyczucie sprzęgła przy ruszaniu) jednak jest mniej zrywny w zakresie mniejszych obrotów (powiedzmy tak poniżej 2000).
Nie wiem jak to będzie z tym odpalaniem na ciepłym silniku bo nie miałem tego okazji jeszcze stwierdzić ale to już trochę inny problem i poza tym zawsze mogę wrócić do tego co było.
Z tego co pamiętam (a pamiętam dość słabo bo to było jakieś 3 lata temu) mechanik mi mówił, że można jeszcze zamiast tego zwiększenia dawki paliwa wymienić jakieś 2 kości pamięci, jednak jest to dość drogie. Chyba była mowa o jakimś przelutowywaniu ale tak jak pisałem słabo już pamiętam szczegóły tej rozmowy.
Po tym wszystkim może jeszcze odrobinę spadnie mi spadnie skoro jest takie powiązanie . A mimo, że jeżdżę spokojnie i samochód i tak mało mi pali, przy obecnych cenach paliwa zawsze jest to wielkim pozytywem
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
[Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
lesnikmalicki Gdzieś wyczytałem, że przy dokładnie takim problemie i zmianie kodowania "skrzyni" trzeba wcisnąć pedał sprzęgła podczas odpalania, bo skrz. automatyczna nie chroni sprzęgła przy rozruchu, ma to chyba też wpływ na żywotność.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
[Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
To ja jeszcze teraz jak już wszystko sprawdziłem dodam, że problem z ciężkim odpalaniem samochodu gdy silnik jest nagrzany powrócił.
Niemniej jednak odpowiedź na sprawy związane z moim tematem otrzymałem i wiadomo "co jest grane". Natomiast o trudnym odpalaniu samochodu jest baaardzo obszernie w innym miejscu na tym forum i nie będę tu śmiecił w tym temacie.
Jako ciekawostkę podam jeszcze, że nadal komputer nie może wykryć sprzęgła (mimo ustawienia 00002). Nie przeszkadza mi to więc nie wypytuję o szczegóły ale piszę bo może kogoś w przyszłości taki stan rzeczy mógłby mylić.
Niemniej jednak odpowiedź na sprawy związane z moim tematem otrzymałem i wiadomo "co jest grane". Natomiast o trudnym odpalaniu samochodu jest baaardzo obszernie w innym miejscu na tym forum i nie będę tu śmiecił w tym temacie.
Jako ciekawostkę podam jeszcze, że nadal komputer nie może wykryć sprzęgła (mimo ustawienia 00002). Nie przeszkadza mi to więc nie wypytuję o szczegóły ale piszę bo może kogoś w przyszłości taki stan rzeczy mógłby mylić.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
[Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Na 99% fabrycznie miał automat i zmienili na manual - nie jest podłączone bo nie musi. Masz na wlepie kod wyposażenia: G0E ?lesnikmalicki pisze:nadal komputer nie może wykryć sprzęgła
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
Re: [Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgł
A co to jest "wlep" ?iigAlisArr pisze:Masz na wlepie kod wyposażenia: G0E ?
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
[Rozwiązany] Tempomat nie jest rozłanczany przez sprzęgło
Naklejka w ks. serwisowej i bagażniku (okolice koła zapasowego) z nr VIN, kodami wyposażenia i innymi informacjami. http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kody-wyposazenia/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 22:13
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości