Golf Variant z 1998 r, 81 kW, diesel. Alternator wytwarza s.em. rzędu 11,2 V i nie ładuje akumulatora.
Mam zamiar go wymontować.
Bardzo prosiłbym o podpowiedzi, czy:
1) będę musiał zdjąć paski klinowe, od strony napędu z silnika, czy wystarczy poluźnić napinacz na pasku alternatora?
2) będę musiał zdjąć przewody wody i klimatyzacji?
Alternator - wymontowanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Alternator - wymontowanie
Pasek popuszczasz od alternatora tam jest samonapinający podnosisz go i śćiągasz pasek z alternatora , odkrecasz kleme z aka żeby zwary niezrobić , odkrecasz przewód od alternatora , potem odkrecasz dwie sruby na 13klucz przy alternatorze od strony kółka do jednej tej niżej musisz odkecić rolke napinacza i napinacz naciągnąć żeby srube wyćiągnąć i wyciągasz alternator na góre !
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Alternator - wymontowanie
Trudno jest mi "dobrać się" kluczem do śruby napinacza i wyjąłem filtr powietrza, ale pozostała podstawa obudowy. Co ją może trzymać od dołu, czy od błotnika?
Alternator - wymontowanie
Gumki z prawe strony jak nie zdjąłeś to musisz się ich pozbyć. Potem prawą stronę lekko w górę i delikatnie ale zdecydowanie w prawo wyciągasz. Od strony błotnika jest tylko podparcie w otworach odpowiednich. Ew może ten chwyt zimnego powietrza od przodu się jeszcze trzyma obudowy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Alternator - wymontowanie
Najpierw warto zrzucić pasek (na zdjęciu jest nadal nałożony), w tym celu łyżką do opon -zapierając poprzez drewniane klocki - uginamy ramię napinacza i zdejmujemy pasek z kółka. Gwint śruby jest "normalny", prawy, czyli wykręcany w lewo. Pucha filtra trzyma się tylko na wcisk w odpowiednie elementy nadwozia, naturalnie po zdjęciu gumek.
======================================
Może ustalamy, co jest naszym celem: jak z tematu wynika - demontaż alternatora. Demontaż napinacza nie jest więc konieczny; jedynie ugięcie go do umożliwienia zdjęcia paska wieloklinowego. Wkładamy klocek i opieramy o mocowanie jednej z gumek, bliższej przodowi auta. Następnie łyżką do opon lub czymś podobnym, opierając o klocek i główkę śruby mocującej rolkę napinacza - uginamy ramię napinacza ku tyłowi samochodu, ciągnąc łyżkę do przodu - i luzujemy pasek.
======================================
Może ustalamy, co jest naszym celem: jak z tematu wynika - demontaż alternatora. Demontaż napinacza nie jest więc konieczny; jedynie ugięcie go do umożliwienia zdjęcia paska wieloklinowego. Wkładamy klocek i opieramy o mocowanie jednej z gumek, bliższej przodowi auta. Następnie łyżką do opon lub czymś podobnym, opierając o klocek i główkę śruby mocującej rolkę napinacza - uginamy ramię napinacza ku tyłowi samochodu, ciągnąc łyżkę do przodu - i luzujemy pasek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości