automatyczne światła "typ norweski"
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Stefan0509
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: ndz sie 08, 2010 12:07
- Lokalizacja: Toruń (PL) / Oslo (N)
automatyczne światła "typ norweski"
Witam.
Otóż kupiłem Golfa w Norwegii i mam pewien problem. Mianowicie denerwuje mnie to, że zaraz po przełączeniu stacyjki w moim Golfie włączają się światła i na dodatek jak włączam światła drogowe, zamiast świateł drogowych świecą halogeny [mam grill na 4 lampy i świecą te dwie w środku]. Chciałbym się tego automatu pozbyć. Czy ktoś z Was ma może pomysł jak się tego pozbyć?
Dodam, że kostka za włącznikiem świateł jest nienaruszona.
Pozdrawiam
Otóż kupiłem Golfa w Norwegii i mam pewien problem. Mianowicie denerwuje mnie to, że zaraz po przełączeniu stacyjki w moim Golfie włączają się światła i na dodatek jak włączam światła drogowe, zamiast świateł drogowych świecą halogeny [mam grill na 4 lampy i świecą te dwie w środku]. Chciałbym się tego automatu pozbyć. Czy ktoś z Was ma może pomysł jak się tego pozbyć?
Dodam, że kostka za włącznikiem świateł jest nienaruszona.
Pozdrawiam
- Stefan0509
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: ndz sie 08, 2010 12:07
- Lokalizacja: Toruń (PL) / Oslo (N)
automatyczne światła "typ norweski"
To po co w reflektorach głównych żarówki H4, które są dwuwłóknowe?
I druga sprawa mam przełacznik od halogenów.
I druga sprawa mam przełacznik od halogenów.
automatyczne światła "typ norweski"
Ponieważ te dwa wewnętrzne reflektory są dodatkowymi drogowymi, nie są to reflektory przeciwmgielne.
- Stefan0509
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: ndz sie 08, 2010 12:07
- Lokalizacja: Toruń (PL) / Oslo (N)
automatyczne światła "typ norweski"
Ok już teraz rozumiem W głównych reflektorach po przełączeniu na światła drogowe nic się nie zmienia. Świecą tak samo.
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
automatyczne światła "typ norweski"
Teraz to ja nie rozumiem, też mam golfa II na 4 oka
i jak jadę na mijania to świecą te zewnętrzne a jak dasz na długie to te zewnętrzne się przełączają na drogowe (H4 dwu włóknowa) a te wewnętrzne świecą dodatkowo.
Dla sprawdzenia możesz odłączyć kable od tych wewnętrznych i jechać normalnie możesz i włączasz krótkie/długie.
Pozdro
i jak jadę na mijania to świecą te zewnętrzne a jak dasz na długie to te zewnętrzne się przełączają na drogowe (H4 dwu włóknowa) a te wewnętrzne świecą dodatkowo.
Dla sprawdzenia możesz odłączyć kable od tych wewnętrznych i jechać normalnie możesz i włączasz krótkie/długie.
Pozdro
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
automatyczne światła "typ norweski"
Stefan0509, ogólnie instalacja oświetleniowa w golfach 2 z Norwegii jest dość zubożona. Nie wiem, czy były jakieś wersje, czy coś, ale z tego co wiem, to te golfy nie miały np. funkcji włączenia świateł postojowych z jednej strony. Sprawdź to - na wyłączonym zapłonie włącz kierunkowskaz - powinny zaświecić się światła postojowe z tej strony, w która włączyłeś kierunek.
Druga sprawa, kiedy przełącznik świateł jest wyłączony - po włączeniu zapłonu zapalają się światła mijania - ale przyciemnione (światła do jazdy dziennej, bez postojówek);
Kiedy wyłącznik świateł jest w pozycji pierwszej - zapalają się tylko postojówki;
Kiedy wyłącznik świateł jest w pozycji drugiej - zapalają się postojówki i światła mijania z pełną mocą, lub światła drogowe (zależy od położenia manetki).
Zobacz, czy te światła działają, jak opisałem (żebym wiedział, czy patrzę na dobre schematy).
Wewnętrzne światła - zobacz, czy między światem wewnętrznym i zewnętrznym jest wiązka, która łączy te dwa reflektory i czy nic nie jest tam przerobione.
Teoretycznie powinny świecić 4 reflektory po włączeniu długich, Zewnętrzne reflektory powinny normalnie się przełączać z długich na krótkie + mają funkcję świateł dziennych. A może masz po prostu przepalone żarówki?
Druga sprawa, kiedy przełącznik świateł jest wyłączony - po włączeniu zapłonu zapalają się światła mijania - ale przyciemnione (światła do jazdy dziennej, bez postojówek);
Kiedy wyłącznik świateł jest w pozycji pierwszej - zapalają się tylko postojówki;
Kiedy wyłącznik świateł jest w pozycji drugiej - zapalają się postojówki i światła mijania z pełną mocą, lub światła drogowe (zależy od położenia manetki).
Zobacz, czy te światła działają, jak opisałem (żebym wiedział, czy patrzę na dobre schematy).
Wewnętrzne światła - zobacz, czy między światem wewnętrznym i zewnętrznym jest wiązka, która łączy te dwa reflektory i czy nic nie jest tam przerobione.
Teoretycznie powinny świecić 4 reflektory po włączeniu długich, Zewnętrzne reflektory powinny normalnie się przełączać z długich na krótkie + mają funkcję świateł dziennych. A może masz po prostu przepalone żarówki?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
automatyczne światła "typ norweski"
Reflektory są zwykłe, jak w każdym golfie, tylko sterowanie żarówkami inaczej zrobione - inne połączenia, inny włącznik świateł i rezystor który obniża napięcie na żarówkach. Były dwie wersje takich świateł - inne były na Skandynawię, inne do Wielkiej Brytanii (różnice w działaniu).
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
automatyczne światła "typ norweski"
Jeżeli chodzi Tobie o to, jakie literki są na reflektorze, to, z tego co wiem, są to normalne reflektory oznaczone jako mijania/drogowe. Ale takie rozwiązanie było stosowane fabrycznie.
- Stefan0509
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: ndz sie 08, 2010 12:07
- Lokalizacja: Toruń (PL) / Oslo (N)
automatyczne światła "typ norweski"
Dokładnie mam tak jak napisałeś Lipek. Zauważyłem, że moja teściowa w Golfie i Caravelle też tak ma.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
automatyczne światła "typ norweski"
No to moim zdaniem długie powinny świecić normalnie - 4 światła na raz. Zobacz, jak są zrobione połączenia przy lampach.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
automatyczne światła "typ norweski"
Odkopię trochę temat. Nie będę zakładał nowego mimo że to golf 4
W moim golfie również posiadam światła skandynawskie i wygląda to tak, że po włączeniu zapłonu zapalają się światła mijania łącznie z postojówkami przód i tył- mimo że włącznik jest w pozycji 0. Swiatła palą się troszkę słabiej niż gdy włączę mijania włącznikiem.
Dodatkowo nie mogę włączyć postojówek kierunkowskazami.
Pod maską nie mam dodatkowych kabli, w skrzynce bezpieczników nie ma "mostków" oraz po wyjęciu włącznika świateł nie widzę żadnych dodatkowych połączeń czy przeróbek.
Dodatkowo mam wrażenie że postojówki się często przepalają, czy może to mieć jakiś związek?
Może masz pomysł jak to odłączyć? Od czego zacząć?
pozdrawiam
W moim golfie również posiadam światła skandynawskie i wygląda to tak, że po włączeniu zapłonu zapalają się światła mijania łącznie z postojówkami przód i tył- mimo że włącznik jest w pozycji 0. Swiatła palą się troszkę słabiej niż gdy włączę mijania włącznikiem.
Dodatkowo nie mogę włączyć postojówek kierunkowskazami.
Pod maską nie mam dodatkowych kabli, w skrzynce bezpieczników nie ma "mostków" oraz po wyjęciu włącznika świateł nie widzę żadnych dodatkowych połączeń czy przeróbek.
Dodatkowo mam wrażenie że postojówki się często przepalają, czy może to mieć jakiś związek?
Może masz pomysł jak to odłączyć? Od czego zacząć?
pozdrawiam
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości