Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
To mój pierwszy post na tym forum wiec WITAJCIE!!!
Mam problem z moim golfikiem ale od początku:
Najpierw zaczęło się od tego, że Golf szarpał powyżej 1600obr. Błąd wskazywał na wtrysk sterujący. Problemem okazała się kostka komputera, która była zielona od śniedzi. Wyczyściłem i wszystko wróciło do normy. Nstępnie Golf przestał wskazywać prędkość oraz piszczał i krzyczał aby go zatankować chociaż miał połowę baku- wskazówka spadała na zero po czym się podnosiła do normalnego poziomu. Wyczyściłem kostkę od VSSu i był spokój przez kilka miesięcy.
No a potem...
W ciągu kilku miesięcy zdarzyło mu się nie odpalić, przestał wskazywać prędkość, na zakrętach i na dziurach nie widzi paliwa w baku i po zgaszeniu nie gasły czasami kontrolki. W ciągu kilku dni przestał całkowicie odpalać. Jak już odpalił, i dało się go zgasić to przy próbie kolejnego odpalenia brak kompresji- doszedłem, że zawór od klapy gaszącej jest wysterowany i nie dopuszcza powietrza. Znalazłem zimny lut na przekaźniku 109 po jego naprawie autko pali na dotyk, ale nie gaśnie. Mogę nawet wyciągnąć kluczyk, a silnik dalej chodzi- tylko lekko przygasają kontrolki.
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki, kostki sterownika silnika, bezpieczniki, VSS, sprawdzałem jak będzie reagował z odłączonym wszystkim do czego mam dostęp, podmieniłem kostkę stacyjki i nadal to samo. Oczywiście zawór na pompie sprawny- poprostu cały czas jest na nim 12V.
Po wyłączeniu z kluczyka na cewkę przekaźnika 109 podawane jest napięcie, jak go wyciągnę to napięcie zanika i już po ponownym włożeniu kontrolki się nie świecą-Jakby obwód się zamykał i wchodził w samopodtrzymanie. Z tego co kojarzę sterownik silnika steruje nim przez masę więc to też sprawdziłem po odłączeniu sterownika brak zwary przewodu do masy.
Proszę o pomoc i porady bo nie mam już pomysłów i stawiam na sterownik.
Mam problem z moim golfikiem ale od początku:
Najpierw zaczęło się od tego, że Golf szarpał powyżej 1600obr. Błąd wskazywał na wtrysk sterujący. Problemem okazała się kostka komputera, która była zielona od śniedzi. Wyczyściłem i wszystko wróciło do normy. Nstępnie Golf przestał wskazywać prędkość oraz piszczał i krzyczał aby go zatankować chociaż miał połowę baku- wskazówka spadała na zero po czym się podnosiła do normalnego poziomu. Wyczyściłem kostkę od VSSu i był spokój przez kilka miesięcy.
No a potem...
W ciągu kilku miesięcy zdarzyło mu się nie odpalić, przestał wskazywać prędkość, na zakrętach i na dziurach nie widzi paliwa w baku i po zgaszeniu nie gasły czasami kontrolki. W ciągu kilku dni przestał całkowicie odpalać. Jak już odpalił, i dało się go zgasić to przy próbie kolejnego odpalenia brak kompresji- doszedłem, że zawór od klapy gaszącej jest wysterowany i nie dopuszcza powietrza. Znalazłem zimny lut na przekaźniku 109 po jego naprawie autko pali na dotyk, ale nie gaśnie. Mogę nawet wyciągnąć kluczyk, a silnik dalej chodzi- tylko lekko przygasają kontrolki.
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki, kostki sterownika silnika, bezpieczniki, VSS, sprawdzałem jak będzie reagował z odłączonym wszystkim do czego mam dostęp, podmieniłem kostkę stacyjki i nadal to samo. Oczywiście zawór na pompie sprawny- poprostu cały czas jest na nim 12V.
Po wyłączeniu z kluczyka na cewkę przekaźnika 109 podawane jest napięcie, jak go wyciągnę to napięcie zanika i już po ponownym włożeniu kontrolki się nie świecą-Jakby obwód się zamykał i wchodził w samopodtrzymanie. Z tego co kojarzę sterownik silnika steruje nim przez masę więc to też sprawdziłem po odłączeniu sterownika brak zwary przewodu do masy.
Proszę o pomoc i porady bo nie mam już pomysłów i stawiam na sterownik.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
Sprawdz ten przekażnik czy sie niekleji co go naprawiałeś
Re: Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
Podstawiałem inny na próbe i dalej to samo- jego cewka jest wysterowana przez sterownik silnika
Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
impulsator w skrzyni biegów lub kostka od niegonadyb pisze:W ciągu kilku miesięcy zdarzyło mu się nie odpalić, przestał wskazywać prędkość, na zakrętach i na dziurach nie widzi paliwa w baku i po zgaszeniu nie gasły czasami kontrolki.
maska do góry i przy nadkolu kierowcy masz plastikową skrzyneczkę z 2 przekaźnikami - weź je odepnij czy to pomożenadyb pisze: Znalazłem zimny lut na przekaźniku 109 po jego naprawie autko pali na dotyk, ale nie gaśnie. Mogę nawet wyciągnąć kluczyk, a silnik dalej chodzi- tylko lekko przygasają kontrolki.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
masz coś co podtrzymuje napięcie po wyłączeniu zapłonu - nie wymieniałeś np radia? Coś przed tą awarią robiłeś w elektryce? a co się dzieje jak wyjmiesz przekaźnik z pola nr 2
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
Przekaźnik ECU jest sterowany ze stałego + a masa jest podawana ze sterownika, ale na tym przewodzie nie ma zwarcia do masy. Nie wiem o jaki przekaźnik Ci chodzi, ale ogólnie auto nie gaśnie po wyjęciu wszystkich przekaźników oprócz 109. Zgaśnie również po wyjęciu (chyba - już nie pamiętam) bezpiecznika 29. Sterownik komfortu raz wyrzucił błąd styku S ale radio nie było ruszane i oświetlenie wewnątrz działa prawidłowo. Myślę jeszcze nad zegarami bo one dziwne komunikaty potrafiły wyświetlać. Mam sprzęt wiec wywalę immo i zobaczę reakcję bez zegarów.
A z przekaźnikiem jest dziwna sprawa- wyciągam kluczyk silnik pracuje na cewce przekaźnika jest 12v. Wyciągam przekaźnik, auto gaśnie. Wsadzam przekaźnik i jest impuls 12V (czuć, że przekaźnik załapie) a potem 0V - przekaźnik przy podłączeniu tylko kliknie i od razu się wyłącza.
Edit:
Wyjęcie zegarów nic nie dało, drugi sterownik silnika też nie załatwił sprawy.
Edit:
Auto gaśnie normalnie po wyjęciu bezpiecznika 34. Ma ktoś może schemat instalacji ?? Jakoś nie wierze schematowi z autodaty, odpiąłem wszystkie elektrozawory i kostkę pompy i nadal to samo. Do tego doszedłem, że po wyjęciu kluczyka na styku 15 stacyjki jest 9V ale skąd??? Przydałby się schemat z rozpisanymi kostkami
Sprzedam sterownik silnika do ALH...
A z przekaźnikiem jest dziwna sprawa- wyciągam kluczyk silnik pracuje na cewce przekaźnika jest 12v. Wyciągam przekaźnik, auto gaśnie. Wsadzam przekaźnik i jest impuls 12V (czuć, że przekaźnik załapie) a potem 0V - przekaźnik przy podłączeniu tylko kliknie i od razu się wyłącza.
Edit:
Wyjęcie zegarów nic nie dało, drugi sterownik silnika też nie załatwił sprawy.
Edit:
Auto gaśnie normalnie po wyjęciu bezpiecznika 34. Ma ktoś może schemat instalacji ?? Jakoś nie wierze schematowi z autodaty, odpiąłem wszystkie elektrozawory i kostkę pompy i nadal to samo. Do tego doszedłem, że po wyjęciu kluczyka na styku 15 stacyjki jest 9V ale skąd??? Przydałby się schemat z rozpisanymi kostkami
Sprzedam sterownik silnika do ALH...
Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie
Problem rozwiązany!!
Ale jak to w życiu bywa tylko częściowo
Problem związany z bezpiecznikiem 34- idzie od niego przewód żółty jeśli dobrze pamiętam. Jest to plus po stacyjce na elektrozawory, przepływomierz i... Po rozpruciu wiązki znalazłem rozgałęzienie tego przewodu. Rozciąłem i podłączałem po kolei przewody. Po dołączeniu 3 auto już nie gasło. Ów przewód idzie na pompę na "injection quantity adjuster" czy jak to się tam piszę. Niestety nie zlokalizowałem uszkodzenia tego przewodu a z braku czasu położyłem nowy.
Ale jak to w życiu bywa tylko częściowo
Problem związany z bezpiecznikiem 34- idzie od niego przewód żółty jeśli dobrze pamiętam. Jest to plus po stacyjce na elektrozawory, przepływomierz i... Po rozpruciu wiązki znalazłem rozgałęzienie tego przewodu. Rozciąłem i podłączałem po kolei przewody. Po dołączeniu 3 auto już nie gasło. Ów przewód idzie na pompę na "injection quantity adjuster" czy jak to się tam piszę. Niestety nie zlokalizowałem uszkodzenia tego przewodu a z braku czasu położyłem nowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości