VW Golf II - problem z zapaleniem.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

EJD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 11, 2013 10:59

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: EJD » pn lut 11, 2013 11:32

Witam! Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Kilka dni temu stałem się posiadaczem Golfa II 1.6 benzyna. Wracałem nim około 55 km do domu po kupieniu, jeździłem do sklepu 4 km i pojechałem do swojej dziewczyny 14 km ode mnie. Wracając samochód się ksztusił, dławił i ciężko reagował na gaz. W połowie drogi zabrakło mi paliwa, mimo iż dzień wcześniej przed trasą lane było za 50. Dorwałem paliwo, wracam do samochodu a tu lipa. Auto nie chce odpalić, akumulator się rozładował ale nie wiem co jest tego przyczyną. Sprzedawca mówił mi o kierunkowskazie tylnym lewym, że nie działa ale próbował go podłączyć. Na desce świeci się kontrolka akumulatora i mryga oleju. Olej jest na minimum ale i tak mam zamiar go wymienić. Co może być przyczyną (oprócz rozładowania akumulatora) nie możności odpalenia go? Wcześniej odpalał od strzała i było wszystko dobrze. Nie jestem fachowcem, dopiero zaczynam swoją przygodę z motoryzacją także nie wiem jak się sprawdza różne rzeczy, oprócz płynów itp. Błagam o pomoc! Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: Radzio0018 » pn lut 11, 2013 18:27

Może się zapowietrzyły przewody, i po prostu paliwo dolałeś ale nie dochodzi jeszcze do silnika.



EJD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 11, 2013 10:59

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: EJD » pn lut 11, 2013 19:31

Możliwe. A nie wiesz czasem co mogło być przyczyną tak nagłego rozładowania akumulatora?



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: Radzio0018 » pn lut 11, 2013 21:02

A on się tak nagle rozładował?



Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: Alexandre » wt lut 12, 2013 02:17

Witam !
Ja bym najpierw sprawdził czy dochodzi paliwo do silnika
dwa że jadąc do ostatniej kropelki mogło się tak stać że zassało jakiś syf z baku i jest teraz na tej siateczce koło pompy paliwa lub zatkał się w jakiś sposób filtr paliwa
po trzecie dolał bym oleju
a po czwarte to na pewno akumulator ? spróbuj odpalić na kable z innego auta albo podładuj aku, w ostateczności na pych
jak odpalisz to sprawdzić czy jest poprawne ładowanie akumulatora
Pozdrawiam



EJD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 11, 2013 10:59

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: EJD » wt lut 12, 2013 09:06

Wczoraj podłączyłem akumulator na noc i dzisiaj przyszedłem z nim do auta, podłączyłem i prąd był, jednak cały czas świeci mi się ikonka akumulatora, samochód chciał zapalić (ostatecznie się nie udało) ale akumulator momentalnie stracił prąd. Po kilku próbach odpalenia, pół akumulatora już nie ma. Na początku po przekręceniu kluczyka miga przez chwilę czerwona ikonka kluczyka, świeci się cały czas akumulatora. Idę dzisiaj do sąsiada mechanika niech on mi powie co to może być.



Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: Alexandre » wt lut 12, 2013 15:06

Możliwe że ładowanie akumulatora jest już słabe, do tego stary i zużyty akumulator
oraz rozrusznik nie jest pierwszej młodości tak że przydała by mu się regeneracja
i ciekawe czy sam silnik jest sprawny bo można kręcić i kręcić



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: Radzio0018 » wt lut 12, 2013 21:47

Można sprawdzić też alternator, jak ładuje , żeby później się nie okazało że akumulator kupisz nowy a po chwili kicha. Ale co do problemu , to odpowietrz przewody i sprawdź czy paliwo dociera do silnika , bo bez tego to sobie możesz kręcić ; ) sprawdź iskry na świecach , ale możliwe też że sonda lambda Ci padła. Jak u mnie padła , to auto samo gasło , zapalić było go ciężko i przy dodaniu gazu obroty wzrosły i nagle chciał zgasnąć , jedynie dało się go utrzymać w pracy gdy naciskało się gaz pulsacyjnie.



Awatar użytkownika
metlex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 18:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: metlex » śr lut 13, 2013 15:24

co do akumulatora to na moje po prostu stary i tyle... (do tego niskie temperatury powietrza i sprawność dodatkowo osłabiona)
kontrolka od akumulatora świeciła ci się cały czas po kupnie (nawet na odpalonym silniku) ? czy dopiero teraz jak chcesz go odpalić a nie możesz ??
co do oleju to kup jakiś (jakieś 10w40 zwykłe , no chyba , że masz jakąś karteczkę co tam było lane) i dolej....
co do odpalania to tak jak wszyscy wcześniej pisali... (sprawdź czy paliwo dochodzi)
a i z tym paliwem też dziwna sprawa , że tyle Ci tyle spaliło... niecałe 8 litrów na takim odcinku? warto sprawdzić , czy nie masz gdzieś jakiejś nieszczelności , gdzie mogło by uciekać...
analogicznie jak nie miałeś paliwa ,a kręciłeś mogłeś zatrzeć pompkę paliwa...



EJD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 11, 2013 10:59

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: EJD » pt lut 15, 2013 22:23

Dziękuję za odpowiedzi. ;) Jutro przyjedzie mojego taty znajomy, który jest mechanikiem i ma się tym zająć. Od razu mi wszystko posprawdza i myślę, że będzie w porządku.



KOoCurR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sty 10, 2014 13:37

VW Golf II - problem z zapaleniem.

Post autor: KOoCurR » czw sty 08, 2015 05:10

Ja swój akumulator zregenerowałem ^^. Też było wporządku dokąd zima nie przyszła. Wkurzyłem się wiec wziałem sprawe w swoje ręce. Chinski nie był wiec popatrzylem ze warto i nie słuchać filozofów ze tylko nowy bo to bo tamto. Poprostu był zaniedbany. 2 razy płukanka wodą dem. pozniej ładowanie na wodzie pozniej znowu wylanie , wlanie elektrolitu ładowanie , wylanie , az wkoncu ostatecznie wlanie nowego elektrolitu ładowanko i pyk. Odzyskał jakieś 20-30% mocy rozruchowej, nie musze go juz ciągle wyjmować w obawie ze nie bedzie miał siły. Oryginalny akumulator VW dedykowany chyba juz dziesięcioletni :smoke: :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości