ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » pn sty 28, 2013 17:40

Witam, mam pytanie co do warunków jakie muszą być spełnione aby jeż się załączył, oprócz temperatury poniżej 70 stopni. Chcę wykorzystać ten sygnał do włączenia podgrzewacza cieczy z diesla (bo chyba nie ma w sterowniku z benzyny odpowiedniego wyjścia sterującego?)

oprócz tego będę wymieniał alternator na 120A, ma on wyjście DF ale nie wiem jak z niego skorzystać - jak dokładnie ono działa?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: stonefree » wt sty 29, 2013 11:19

Do czego Ci potrzebny ten podgrzewacz?



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z

Post autor: ssarna1 » wt sty 29, 2013 12:27

stonefree pisze:Do czego Ci potrzebny ten podgrzewacz?

A na co jest w dieslu? :bajer:


MK3 ADZ->AGU

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: jeryk10 » wt sty 29, 2013 13:24

ssarna1, dieslu jest po to zeby go dogrzać bo tdi ciężko się dogrzewają a benzyniaki bardzo szybko się zagrzewają wiec gra nie warta świeczki moim zdaniem


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » wt sty 29, 2013 14:46

dzieki ze mnie oswieciles bo nie wiedzialem do czego to sluzy :bigok:

nie pytalem czy to ma sens, zadalem konkretne pytania a wy mi robicie wywody ze nie potrzebne. chce miec i sobie zrobie, chociazby dlatego zeby przy 20 stopniowym mrozie przelaczal sie na gaz po 1 a nie po 5 kilometrach. poza tym to chyba oczywiste ze zimny silnik bierze wiecej paliwa niz rozgrzany i to sporo


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: Paweł Marek » wt sty 29, 2013 18:06

ssarna1, ale przeciez jedyny warunek do spełnienia sam sobie podałeś - temperatura poniżej 70 stopni, nie wiem czy akurat taka ale możliwe. Więc jeśli pytasz o jakies inne warunki załączenia to również nie rozumiem o co biega, układ działa poprzez zwykły przekaźnik puszający prąd na jeż a innych zabezpieczeń typu niskie napięcie o ile wiem w benzynie niema - spojrzę jeszcze na schematy w domu

Wyjście DF jest w alternatorach z zewnętrznym regulatorem napięcia - takowego w MK3 niema trzeba bedzie coś kombinować popytac jeszcze nie wiem czy ten alternator wogóle bedzie ładował wystarczająco bez regulatora podpiętego do tego wyjścia. Sprawdź to możesz miec tylko 13V na przykład bez zewnętrznego regulatora


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » wt sty 29, 2013 22:43

Przy 70 stopniach tyka przekaźnik. Układ działa poprzez zwykły przekaźnik sterowany przez ECU, a ECU ma dostęp zarówno do napięcia akumulatora jak i do obrotów silnika więc pytanie nie jest tak całkiem bez sensu :bigok:

Wyczytałem w kilku tematach na forum że DF to wyjście podające obciążenie alternatora do dieslowskiego ECU a ono decyduje ile świec w podgrzewaczu podłączyć

W ogóle jaki jest sens stosowania zew. regulatora? Po co sterować napięciem skoro optymalnie jest 14,4 i tyle powinien zapewnić regulator wbudowany w altek :kac:


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: stonefree » wt sty 29, 2013 23:12

ssarna1 pisze:podające obciążenie alternatora do dieslowskiego ECU a ono decyduje ile świec w podgrzewaczu podłączyć
jak może ECU decydować o ilości swiec w podgrzewaczu, skoro załącza je jeden przekaźnik?



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » wt sty 29, 2013 23:16

nie załącza ich jeden przekaźnik.


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: grg474 » wt sty 29, 2013 23:32

ssarna1, ma rację - 2 przekaźniki. Moja propozycja - pogadaj z thomas1919 i zrób tak jak on zrobił włączanie grzałki z35 - tu ilnk do opisu http://vwmk4.blogspot.com/2012/12/podgr ... a-z35.html


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » śr sty 30, 2013 00:23

Niestety opcja z przełącznikiem odpada - wszystko ma się dziać automatycznie. Dlatego pytałem o warunek załączenia jeża - wtedy tylko puścił bym to przez wyłącznik termiczny i dał na przekaźnik ale rozumiem że benzynowe ECU nie mają dodatkowych warunków (czyli właściwie to nie wiem czemu zrezygnowano z banalnego obwodu wyłącznik termiczny w króćcu+przekaźnik, chyba tylko po to żeby można było zrobić test wyjść..)
Więc będę musiał robić cały układ pomiaru napięcia od zera + opóźnienie po załączeniu silnika :grrr:

Jeśli tak to chciałem wykorzystać już to wyjście w alternatorze które mierzy obciążenie (o ile to działa tak jak myślę, a nie tak jak pisze Paweł Marek)


MK3 ADZ->AGU

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: jeryk10 » śr sty 30, 2013 20:13

Zacisk DF działa na tej samej zasadzie co D+ także co tu kombinować z alternatorem Włączasz zapłon to na zacisku D+ pojawia się masa odpalasz auto na zacisku D+ pojawia się 12V do tego majstrujesz przekaźnik i stały plus do przekaźnika i masz załączanie automatyczne do tego na obwodzie jakiś twój termik i po sprawie


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » śr sty 30, 2013 22:45

http://allegro.pl/alternator-vw-passat- ... 03808.html

Skoro to te same sygnały to po co są oba na raz? Nie wystarczy że auto działa, jak spadnie ładowanie poniżej tych 13,5 to chce żeby się świece wyłączyły jak będę miał za duży pobór prądu przez inne badziewia no ale z wyjściem jeża chyba nic nie wyjdzie więc będę musiał robić to od zera


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: stonefree » śr sty 30, 2013 22:58

Ja tylko nie rozumiem jednego. Vw miał naprawdę dobrych inżynierów. Po kiego grzyba poprawiać to co oni tworzyli przez kilka lat prób i doświadczeń?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości