RNS 510 a gofer z maja 2008
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
RNS 510 a gofer z maja 2008
Witam Was wszystkich,
to jest mój pierwszy post na forum, szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i tu i w różnych innych miejscach ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi dlatego zwracam się do Was może uda się moją zagmatwaną wiedzę ujednolicić tak żebym był choć 90% pewien:)
o co chodzi, mam gofra v variant z maja 2008 (data produkcji), fabrycznie ma zainstalowane radio rcd 300 ale chciałbym do niego założyć rns 510 wiem, że te nawigacje gdy nie są odpowiednio dobrane lubią prąd. I tu pytanie:
1.czy wersja F lub H rns 510 z lat 2011-2012 będzie latała bez problemu (wystarczy wpiąć i chodzi) ??
2. czy w samochodzie będę musiał dodatkowo dla tego radia wymieniać szynę CAN bo też gdzieś o tym czytałem??
3. czy będę musiał zakodowywać coś w samochodzie po podpięciu radia przez VCDS??
4. czy jest sposób na sprawdzenie którą wersję Centarlnego Kontrolera Elektryki mam w samochodzie bez wypinania go??
proszę o wyrozumiałość zgłupiałem w tej materii a wydać 2,5 kzł na coś co nie będzie działać to dla mnie trochę dużo, i na wszelki wypadek zaznaczę że nie mam zielonego pojęcia o VCDSie
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkie pomocne umysły
to jest mój pierwszy post na forum, szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i tu i w różnych innych miejscach ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi dlatego zwracam się do Was może uda się moją zagmatwaną wiedzę ujednolicić tak żebym był choć 90% pewien:)
o co chodzi, mam gofra v variant z maja 2008 (data produkcji), fabrycznie ma zainstalowane radio rcd 300 ale chciałbym do niego założyć rns 510 wiem, że te nawigacje gdy nie są odpowiednio dobrane lubią prąd. I tu pytanie:
1.czy wersja F lub H rns 510 z lat 2011-2012 będzie latała bez problemu (wystarczy wpiąć i chodzi) ??
2. czy w samochodzie będę musiał dodatkowo dla tego radia wymieniać szynę CAN bo też gdzieś o tym czytałem??
3. czy będę musiał zakodowywać coś w samochodzie po podpięciu radia przez VCDS??
4. czy jest sposób na sprawdzenie którą wersję Centarlnego Kontrolera Elektryki mam w samochodzie bez wypinania go??
proszę o wyrozumiałość zgłupiałem w tej materii a wydać 2,5 kzł na coś co nie będzie działać to dla mnie trochę dużo, i na wszelki wypadek zaznaczę że nie mam zielonego pojęcia o VCDSie
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkie pomocne umysły
RNS 510 a gofer z maja 2008
Wersja RNS-a nie do końca powie Ci czy będzie zżerał prąd. Podane przez Ciebie wersje na pewno są wersjami nowszymi, czyli mają wyświetlacz ledowy. Wersję RNS-a na pierwszy rzut oka rozpoznasz po przycisku w prawym górnym rogu (nowsze mają gwiazdkę, starsze coś z literką I).adr7 pisze:1.czy wersja F lub H rns 510 z lat 2011-2012 będzie latała bez problemu (wystarczy wpiąć i chodzi) ??
Wszystko zależy jaką wersję Gatewaya masz obecnie u siebie zamontowaną.adr7 pisze:2. czy w samochodzie będę musiał dodatkowo dla tego radia wymieniać szynę CAN bo też gdzieś o tym czytałem??
Możesz to sprawdzić za pomocą VCDS-a lub ściągając osłony nad nogami kierowcy i sczytując jego numer.
Tak.adr7 pisze:3. czy będę musiał zakodowywać coś w samochodzie po podpięciu radia przez VCDS??
Wersję Borda możesz sprawdzić podobnie jak wersję Gatewaya, tj. albo za pomocą podpięcia pod kompa, albo po zdjęciu w/w osłony odczytujesz jego numer.adr7 pisze:4. czy jest sposób na sprawdzenie którą wersję Centarlnego Kontrolera Elektryki mam w samochodzie bez wypinania go??
Auto masz dość młode rocznikowo, więc istnieje szansa, że będziesz miał nowsze moduły.
Dodatkowo jeśli planujesz zmieniać Borda to najpierw odczytaj posiadaną przez Ciebie wersję i jeśli masz 23bit lub mniej to szukaj 30-bitowego Highend.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
RNS 510 a gofer z maja 2008
Dzięki za odpowiedź kurcze troche mnie zasmuciłeś tym że muszę kodować radio bo nie ogarniam VCDS'a i nikt z moich znajomych tego nie ma może ktoś z południowych okolic Warszawy byłby chętny pomóc wrazie co?? oczywiście odpłatnie
RNS 510 a gofer z maja 2008
Auto masz z 2008 roku wiec nie powinno byc problemu z czerpaniem pradu w tym roczniku.
Rns bedzie dzialal bez kodowania ale beda wyskakiwaly bledy podczas skanowania VCDS. Ot i tyle. Wiec na dobra sprawe mozesz wsadzic radio i jezdzic dopoki nie znajdziesz kogos z VCDSem i ci przekoduje bramke. W serwisie kasuja za to pol godziny roboczej ale mysle ze na forum znajdziesz kogos z okolicy co ci to zrobi.
Rns bedzie dzialal bez kodowania ale beda wyskakiwaly bledy podczas skanowania VCDS. Ot i tyle. Wiec na dobra sprawe mozesz wsadzic radio i jezdzic dopoki nie znajdziesz kogos z VCDSem i ci przekoduje bramke. W serwisie kasuja za to pol godziny roboczej ale mysle ze na forum znajdziesz kogos z okolicy co ci to zrobi.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
RNS 510 a gofer z maja 2008
adr7 na początek posprawdzaj wersje modułów, bo być może będziesz miał lepszą opcję i zmiana ograniczy się do wyjęcia starego i wrzucenia nowego radyjka
Z tym kodowaniem przez VCDS-a to miałem na myśli wymianę łącznie z wymianą Gatewaya, bo wtedy moduł musisz dograć do auta.
Pamiętaj również, że w RNS510 są inne wtyczki antenowe niż w RCD300. Musisz dokupić przejściówkę lub też ściągnąć plastiki z obecnych i wpiąć bez nich.
Zerknij sobie tu (wymiana Gatewaya): http://furmanka.blogspot.com/2010/03/mk ... -j533.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak więc sprawdź numery Borda i Gatewaya (te z literką L i wyższą są już tymi niekradnącymi prądu).
Istnieje jeszcze możliwość, że RNS będzie miał wgrany zmodyfikowany soft i wtedy też problem zżerania prądu nie będzie występował. Ale najpierw zerknij na numerki i będzie wiadomo co i jak
A jakby co to ostatnio zanabyłem VCDS-a, więc jak coś to możemy się jakoś tam umówić, z tym, że ja mieszkam w Łomiankach, więc to druga strona W-wy..
Z tym kodowaniem przez VCDS-a to miałem na myśli wymianę łącznie z wymianą Gatewaya, bo wtedy moduł musisz dograć do auta.
Pamiętaj również, że w RNS510 są inne wtyczki antenowe niż w RCD300. Musisz dokupić przejściówkę lub też ściągnąć plastiki z obecnych i wpiąć bez nich.
Zerknij sobie tu (wymiana Gatewaya): http://furmanka.blogspot.com/2010/03/mk ... -j533.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak więc sprawdź numery Borda i Gatewaya (te z literką L i wyższą są już tymi niekradnącymi prądu).
Istnieje jeszcze możliwość, że RNS będzie miał wgrany zmodyfikowany soft i wtedy też problem zżerania prądu nie będzie występował. Ale najpierw zerknij na numerki i będzie wiadomo co i jak
A jakby co to ostatnio zanabyłem VCDS-a, więc jak coś to możemy się jakoś tam umówić, z tym, że ja mieszkam w Łomiankach, więc to druga strona W-wy..
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
RNS 510 a gofer z maja 2008
trochę mnie uspokoiliście oby było tak, że tylko wepne i będzie oki,
z wtyczkami właśnie czytałem, tą stronkę co podsyłasz Kamel też widziałem, i to min. ona budzi w mnie przerażenie
jak kupię i będę miał problemy będę się odzywać do Was chłopaki dzięki pozdr:)
z wtyczkami właśnie czytałem, tą stronkę co podsyłasz Kamel też widziałem, i to min. ona budzi w mnie przerażenie
jak kupię i będę miał problemy będę się odzywać do Was chłopaki dzięki pozdr:)
RNS 510 a gofer z maja 2008
Jakby co to bez przejsciowki tez sie mozna obyc. Wystarczy te plastiki sciagnac z koncowek. Ale jak kto woli ...
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości