Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
Witam
Mam pytanie odnośnie napięcia na akumulatorze. U mnie pomiary były następujące:
- przed zapłonem - ok 12V
- grzanie świec - ok 11 V
- przy rozruchu - spadek do ok 8 V
- na włączony silniku - ponad 14 V
I moje pytanie jest następujące: czy to może oznaczać, że akumulator nie trzyma napięcia? Przez ten duży skok potrafią zamigać kontrolki od ABS i ESP (podobno migają poniżej 9V).
Mam bezobsługowego Kagera 680 A, 74 Ah, auto jak w opisie. Wiek akumulatora nieznany. Myślę nad wymianą, tylko właśnie czy nowy akumulator może pomóc na te wysokie spadki.
Dzięki za informacje
Mam pytanie odnośnie napięcia na akumulatorze. U mnie pomiary były następujące:
- przed zapłonem - ok 12V
- grzanie świec - ok 11 V
- przy rozruchu - spadek do ok 8 V
- na włączony silniku - ponad 14 V
I moje pytanie jest następujące: czy to może oznaczać, że akumulator nie trzyma napięcia? Przez ten duży skok potrafią zamigać kontrolki od ABS i ESP (podobno migają poniżej 9V).
Mam bezobsługowego Kagera 680 A, 74 Ah, auto jak w opisie. Wiek akumulatora nieznany. Myślę nad wymianą, tylko właśnie czy nowy akumulator może pomóc na te wysokie spadki.
Dzięki za informacje
Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
W pierwszej kolejności do sprawdzenia aku czy trzyma parametry pod obciązeniem. Podjedź do pkt gdzie sprzedają aku to mają takie zestawy do sprawdzania. Druga rzecz to rozrusznik. Jak będzie stawiał zbyt duże opory lub będzie juz w kiepskim stanie tez będzie powodował zwiększony pobór prądu podczas rozruchu a tym samym spadek napięcia na aku.
Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
No właśnie rozrusznik kręci dobrze (poza rozruchem po nocy przy mrozach). Bo rozumiem, że rozrusznik trzeba i tak oddać i ew. w ciemno regenerować bo tak się nie sprawdzi czy nadaje się do regeneracji.marcin7x5 pisze:W pierwszej kolejności do sprawdzenia aku czy trzyma parametry pod obciązeniem. Podjedź do pkt gdzie sprzedają aku to mają takie zestawy do sprawdzania. Druga rzecz to rozrusznik. Jak będzie stawiał zbyt duże opory lub będzie juz w kiepskim stanie tez będzie powodował zwiększony pobór prądu podczas rozruchu a tym samym spadek napięcia na aku.
Pod obciążeniem aku miał ok. 14.3V.
Więc albo w ciemno regenerować rozrusznik, albo w ciemno kupić nowy akumulator. Tylko co pewniejsze?
Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
Zacznij od regeneracji rozrusznika. Nie zaszkodzi mu to a tylko może pomóc tymbardziej jeżeli nie wiesz czy było cokolwiek z nim robione od nowości.
Aku sprawdza się na wymontowanym/odłaczonym z instalacji samochodu i patrzy się jakie napięcie utrzymuje. Są specjalne testery tylko trzeba podjechac do kogos kto taki posiada.
Jeszcze nie widziałem aku, które po obciążeniu miernikiem bocznikowym miałby14,3V. Tym bardziej, że napięcie spoczynkowe w pelni naładowanego aku to 12,6V.mgralien pisze:Pod obciążeniem aku miał ok. 14.3V.
Aku sprawdza się na wymontowanym/odłaczonym z instalacji samochodu i patrzy się jakie napięcie utrzymuje. Są specjalne testery tylko trzeba podjechac do kogos kto taki posiada.
Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
mógłbyś dodać czemu? przez ten spadek?doggie pisze:rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje
Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
O widzę to ten sam aku co mój. Mógłbyś dokładnie podać jaki założyłeś model? Ile Ah i jaki prąd rozruchowy? A po czym stwierdzić, że aku wolno kręci rozrusznikiem?needved pisze:Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
Montowałeś znajomemu w TDI?
Dzięki za informacje
Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
mgralien pisze:O widzę to ten sam aku co mój. Mógłbyś dokładnie podać jaki założyłeś model? Ile Ah i jaki prąd rozruchowy? A po czym stwierdzić, że aku wolno kręci rozrusznikiem?needved pisze:Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
Montowałeś znajomemu w TDI?
Dzięki za informacje
Słychać przecież jak kręci ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
Nie każdy potrafi stwierdzić na słuchHaki pisze:Słychać przecież jak kręci ...
Spadek napięcia można zaobserwować u mnie tutaj (od 26 s):
[youtube][/youtube]
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
z praktyki i doświadczeniamgralien pisze:mógłbyś dodać czemu? przez ten spadek?doggie pisze:rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości