Witam.
Kupiłem Bixenon do swojej Bory, instalacja pozostawia dużo do życzenia. Z tego co się orientuje to lampy są ze sobą w jakiś sposób połączone, aby cała instalacja działała poprawie wystarczy podłączyć lampę po stronie kierowcy do oryginalnej wtyczki gdzie była podłączona lampa pod H4 oraz dać masy na obie przetwornice. Z kolei wtyczkę przy lampie pasażera najlepiej jest zabezpieczyć przed wilgocią i viola.
Mam zdjęcia, które mniej więcej obrazują mi jak to wszystko wygląda ale mam związanych z tym kilka pytań:
1. Czy każda wtyczka niezależnie od strony w instalacji samochodu posiada pin +12 który steruje kierunkowskazami? Zawsze myślałem, że jedna lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego. Jeśli moje założenie to z dwoma plusami na wtyczce jest słuszne to wyjaśnia to poprawne działanie kierunków.
2. Idąc z założenia o tym, że jedna wtyczka wyposażona jest w plusy i masy na obie strony to czy właściwym z instalacyjnego punktu widzenia jest, aby jedna wtyczka sterowała dwoma żarówkami postojowymi, i dwoma halogenami oraz oboma elektromagnesami od przesłony bixenonu?
Z tego co zrozumiałem od sprzedającego:
- przetwornice są podłączone szeregowo
- wszystko inne podłączone jest równolegle
Czy jest to bezpieczne dla układu i czy można tak śmigać, czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
Bardzo proszę o podpowiedź w tym temacie, bo nie jest to moja silna strona a jest to domowej produkcji instalacja ale chciałbym żeby było to wszystko w miarę ze sztuką podłączone.
Pozdrawiam, Jacek.
Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!
a po co niby w lewej lampie miałby być kabel od prawego kierunku i odwrotnie ??JacekB pisze:lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego
szeregowo w sensie prawa strona z lewą w jednym szeregu ? Jak sobie to wyobrażasz ??JacekB pisze:czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
Re: Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!
Nie wiem po co, dlatego piszę, że chciałbym rozgryźć o co tam chodzi w tej instalacji skoro jest TYLKO JEDNA wtyczka podłączana do instalacji samochodu...Qto pisze:a po co niby w lewej lampie miałby być kabel od prawego kierunku i odwrotnie ??JacekB pisze:lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego
Ogólnie rozwiązania w tych lampach pozostawiają trochę do życzenia, ale przez zimę będę miał zajęcie chociaż, oraz mam plastikarza pod nosem więc chciałbym zrobić to po swojemu.
Miałem na myśli przerobienie instalacji w taki sposób aby obie lampy nie były w żaden sposób od siebie zależne, tzn każda lampa pod jedną wtyczkę tak jak ma się to w oryginalnej instalacji.Qto pisze:szeregowo w sensie prawa strona z lewą w jednym szeregu ? Jak sobie to wyobrażasz ??JacekB pisze:czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!
Koledzy przyszły lampy, jednak nie do końca jestem przekonany do słuszności tej instalacji.
Instalację bixenonu mniej więcej rozumiem z tego co czytałem w internecie. Zastanawia mnie jednak jedna wtyczka, ze sterownika wychodzi trójpinowa wtyczka, podłączona ona jest jedynie do lampy od strony kierowcy, co więcej w obu lampach jest wtyk żeński tej wtyczki, ale jest jedynie jeden męski, ten który wychodzi ze sterownika i wg poprzedniego właściciela podłącza się go do lampy kierowcy tylko. Potrafi mi ktoś to wyjaśnić o co z tym chodzi?
Druga rzecz, którą wolę się upewnić to wychodzące dwa przewody po jednym przy każdej z przetwornic, wydaje mi się, że jest to minus, który powinienem złapać z karoserii. Czy dobrze myślę?
W załączeniu uproszczony schemat aby zobrazować jak wygląda ta cała instalacja, proszę o podpowiedź bo uczę się do egzaminu ale ta zagadka nie daje mi spokoju
http://imageshack.us/photo/my-images/835/indg.png/" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o wsparcie.
Instalację bixenonu mniej więcej rozumiem z tego co czytałem w internecie. Zastanawia mnie jednak jedna wtyczka, ze sterownika wychodzi trójpinowa wtyczka, podłączona ona jest jedynie do lampy od strony kierowcy, co więcej w obu lampach jest wtyk żeński tej wtyczki, ale jest jedynie jeden męski, ten który wychodzi ze sterownika i wg poprzedniego właściciela podłącza się go do lampy kierowcy tylko. Potrafi mi ktoś to wyjaśnić o co z tym chodzi?
Druga rzecz, którą wolę się upewnić to wychodzące dwa przewody po jednym przy każdej z przetwornic, wydaje mi się, że jest to minus, który powinienem złapać z karoserii. Czy dobrze myślę?
W załączeniu uproszczony schemat aby zobrazować jak wygląda ta cała instalacja, proszę o podpowiedź bo uczę się do egzaminu ale ta zagadka nie daje mi spokoju
http://imageshack.us/photo/my-images/835/indg.png/" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o wsparcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości