Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!

Post autor: JacekB » sob sty 12, 2013 18:35

Witam.

Kupiłem Bixenon do swojej Bory, instalacja pozostawia dużo do życzenia. Z tego co się orientuje to lampy są ze sobą w jakiś sposób połączone, aby cała instalacja działała poprawie wystarczy podłączyć lampę po stronie kierowcy do oryginalnej wtyczki gdzie była podłączona lampa pod H4 oraz dać masy na obie przetwornice. Z kolei wtyczkę przy lampie pasażera najlepiej jest zabezpieczyć przed wilgocią i viola.

Mam zdjęcia, które mniej więcej obrazują mi jak to wszystko wygląda ale mam związanych z tym kilka pytań:

1. Czy każda wtyczka niezależnie od strony w instalacji samochodu posiada pin +12 który steruje kierunkowskazami? Zawsze myślałem, że jedna lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego. Jeśli moje założenie to z dwoma plusami na wtyczce jest słuszne to wyjaśnia to poprawne działanie kierunków.

2. Idąc z założenia o tym, że jedna wtyczka wyposażona jest w plusy i masy na obie strony to czy właściwym z instalacyjnego punktu widzenia jest, aby jedna wtyczka sterowała dwoma żarówkami postojowymi, i dwoma halogenami oraz oboma elektromagnesami od przesłony bixenonu?

Z tego co zrozumiałem od sprzedającego:
- przetwornice są podłączone szeregowo
- wszystko inne podłączone jest równolegle

Czy jest to bezpieczne dla układu i czy można tak śmigać, czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?

Bardzo proszę o podpowiedź w tym temacie, bo nie jest to moja silna strona a jest to domowej produkcji instalacja ale chciałbym żeby było to wszystko w miarę ze sztuką podłączone.

Pozdrawiam, Jacek.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!

Post autor: Qto » sob sty 12, 2013 19:09

JacekB pisze:lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego
a po co niby w lewej lampie miałby być kabel od prawego kierunku i odwrotnie ??
JacekB pisze:czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
szeregowo w sensie prawa strona z lewą w jednym szeregu ? Jak sobie to wyobrażasz ??



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!

Post autor: JacekB » sob sty 12, 2013 20:02

Qto pisze:
JacekB pisze:lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego
a po co niby w lewej lampie miałby być kabel od prawego kierunku i odwrotnie ??
Nie wiem po co, dlatego piszę, że chciałbym rozgryźć o co tam chodzi w tej instalacji skoro jest TYLKO JEDNA wtyczka podłączana do instalacji samochodu...
Ogólnie rozwiązania w tych lampach pozostawiają trochę do życzenia, ale przez zimę będę miał zajęcie chociaż, oraz mam plastikarza pod nosem więc chciałbym zrobić to po swojemu.

Qto pisze:
JacekB pisze:czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
szeregowo w sensie prawa strona z lewą w jednym szeregu ? Jak sobie to wyobrażasz ??
Miałem na myśli przerobienie instalacji w taki sposób aby obie lampy nie były w żaden sposób od siebie zależne, tzn każda lampa pod jedną wtyczkę tak jak ma się to w oryginalnej instalacji.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!

Post autor: JacekB » śr sty 16, 2013 19:29

Koledzy przyszły lampy, jednak nie do końca jestem przekonany do słuszności tej instalacji.
Instalację bixenonu mniej więcej rozumiem z tego co czytałem w internecie. Zastanawia mnie jednak jedna wtyczka, ze sterownika wychodzi trójpinowa wtyczka, podłączona ona jest jedynie do lampy od strony kierowcy, co więcej w obu lampach jest wtyk żeński tej wtyczki, ale jest jedynie jeden męski, ten który wychodzi ze sterownika i wg poprzedniego właściciela podłącza się go do lampy kierowcy tylko. Potrafi mi ktoś to wyjaśnić o co z tym chodzi?

Druga rzecz, którą wolę się upewnić to wychodzące dwa przewody po jednym przy każdej z przetwornic, wydaje mi się, że jest to minus, który powinienem złapać z karoserii. Czy dobrze myślę?

W załączeniu uproszczony schemat aby zobrazować jak wygląda ta cała instalacja, proszę o podpowiedź bo uczę się do egzaminu ale ta zagadka nie daje mi spokoju :)
http://imageshack.us/photo/my-images/835/indg.png/" onclick="window.open(this.href);return false;

Proszę o wsparcie.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości