Podłączenie multimetru na dłużej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
Podłączenie multimetru na dłużej
Muszę sprawdzić czy alternator w moim aucie ładuje i niema przerw (ładowanie mam ok, pobór prądu ok ale coś mi rozładowuje akumulator lub go nie doładowuje, dlatego pomyślałem pojeździć trochę z podłączonym miernikiem i obserwować wskazania). Pytanie natury technicznej; ładowanie powinno się mierzyć w szeregu ale jeśli będzie to wpięcie na jakiś czas to raczej wolałbym żeby wszystko było zrobione tak jak fabryka nakazała czyli wpiąłbym się równolegle. Co lepiej sprawdzać - amperaż czy napięcie ładowania przy wpięciu równoległym? Nic nie uszkodzę taką jazdą z wpiętym miernikiem?
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Podłączenie multimetru na dłużej
Wpinasz miernik szeregowo, jak będzie więcej niż 40mA to wyjmujesz po kolei bezpieczniki, żeby zlokalizować przyczynę. Tematów cała masa na forum.lukasz9564 pisze:ale coś mi rozładowuje
Jakich przerw? Przecież jak byś miał przerwę w ładowaniu to by się kontrolka zaświeciłalukasz9564 pisze:i niema przerw
Nie mam pojęcia co masz na myśli.lukasz9564 pisze: ładowanie powinno się mierzyć w szeregu ale jeśli będzie to wpięcie na jakiś czas to raczej wolałbym żeby wszystko było zrobione tak jak fabryka nakazała czyli wpiąłbym się równolegle.
Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku (miernik szeregowo) oraz napięcie ładowania na załączonym silniku, powinno być około 14-14.4V (miernik równolegle).lukasz9564 pisze:Co lepiej sprawdzać - amperaż czy napięcie ładowania przy wpięciu równoległym
Jak będziesz patrzył na miernik zamiast na drogę, to różnie może byćlukasz9564 pisze:Nic nie uszkodzę taką jazdą z wpiętym miernikiem?
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
Odp: Podłączenie multimetru na dłużej
Miernik możesz na dłużej podłączyć, ale jako voltomierz. Amperomierz nie jest przyatosowany do pracy ciągłej. Zresztą jakbyś chciał amperomierz podłączyć to tylko na wyłączonym bo zakres jest nie większy niż 20 A.
Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
Re: Podłączenie multimetru na dłużej
[quote="lukasz.gtd] Wpinasz miernik szeregowo, jak będzie więcej niż 40mA to wyjmujesz po kolei bezpieczniki, żeby zlokalizować przyczynę. Tematów cała masa na forum. [/quote]
To wiem, pytałem zupełnie o coś innego
[quote="lukasz.gtd]Jakich przerw? Przecież jak byś miał przerwę w ładowaniu to by się kontrolka zaświeciła [/quote]
Przerw w władowaniu, właśnie nie zawsze musi świecić kontrolka lądowania.
[quote="lukasz.gtd] Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku (miernik szeregowo) oraz napięcie ładowania na załączonym silniku, powinno być około 14-14.4V (miernik równolegle). [/quote]
Tak jak pisałem - to wszystko jest ok. Teraz chce mieć monitorowanie staniu ładowania w czasie jazy.
[quote="lukasz.gtd] Jak będziesz patrzył na miernik zamiast na drogę, to różnie może być [/quote]
Chodziło o uszkodzenia elektryki, ewentualnie samego miernika. Nie traktuj już jak idioty, że będę patrzył tylko na miernik zamiast na drogę.
danioo, dzięki.
To wiem, pytałem zupełnie o coś innego
[quote="lukasz.gtd]Jakich przerw? Przecież jak byś miał przerwę w ładowaniu to by się kontrolka zaświeciła [/quote]
Przerw w władowaniu, właśnie nie zawsze musi świecić kontrolka lądowania.
[quote="lukasz.gtd] Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku (miernik szeregowo) oraz napięcie ładowania na załączonym silniku, powinno być około 14-14.4V (miernik równolegle). [/quote]
Tak jak pisałem - to wszystko jest ok. Teraz chce mieć monitorowanie staniu ładowania w czasie jazy.
[quote="lukasz.gtd] Jak będziesz patrzył na miernik zamiast na drogę, to różnie może być [/quote]
Chodziło o uszkodzenia elektryki, ewentualnie samego miernika. Nie traktuj już jak idioty, że będę patrzył tylko na miernik zamiast na drogę.
danioo, dzięki.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Podłączenie multimetru na dłużej
Ale co Ci da zmierzenie prądu ładowania, jeszcze byś musiał mierzyć pobór prądu. Zwykłym multimetrem i tak nie zmierzysz, jedynie cęgi lub przekładnik i multimetr.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości