2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
Witam. Borykam się z odpaleniem silnika 2.0 8v 2E z mkIII po swapie do mojego mkII. Mój golfik jest z 84 roku więc musiałem przerobić wiązkę pod starą skrzynkę - zrobiłem to tak jak jest to opisane w dziale FAQ. Silnik ma iskrę i zaskakuję jak mu się da trochę paliwa w kolektor. Nie załącza się natomiast pompa - brak sygnału z ECU. Gdzieś wyczytałem że to pin 31 na ECU, u mnie to kabel niebiesko-żółty, podłączyłem żarówkę i nie ma na nim napięcia ani po przekręceniu kluczyka na zapłon ani podczas kręceniem rozrusznikiem. Gdyby tego było mało nie odpala nawet gdy włączę pompę na krótko. POMÓŻCIE BO NIE WIEM JAK MOGĘ ZDIAGNOZOWAĆ W CZYM PROBLEM....
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
więc tak z pinu 31 kolor zółty-niebieski jest to masa "-" która steruje przekaźnikiem pompy paliwa (aby sprawdzić czy działa podłącz żarówkę do "+" akumulatora a drugi kabel do pinu 31 )
ponad to ten sam przekaźnik podaje "+" na wtryskiwacze benzyny kolor czerwony.
musisz poszukać kabel który idzie na wtryskiwacze i podpiąć go razem z pompą paliwa
ponad to ten sam przekaźnik podaje "+" na wtryskiwacze benzyny kolor czerwony.
musisz poszukać kabel który idzie na wtryskiwacze i podpiąć go razem z pompą paliwa
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c3e1b.html" onclick="window.open(this.href);return false; podaj na pin 4 sterownika stały plus czyli 30 i zobacz czy coś to zmieni sprawdź też dokładnie ten przewód niebiesko żółty czy nie jest przełamany
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
kurcze, że też nie pomyślałem że to jest sterowanie masą :/ sygnał dochodzi do skrzynki ale nie dochodzi do przekaźnika bo sprawdzałem miernikiem czy jest przejście z wtyczki do pinów przekaźnika i go nie ma! błąd w podłączeniu? co jeszcze..... acha. przed chwilą założyłem mostek na chwilę na 30 i 4 tak jak to jeryk sugerwoał - pompa chodzi, rozrusznik kręci ale nadal nie ma chęci zapalić. zapomniałem wspomnieć na początku że nie mam podłączonej sondy lambda ale przecież bez tego powinien zapalić?byla jak ale powinien? Do tematu wracam jutro. dziś w końcu międzynarodowy dzień balowania...
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
wiec jak rozwiązałeś problem?? może info przyda się dla potomnych...
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
vwEmil, dołożyłeś dodatkowy przekaźnik do zasilania ECU? Ma zapewnić plus na pin 23
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
a więc tak, właśnie wróciłem z garażu Przyczyny było kilka a ich znalezienie dla takiego blondyna jak ja było czasochłonne:
- przerwa na przewodzie sygnałowym z ECU do przekaźnika pompy,Jakaś oryginalna dwupinowa wtyczka vw, jeden przewód z ECU i drugi do skrzynki. wystarczyło połączyć
- sygnał masowy był podawany na zły pin pod przekaźnikiem - jutro jadę kupić odpowiedni do golfa III bo mój i tak się usmażył przez to moje cudowanie z mostkowaniem
- i mój głupi błąd czyli nie podłączenie zasilania wtrysku do skrzynki, przeoczyłem tą jedną pojedyńczą wtyczkę
Autko odpaliłem na chwile, bo kopciło jak stary jelcz i falowało na obrotach. Nie martwi mi nie to gdyż jeszcze kilka rzeczy trzeba zrobić.
- regulacja zapłonu
- kupno i montaż sondy lambda-
- przepływomierz mam nie od tego silnika bo jej przekrój jest mniejszy o jakieś 1,5 cm od gumy na nią nachodzącej, chce kupić na szrocie przepływkę od bmw, nie wiem tylko czy w wtyczce nie trzeba przekładać kabli?
- wymiana obudowy listwy wtryskowej gdyż u mnie ktoś wyłamał wężyk powrotu, chwilowo mam prowizorycznie sklejony ale nie mogę przecież na tym jeździć. Ktoś wie jak ona jest mocowana? Bo na pierwszy rzut oka nie widziałem żadnych śrub czy czegoś....
jeszcze takie pytanko.....skąd obrotomierz bierze sygnał? bo kurcze mi nie działa - musi być błąd w podłączeniu
- przerwa na przewodzie sygnałowym z ECU do przekaźnika pompy,Jakaś oryginalna dwupinowa wtyczka vw, jeden przewód z ECU i drugi do skrzynki. wystarczyło połączyć
- sygnał masowy był podawany na zły pin pod przekaźnikiem - jutro jadę kupić odpowiedni do golfa III bo mój i tak się usmażył przez to moje cudowanie z mostkowaniem
- i mój głupi błąd czyli nie podłączenie zasilania wtrysku do skrzynki, przeoczyłem tą jedną pojedyńczą wtyczkę
Autko odpaliłem na chwile, bo kopciło jak stary jelcz i falowało na obrotach. Nie martwi mi nie to gdyż jeszcze kilka rzeczy trzeba zrobić.
- regulacja zapłonu
- kupno i montaż sondy lambda-
- przepływomierz mam nie od tego silnika bo jej przekrój jest mniejszy o jakieś 1,5 cm od gumy na nią nachodzącej, chce kupić na szrocie przepływkę od bmw, nie wiem tylko czy w wtyczce nie trzeba przekładać kabli?
- wymiana obudowy listwy wtryskowej gdyż u mnie ktoś wyłamał wężyk powrotu, chwilowo mam prowizorycznie sklejony ale nie mogę przecież na tym jeździć. Ktoś wie jak ona jest mocowana? Bo na pierwszy rzut oka nie widziałem żadnych śrub czy czegoś....
jeszcze takie pytanko.....skąd obrotomierz bierze sygnał? bo kurcze mi nie działa - musi być błąd w podłączeniu
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
licznik zostawiłeś z mk2 czy z mk3 ?vwEmil pisze:skąd obrotomierz bierze sygnał? bo kurcze mi nie działa - musi być błąd w podłączeniu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=389971" onclick="window.open(this.href);return false;
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
, zegary mam od mk ii (uwielbiam ich stary styl ;P ). Dzięki jeryk10 - jutro zrobię jak piszesz i dam znać czy poszło mi to bez problemowo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
vwEmil, nie kupuj przepływomierza od BMki, silnik nie będzie dobrze chodził, taki przepływomierz ma inną charakterystykę a jest to najważniejszy czujnik w tym silniku. Szkoda psuć swapa, kupuj wyłącznie od silnika 2E ( w numerze vw na przepływce na samym końcu musi być literka C lub B, są drogie niestety ale kupno innego przepływomierza niema sensu, może z wyjątkiem sytuacji gdybyś chciał jeździć tylko na LPG a benzyny używać do zapalania.
Listwa jest przykręcona do głowicy kilkoma śrubami na imbus, chyba 5 lub 6 mm nie pamiętam. Kiepski dostęp do nich jest jeśli założony jest kolektor ssący ale da się, tylko dla ułatwienia proponuję odkręć od wtrysku przepustnicę. listwę dostaniesz po pieniądzach ale niekoniecznie ze sprawnymi wtryskiwaczami i regulatorem ciśnienia, regulator łatwo przełożyć, ale wtryskiwacz ciężko, bardzo trudno wyjąć je z gniazd w listwie trzeba to robić na spokojnie, siłą ale z umiarem
Listwa jest przykręcona do głowicy kilkoma śrubami na imbus, chyba 5 lub 6 mm nie pamiętam. Kiepski dostęp do nich jest jeśli założony jest kolektor ssący ale da się, tylko dla ułatwienia proponuję odkręć od wtrysku przepustnicę. listwę dostaniesz po pieniądzach ale niekoniecznie ze sprawnymi wtryskiwaczami i regulatorem ciśnienia, regulator łatwo przełożyć, ale wtryskiwacz ciężko, bardzo trudno wyjąć je z gniazd w listwie trzeba to robić na spokojnie, siłą ale z umiarem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
Paweł Marek, to mnie teraz nie pocieszyłeś - dziś objeździłem 7 szrotów w mojej okolicy i nie znalazłem ani do BMki ani do 2e :/ Znasz może dokładnie jaki to numer części jest? Bo ja mam chyba przepływkę od mkii 1.8 bo rok części jest 90. Trochę mnie martwi ta przepływka...w końcu wymieniłem silnik bo miałem dosyć falujących obrotów z moim mechanicznym wtryskiem. P.S. Gazem w tym samochodzie nie jestem w cale zainteresowany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości