Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zakwas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt mar 09, 2012 14:20

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: zakwas » czw gru 27, 2012 17:55

Witam.
Stworzyłem osobny temat ,nie podpinając się pod pozostałe zw.z montażem MFA,ponieważ potrzebuję szybko znaleźć w czym tkwi problem.
Jestem w trakcie montażu komp.pokładowego.
Narazie podłączyłem już czujnik temp zewnętrznej,wiązkę licznika,manetki,zmieniłem licznik .Została tylko kwestia komputera i czujnika temp.Oleju :crazy:
Tak więc ,nie mam już zielonego pojęcia jak podłączyć komputer z mfa,tak żeby wykazywał spalanie i inne przypisane mu funkcje.
Wiązka oczywiście od licznika mfa,nie zwykłego. Pociągnąłem kabel z 26 styku,(który łączy się z wiązką licznika) do pustego ,zaślepionego zatyczką pinu nr 27 w moim komputerze i niestety ale nic się nie zmieniło.Nie działa.Nawet na odpalonym silniku. Dzwoniłem do znajomego,który ma pewne schematy od golfow/vento.Mówił,żebym spróbował jeszcze na pinie nr 10 znajdującym się w komputerze.To samo.
Mój komputer to siemens. silnik 1.6 aft z 1996roku.
Czy ktoś może mi pomóc ? :goof:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: jeryk10 » czw gru 27, 2012 19:53

pin 26 w zegarach to sygnał spalania pin 10 w sterowniku silnika to sygnał spalania ogólnie wartości na manetce możesz zmieniać


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
zakwas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt mar 09, 2012 14:20

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: zakwas » czw gru 27, 2012 20:53

Rozumiem,przecież zdaje sobię z tego sprawę.Chodzi o to,że po podłączeniu pinu 26 w zegarach do pinu 10 w komputerze nadal wykazuje wartosci "--" nawet gdy silnik pracuje..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: Paweł Marek » pt gru 28, 2012 01:55

Wg schematu który jest w Info-techu pin 19 z ECU, patrzę tylko na schemat nie wiem praktycznie ale możesz tak spróbować


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zakwas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt mar 09, 2012 14:20

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: zakwas » pt gru 28, 2012 11:21

Oczywiście,sprobóuję. Nie mam innego wyjścia. Dam znać jak sprawdzę pin 19.Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: norek111 » pt gru 28, 2012 11:42

montowałem dawno temu w swoim AFT MFA , mogę sprawdzić do jakiego pinu podpiąć jeśli się nie uporasz


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
zakwas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt mar 09, 2012 14:20

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: zakwas » pt gru 28, 2012 14:05

kolego norek111,
potrzebuję pomocy.Jeszcze raz sprawdziłem całe połączenie.Kabelek wpięty jest w pin numer 10.Żaden inny. Dla jasności.Poprowadzony jest do pustego slotu we wtyczce łączącej się z wiązką licznika.
Moj komputer to Siemens 5wp4 206, numer koputera :037 906 025 J
Dokładnie zapoznałem się ze wszystkimi poradnikami na forum. Nie wiem co może być nie tak.



Awatar użytkownika
zakwas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt mar 09, 2012 14:20

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: zakwas » sob gru 29, 2012 18:26

Problem rozwiązany. Kabel w tym silniku należy podpiąć pod pin nr 10 do komputera. Średnie spalanie dopiero zaczęło wykazywać po przejechaniu jakiś 2km.. :-x
Z czujnikiem temp oleju,także dałem radę.Wszystko gro.
W każdym bądź razie dzięki za porady.
Pozdrawiam.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Problem z podłączeniem mfa do komputera silnika

Post autor: jeryk10 » ndz gru 30, 2012 10:30

przecież pisałem ci ze pod pin 10 i tak długo z tym czekałeś


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości