co to za czujnik, jak połączyć kable?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
co to za czujnik, jak połączyć kable?
Jako że to mój pierwszy post więc witam wszystkich.
Od 6 miesięcy jestem posiadaczem golfa 4 z silnikiem 2.3V5(AGZ),zakupiony był z instalacją gazową i krótko móiwąc kilka dni temu miałem mały pożar,przyczyną bylo zwarcie kabli od instalacji gazu.Na szczeście szybko został ugaszony i szkody nie są duże,polaliło się kilka kabli i rurek od podciśnienia i to wszystko.
Podczas składania trafiłem na czujnik znajdujący sie z przodu w miejscu mniej wiecej zaznaczonym na zdjęciu w kólku,z wiązki w miejsce gdzie jest ten czujnik idzie przewod w którym są 3 kable (niebieski,szary i czarny) ale kostka ma 2 piny szary i niebieski,pytanie to od czego może być ten czarny przewód?oraz co to za czujnik?
miejsce tego czujnika
on jest za ta czarną rurką i idzie w blok silnika co pokazuje dobrze drugię zdjęcie.
zdjęcie nr2 przedstawia silnik AQN ale to ten sam czujnik.
jutro wrzuce zdjęcia z garażu może komuś bedzie łatwiej
Od 6 miesięcy jestem posiadaczem golfa 4 z silnikiem 2.3V5(AGZ),zakupiony był z instalacją gazową i krótko móiwąc kilka dni temu miałem mały pożar,przyczyną bylo zwarcie kabli od instalacji gazu.Na szczeście szybko został ugaszony i szkody nie są duże,polaliło się kilka kabli i rurek od podciśnienia i to wszystko.
Podczas składania trafiłem na czujnik znajdujący sie z przodu w miejscu mniej wiecej zaznaczonym na zdjęciu w kólku,z wiązki w miejsce gdzie jest ten czujnik idzie przewod w którym są 3 kable (niebieski,szary i czarny) ale kostka ma 2 piny szary i niebieski,pytanie to od czego może być ten czarny przewód?oraz co to za czujnik?
miejsce tego czujnika
on jest za ta czarną rurką i idzie w blok silnika co pokazuje dobrze drugię zdjęcie.
zdjęcie nr2 przedstawia silnik AQN ale to ten sam czujnik.
jutro wrzuce zdjęcia z garażu może komuś bedzie łatwiej
Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2012 23:04 przez marcin v6, łącznie zmieniany 1 raz.
co to za czujnik
do tego czujnika idzie kabel z 3 przewodami jak na zdjeciu, a wtyczka jest 2 pinowa
po sprawdzeniu miernikiem czarny kabel ma przejscie z kablem niebieskim z wtyczki więc wydaje mi się ze powinny być połaczone,ale chiał bym żeby ktoś to potwierdził aby już nic wiecej się nie spaliło
to zdjęcie tego przewodu w wiązce tuż przed komputerem na podszybiu.
z góry dzięki za pomoc
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
co to za czujnik
Nie pamiętam, musisz poszukać schematu.
Czujnik ciśnienia oleju na obudowie filtra oleju masz podłączony? bo do niego dochodzi jeden przewód i z tego co pamiętam wychodził z tej samej wiązki co kable do czujnika spalania stukowego.
Czujnik ciśnienia oleju na obudowie filtra oleju masz podłączony? bo do niego dochodzi jeden przewód i z tego co pamiętam wychodził z tej samej wiązki co kable do czujnika spalania stukowego.
co to za czujnik
tak mam tą wtyczkę od czujnika filtra oleju podłączoną ,dlatego pytam o ten przewód bo tam juz nie ma nic do czego można go podłączyć,poza tym on jest połączony z niebieskim kablem który idzie do czujnika,ponieważ jest między nimi przejście
nie bardzo się znam na schematach elektrycznych.
posiadam chyba schematy do tego silnika mogę Ci przesłać jak wiesz jak to znaleść bylbym wdzięczny za pomoc.
nie bardzo się znam na schematach elektrycznych.
posiadam chyba schematy do tego silnika mogę Ci przesłać jak wiesz jak to znaleść bylbym wdzięczny za pomoc.
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
co to za czujnik
Nie czuję się mocny w elektryce więc w tym temacie Cię nie poratuję.
Jeżeli zostało Ci to jedno do złożenia to (jak Ci nikt inny nie pomoże) ja bym złożył wszystko bez wpinania tej wtyczki od czujnika spalania stukowego. Odpalił auto i obserwował czy wszystko chodzi. Jak nie będzie nic się działo z licznikiem to bym podpiął pod komputer i sprawdził błędy. Powinien Ci wyskoczyć błąd z czujnikiem spalania stukowego (bo go nie podpiąłeś). Jeżeli wyskoczy jeszcze inny błąd to może to Cię nakieruje czego jeszcze Ci brakuje do wpięcia.
Najlepiej jednak jakby ktoś Ci rozszyfrował schemat bo niestety metoda prób i błędów nie zawsze się sprawdza
Jeżeli zostało Ci to jedno do złożenia to (jak Ci nikt inny nie pomoże) ja bym złożył wszystko bez wpinania tej wtyczki od czujnika spalania stukowego. Odpalił auto i obserwował czy wszystko chodzi. Jak nie będzie nic się działo z licznikiem to bym podpiął pod komputer i sprawdził błędy. Powinien Ci wyskoczyć błąd z czujnikiem spalania stukowego (bo go nie podpiąłeś). Jeżeli wyskoczy jeszcze inny błąd to może to Cię nakieruje czego jeszcze Ci brakuje do wpięcia.
Najlepiej jednak jakby ktoś Ci rozszyfrował schemat bo niestety metoda prób i błędów nie zawsze się sprawdza
co to za czujnik
chętnie bym tak zrobił,ale żeby puźnie wpiąć te wtyczkę musiał bym ściągać kolektor i wysuwać cały pas przedni wiec za dużo roboty,poczekam chwile może ktos pomoże
znalałem taki schemacik - G66 to ten czujnik
prosiłbym kogoś kto sie zna żeby to zweryfikował
a tu zdjęcie wtyczki
znalałem taki schemacik - G66 to ten czujnik
prosiłbym kogoś kto sie zna żeby to zweryfikował
a tu zdjęcie wtyczki
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2012 00:04 przez marcin v6, łącznie zmieniany 3 razy.
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
co to za czujnik
Żeby wpiąć kostkę od czunika wystarczy odkręcić chłodnicę oleju i będziesz miał dojście od spodu auta. Wiem bo sam to przerabiałem.
co to za czujnik
trzeba odkręcić podstawę filtra oleju a bez kanału trochę jest z tym babrania nie mówiać juz o chlapaniu olejem.
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
co to za czujnik
Nie trzeba odkręcać obudowy filtra oleju, napisałem Ci wyżej, że wystarczy chłodnicę oleju bo sam wymieniałem ten czujnik u siebie. Mniejsza o to. Zrobisz jak uważasz.
W tym silniku są dwa czujniki spalania stukowego, G61 i G66.
Czujnik spalania stukowego G61 jest z tyłu silnika, przy kolektorze wydechowym.
Ten od frontu to jest czujnik G66.
W tym silniku są dwa czujniki spalania stukowego, G61 i G66.
Czujnik spalania stukowego G61 jest z tyłu silnika, przy kolektorze wydechowym.
Ten od frontu to jest czujnik G66.
co to za czujnik, jak połączyć kable?
licze jednak ze ktos kto ogarnia te schematy pomoże i bede miał sprawe rozwiązaną puki jeszcze auto jest w trakcie składania,wydaje mi sie ze on powinien byc połączony z niebieskim przewodem od wtyczki ale jak juz pisałem nie znam się na schematach na tyle zeby wyczytać to z rysunku,w tym miejscu nawet nie ma go gdzie podłączyć chyba ze to jest jakas masa ale raczej w to wątpie.
jeżeli nikt nie pomoże to zrobie tak jak pisałes zobaczymy co komp powie.
wielkie dzięki za pomoc
możesz mi napisac dokładnie gdzie jest zlokaliowany ten drugi czujnik co jest z tyłu? on powinien być podłączony identycznie,jeżeli też będą 3 kable to sie sprawa rozwiaże? trzeba sćiagac osłonę termiczną wydechu żeby sie do nieo dostać?
znalazłem jeszcze taki schemat
widać ze oba sa podłączone w ten sam sposób,więc sprawdzenie drugie będzie najlepszym rozwiązaniem
jeżeli nikt nie pomoże to zrobie tak jak pisałes zobaczymy co komp powie.
wielkie dzięki za pomoc
możesz mi napisac dokładnie gdzie jest zlokaliowany ten drugi czujnik co jest z tyłu? on powinien być podłączony identycznie,jeżeli też będą 3 kable to sie sprawa rozwiaże? trzeba sćiagac osłonę termiczną wydechu żeby sie do nieo dostać?
znalazłem jeszcze taki schemat
widać ze oba sa podłączone w ten sam sposób,więc sprawdzenie drugie będzie najlepszym rozwiązaniem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości